.jpg)
A sztrájkot hosszú tárgyalások előzték meg a német vasút (DB) vezetősége és a mozdonyvezetők legnagyobb szakszervezete (GDL) között. A mozdonyvezetők hosszabb ideje mintegy harminc százalékos béremelést követelnek, s júliusban, valamint a múlt héten is már több órás figyelmeztető sztrájkba léptek. A német vasút vezetősége azonban mindeddig elutasította követeléseiket, illetve jóval kevesebb, mintegy 10 százalékos emelést ajánlott.
A több ezer mozdonyvezetőt tömörítő GDL kilátásba helyezte, hogy amennyiben a DB nem tesz elfogadható ajánlatot, jövő héttől meghatározatlan időre kiterjesztik a munkabeszüntetést. A pénteki sztrájk ellenére a vasút vezetősége hétfőre új ajánlatot ígért.
A DB korábban azt hangoztatta, hogy egyfajta szükségtervet dolgoz ki a sztrájk következményeinek enyhítésére, ennek életbe léptetésére azonban a mostani munkabeszüntetés késői bejelentése miatt pénteken még nem kerülhetett sor. Kora reggeli értesülések szerint több helyütt pótlólagos autóbuszok beállításával igyekeztek a közlekedési viszontagságokat enyhíteni, s az embereket személygépkocsik, illetve a föld alatti vasút fokozottabb igénybe vételére szólították fel.
A szakszervezet bejelentése szerint a munkabeszüntetés péntek éjfélig tart. A vasút szóvivője közölte: arra számítanak, hogy a munkabeszüntetésben a mozdonyvezetők túlnyomó többsége részt vesz, ezért a vasutak kiesése, illetve a késések több millió embert sújthatnak.
A Német Gazdaságkutató Intézet szerint a pénteki, egész napos munkabeszüntetés mintegy 25 millió eurós kárt okozhat a német gazdaságnak, ezen belül mintegy 7 millió eurós veszteséget a vasútnak.
Sztrájk a német vasutakon
Sztrájkot hirdetnek november 21-ére a vasutasok
Év végére "csak" 267 milliárd hitele lesz a MÁV-nak
Vasutas gondok a kormányzati negyednél?
Dupla bért követelnek a bolgár tanárok
MTI