.jpg)
A kutak, amennyire csak lehetett, „betáraztak”: a fehérek (hálózathoz nem tartozók) vélhetően azért, mert a nagy árverseny miatt az elmúlt hónapokban épp hogy csak el tudták érni a nullszaldót, vagy akár veszteséget könyveltek el (így várhatóan ezek nagyobb mértékben emelnek áraikon).
A „nagyok” viszont a betárazással várhatóan épp azt igyekeznek elérni, hogy – legalábbis egy-két hétig – ne kelljen akkora mértékben árat emelniük, mint amekkora az adóemelésekből következne. Egy-két hétnél tovább azonban ők sem nyelik le a veszteséget – még akkor sem, ha a nagy töltőállomások esetében a shop forgalma az összforgalom akár 50 százalékát is elérheti.
A betárazásra azért is szükség volt, mert ma és holnap nagy rohamra számítanak a kutakon, joggal. Ezzel is indokolható, hogy – míg az árverseny amúgy is jelentősen erősödött az elmúlt hetekben a töltőállomások között – mind a nagy társaságok, mind a „fehér” kutak esetében 1-3 forintos, hét közbeni áremelések voltak jellemzőek.
Úgy tűnik tehát, aki megengedheti magának, az kivár – ez jobbára a nagy társaságokra igaz, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a nagyok „hálózatszinten” fogják vissza az áraikat. Sok-sok lokális piac van Magyarországon – magyarázta forrásunk –, vannak olyan városok, ahol az országos átlagárnál most is akár 10-12 forinttal alacsonyabb áron forgalmazza a benzint és a gázolajat két, egymással árversenybe bonyolódó társaság, míg a többiek rendre emelték az áraikat.
A holtankoljak.hu szerint az autópályák melletti kutak gondolkodás nélkül emelnek az áron annyit, amennyit az adóemelések megkövetelnek, a városokban azonban nagy meccs várható.
Csökken az olajéhség
Az orosz kormány is felfigyelt a Molra
INA: forgalomban és mínuszban is az élen
Számla-mentes benzinárak az APEH-tól
Privátbankár