Zaránd György, a MÁV-Gépészet Zrt. vezérigazgatója egy mai interjújában elmondta: a két új vagont a MÁV-Start Zrt. használja majd, a kocsik kétszáz kilométeres óránkénti sebességre lesznek alkalmasak, és nemzetközi forgalomban is közlekedhetnek. A gyártással a nagy múltra visszatekintő hazai járműipar újraindítása mellett az a cél, hogy a MÁV-Gépészet részt vegyen a MÁV tervezett járműpark-felújítási programjában – közölte a vezérigazgató.
Az új kocsik jellemzői a MÁV-START Zrt. által megfogalmazott műszaki és utaskomfort igények szerint készülnének el - tudtuk meg a vasúttársaságtól. Jellemzőik közé tartozik a korszerű, műanyag nagy-paneles utastér burkolat, a kocsi teljes légkondicionálása, zárt rendszerű toalett, hordozható számítógépek, mobil eszközök energiáját biztosító hálózat, GPS-vezérelt, fedélzeti és külső audiovizuális utastájékoztató rendszer, vezeték nélküli internet szolgáltatás.A kocsik 200 km/óra sebességgel való közlekedésre is alkalmasak lennének, amely megfelel a nemzetközi vonalak követelményeinek is. A kocsik részegységeinek és alkatrészeinek túlnyomó része, az előzetes felmérések szerint, a nyílt pályáztatásokat követően hazai beszállítóktól érkezhet majd. A projekt finanszírozásába a MÁV-GÉPÉSZET saját erőforrásai mellett uniós források bevonását is tervezi.
A MÁV-GÉPÉSZET célja, hogy a külföldi beszerzési forrásokkal összevetve, versenyképes áron kínált termékkel vegyen részt a MÁV tervezett jármű felújítási programjában. A sorozatgyártás megvalósulása esetén lehetőség nyílik a 17 éve szünetelő hazai járműgyártás újraindítására, amely új munkahelyeket teremthet, egyúttal a hazai járműgyártási iparág egyes szereplőinek kínálhat partnerséget.
Privátbankár, Magyar Hírlap