A dokumentum szerint a központi büdzsé 2010-ben - több részletben - összesen 17,4 milliárd forint vissza nem térítendő többletet biztosít a főváros útján a BKV működéséhez a fogyasztói árkiegészítésen és a normatív támogatáson túl. Ezen felül a kormány ötmilliárd forintnyi hitelgaranciát vállal.
Az aláírás után Bajnai Gordon úgy vélekedett, legalább három oka van, hogy a kormánynak most, karácsony előtt is foglalkoznia kell a BKV dolgaival. Az egyik, hogy legyen működőképes, európai színvonalú tömegközlekedés Budapesten; a másik ok a közpénzek felhasználásának átláthatósága; a harmadik pedig a gazdálkodás eredményessége, vagyis az, hogy "ne egy feneketlen vagy lyukas zsákba töltsük az adófizetői pénzeket" - sorolta.
György István, a Fidesz fővárosi frakcióvezető-helyettese kifejtette, hogy a csomag jelentős részét képező fizetési kötelezettségek csak április utánra, a választásokat követő időszakra vonatkoznak. Ezeket a terheket az új városvezetésnek kell majd vállalnia - hívta fel a figyelmet. |
Demszky Gábor szerint a BKV hiányának az az alapvető oka, hogy az utazóközönség, a kormány és a főváros nem fizeti ki azt a szolgáltatást, amelyet a közlekedési társaság nyújt. Hangsúlyozta azonban, hogy a szándéknyilatkozat egyik legfontosabb alapelve az, hogy "lemondunk arról, hogy több szolgáltatást rendeljünk meg a BKV-tól a jövőben, mint amennyit kifizetünk".
A főváros vállalta, hogy a költségvetésébe betervezett 10 milliárd forint mellett ötmilliárddal támogatja a BKV-t jövőre, 2011-ben pedig ezt tíz plusz tízmilliárdra emeli - ismertette. A főpolgármester beszélt a BKV és a szakszervezetek között folyó, a kollektív szerződésről szóló tárgyalásokról is, amellyel kapcsolatban megjegyezte: ha az év végéig ezek nem vezetnek eredményre, abban az esetben a kollektív szerződés helyett a Munka törvénykönyve fog érvénybe lépni.
BKV: mégis lesz új kollektív szerződés?
BKV: egy héten belül sztrájkolhatnak a dolgozók
38 milliárdos "buszpénzt" kap a BKV
Ünnepi közlekedés: változnak a menetrendek
MTI