A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki döntése értelmében nem emelkednek januártól a BKV tarifái; a díjakat az idei szinten hagyó, Lakos Imre (SZDSZ) képviselő által jegyzett javaslatot 58 képviselő támogatta, és csak párttársa, Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes ellenezte.
Az eredeti, a városvezetőség által beterjesztett javaslat 4 százalékos, inflációkövető emelést tartott volna indokoltnak. Eszerint például a vonaljegyért 320 forintot kellett volna fizetni a jelenlegi 300 forint helyett, míg a 30 napos normál bérlet ára 9.400-ról 9.800 forintra emelkedett volna.
Tarlós István, a Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetője szerint szétesett a Fővárosi Közgyűlés működése, és az SZDSZ-szel közös koalícióból nemrég kilépett szocialisták az ülésen sokszor saját korábbi indítványaik ellen szavaztak. A BKV tarifáinak, valamint a közműdíjaknak a jövő évi emelését még a szocialisták a szabad demokratákkal együtt terjesztették elő, ám az ülésen már nem szavazták meg. |
A vitában Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság elnöke arról beszélt, hogy a jegyáremelés önmagában "nem old meg semmit" a BKV-nál, mivel az informatikai rendszer átállításának költsége és a bliccelők számának növekedése miatt a jegyáremelésnek csak egy kis része jelenne meg a társaságnál bevételként. Emlékeztetett arra: a szakbizottság szerdán úgy döntött, azt javasolja a közgyűlésnek, hogy ne változtassanak a jegy- és bérletárakon.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője a városüzemeltetési bizottság szerdai ülése után az MTI-nek azt mondta: a bizottság belátta, hogy a 4 százalékos emelés a BKV bevételeit csak 0,6 százalékkal növelné, és nőne a bliccelők száma is.
A helyközi közösségi közlekedés tarifaemeléséről még nem született döntés, folynak az egyeztetések, a jelenlegi állás szerint átlagosan 15 százalékos emelés várható - mondta előzőleg Antali Károly kormánybiztos a Magyar Közlekedés 2009 konferencián, Budapesten.
Antali Károly kifejtette, hogy a legutóbbi, 2007. májusi tarifaemelés óta 16,6 százalékos emelésre lenne szükség ahhoz, hogy az akkori állapothoz hasonlóan fedezze a bevétel a költségeket.
Új év - új árcédulák: Ön szerint mi drágul leginkább január 1-jétől? Szavazzon! |
A Volán-társaságok esetében a közszolgáltatási szerződés 2016-ig történő meghosszabbításáról december 3-ig dönteni kell.
A közösségi közlekedés átalakításának eddigi eredményeiről szólva Antali Károly kitért arra, hogy felmérték a regionális vasúti pálya műszaki állapotát. Ezt követően minősítik az egyes vonalakat egy 1-6-os skálán, amit a szolgáltatások megrendelésekor figyelembe vesznek.
Folyamatos az utasok átvándorlása a vasútról a közútra a helyközi közösségi közlekedésben. Az utóbbi időben havonta 1 százalékkal növekedett a buszokon utazók száma a vasút rovására.
Antali Károly hangsúlyozta, hogy az utasszám pontos felméréséhez elengedhetetlen a regisztrációs jegy bevezetése. A szolgáltatók felkészültségüktől függően eltérő időpontban vezetik be a regisztrációs jegyet 2010. január 1. és február 28. között, az utasok június 30-ig kapnak haladékot a regisztrációs jegy esetében, addig nem büntetik őket.
Tízezerhez közelít a BKV-bérlet? Ma kiderülhet
90 milliárdos adósággal sem megy csődbe a BKV
Drágul a víz, a szemét és a csatorna, de nem fogjuk érezni
Brutálisan drágulhat a csatornadíj
MTI