A MÁV-Gépészet Zrt. két új, InterCity-kocsit gyárthat. A projekt révén lehetővé válik, hogy 1994 után ismét hazai tervezésű és gyártású személyvagon készüljön
A MÁV Zrt. Igazgatósága elfogadta a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. kezdeményezését, hogy megtervezzen és szolnoki járműjavító műhelyében létrehozzon két személyszállító, InterCity közlekedés igényeit kielégítő (IC-) kocsit. A 200km/h sebességre is alkalmas „IC+” járműtípus prototípusa a tervek szerint 2012-ben készül el.
Zaránd György, a MÁV-Gépészet Zrt. vezérigazgatója egy mai interjújában elmondta: a két új vagont a MÁV-Start Zrt. használja majd, a kocsik kétszáz kilométeres óránkénti sebességre lesznek alkalmasak, és nemzetközi forgalomban is közlekedhetnek. A gyártással a nagy múltra visszatekintő hazai járműipar újraindítása mellett az a cél, hogy a MÁV-Gépészet részt vegyen a MÁV tervezett járműpark-felújítási programjában – közölte a vezérigazgató.
Az új kocsik jellemzői a MÁV-START Zrt. által megfogalmazott műszaki és utaskomfort igények szerint készülnének el - tudtuk meg a vasúttársaságtól. Jellemzőik közé tartozik a korszerű, műanyag nagy-paneles utastér burkolat, a kocsi teljes légkondicionálása, zárt rendszerű toalett, hordozható számítógépek, mobil eszközök energiáját biztosító hálózat, GPS-vezérelt, fedélzeti és külső audiovizuális utastájékoztató rendszer, vezeték nélküli internet szolgáltatás.
A kocsik 200 km/óra sebességgel való közlekedésre is alkalmasak lennének, amely megfelel a nemzetközi vonalak követelményeinek is. A kocsik részegységeinek és alkatrészeinek túlnyomó része, az előzetes felmérések szerint, a nyílt pályáztatásokat követően hazai beszállítóktól érkezhet majd. A projekt finanszírozásába a MÁV-GÉPÉSZET saját erőforrásai mellett uniós források bevonását is tervezi.
A MÁV-GÉPÉSZET célja, hogy a külföldi beszerzési forrásokkal összevetve, versenyképes áron kínált termékkel vegyen részt a MÁV tervezett jármű felújítási programjában. A sorozatgyártás megvalósulása esetén lehetőség nyílik a 17 éve szünetelő hazai járműgyártás újraindítására, amely új munkahelyeket teremthet, egyúttal a hazai járműgyártási iparág egyes szereplőinek kínálhat partnerséget.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke.
Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.
Privátbankár