A Gulyás Attila és Szabó István elnökök által jegyzett levélben a BKV menedzsmentjét arra kérik, jelenjenek meg a december 29-i tárgyaláson és egyezzenek meg a ksz tartalmáról. Mint írták: annak ellenére is elengedhetetlennek tartják az új ksz elfogadását, hogy korábban a BKV úgy nyilatkozott, nem kíván kollektív szerződést kötni.
A kollektív szerződés - amely tartalmazza a többi között a munkaidőt, béreket, munkafeltételeket - 2009 év végén jár le, az újról 2009 nyarán kezdték meg a tárgyalásokat. Kocsis István vezérigazgató keddi tájékoztatása szerint bár sok kérdésben megegyeztek, a véleménykülönbségeket nem sikerült teljesen feloldani. Ezért január elsejétől a BKV-nál nem lesz ksz, így a cégnél a munka törvénykönyve szerint dolgoznak majd.
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője szerint ezzel komoly működési zavarok jelentkeznek majd és ezt az utasok is meg fogják érezni. Borulhat az egész menetrend már január elsején is, mert teljesen más szabályok lesznek érvényesek például a pihenőidőkre - mondta. A sztrájkbizottság munkaügyi kollektív vitát kezdeményezett, ezért akár hét napon belül is sztrájkba léphetnek a dolgozók. Ugyanis ha nem sikerül megegyezni a kollektív szerződésről, akkor a BKV dolgozói egy héten belül sztrájkolhatnak.
A BKV közölte: nyitottak a két ünnep közötti tárgyalásokra, mert bíznak abban, hogy van esély a megegyezésre. Hozzátették, hogy a BKV számára fontos az új ksz elfogadása és megkötése, de fontos annak megértetése is a dolgozókkal: a jelenlegi gazdasági helyzetben - a cég stabilitása és a munkahelyek megtartása érdekében - ennyire van lehetősége a vállalatnak.
Hangsúlyozták: nem értik, a szakszervezetek miért nem fogadták el a BKV ajánlatát, amely összességében 6 százalékkal növelte volna a juttatásokat, és a dolgozóknál a nettó elkölthető jövedelem jelentősen nőtt volna. Azzal, hogy a szakszervezetek elutasították ezt, a jóval kedvezőtlenebb, a munka törvénykönyve által előírt juttatást kapják.
38 milliárdos "buszpénzt" kap a BKV
Ünnepi közlekedés: változnak a menetrendek
Közösségi közlekedés: 27 milliárdot sikerült megspórolni
MTI