Kedvezményes motoros konstrukció összeállítását kezdeményezte a biztosítóknál a CLB független biztosítási alkusz, s hogy a folyamatot gyorsítsa, elkezdte osztani a járművezetők körében azt a félmilliárd forint összértékű, egy évre szóló ingyen csomagot, amit erre a célra ajánlott fel.
Németh Péter, a magyar motorosok független alkusza, a CLB kommunikációs igazgatója elmondta, Magyarországon a 3 ezer igazolt motorversenyző nyolc kategóriában, összesen 7-8 pályán mérheti össze a tudását. Egy nemzetközi előírásoknak megfelelő pálya kialakítása több százmillió-, a versenyek biztosítása pedig esetenként több tízmillió forintba kerül.
A költség a pálya biztonsági technikai feltételeinek megteremtése mellett egyebek mellett a bírák és – a rendezvény nagyságától függően – két-három mentőautó és orvos folyamatos jelenlétét is tartalmazza. A nehéz gazdasági körülmények miatt a közelmúltban éppen ezen a tételen szerettek volna spórolni az üzemeltetők azzal, hogy lazítanának a szigorú biztonsági előírásokon, ám a szövetség ebben a kérdésben hajthatatlan: ne rendezzen versenyt az, aki képtelen megfelelni a szigorú előírásoknak – mondta Pusztai Csaba, a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) elnöke a szomorú esemény, a kiváló motorversenyző, Marco Simoncelli halála kapcsán. A feltételek meglétét a szövetség annyira komolyan veszi, hogy legutóbb az egyik legkorszerűbb és legnagyobb pálya, a Hungaroring sem ment át a szűrőn – a homologizációs ellenőrzésen -, mert a Forma 1-es autóverseny miatt a nyáron kisebb átalakításokat végeztek rajta. A megváltozott feltételek miatt elmaradt az egyik legfontosabb hazai motorverseny, a Nemzetközi Motorsport Szövetségtől ugyanis új engedélyt kellett kérni a mogyoródi helyszínre.
Az elnök azonban elismeri, a legszigorúbb biztonsági előírások ellenére is előfordulnak balesetek, akár még halállal végződő is – szerencsére nem túl gyakran -, ám szerinte ebben a sportban sem nagyobb a sérülési kockázat, mint bármely más, az emberi teljesítőképesség határát feszegető fizikai sportágban. Ez olyan látványos, népszerű technikai sport, amelyben a gyorsaság a legfontosabb, s a pályákon történtek mindig a figyelem középpontjában vannak. Egyes statisztikák szerint az elmúlt 40 évben 30 áldozata volt a gyorsasági motorsportnak. Pusztai leszögezi, egy haláleset is pontosan eggyel több az elviselhetőnél, ezért a sportág képviselői a lehető legnagyobb biztonságra törekszenek.
A szövetség a versenyzők és a pálya biztosítását is kiemelt kérdésként kezeli, ezért tavaly megszüntette azt a káoszt, ami ezen a téren uralkodott. Azóta a MAMS pályáztatja a biztosítókat, kiválasztja az árban és szolgáltatásban is legjobbnak bizonyuló ajánlatokat, s a honlapján minden versenyző és pályaüzemeltető megtalálhatja a számára legszimpatikusabb biztosítást. A szervezet ennek a technikai lebonyolításában is segít, beszerzi a szükséges nyomtatványokat, s közvetít a biztosítók és a versenyzők között. A szövetség ugyanis ebben sem ismer tréfát, azt vallja: jó biztosításnak lennie kell. Pusztai azt szokta mondani, a biztosítás akkor jó, ha utólag kiderül, felesleges pénzkidobás volt.
A biztosítási alkusz szerint a sportolók biztonsága egyébként a szponzoroknak is fontos, a támogatónak ugyanis legalább annyira érdeke a versenyző gyógyulása, mint magának a sérültnek, mert a show-nak folytatódnia kell, csak úgy termel sikert és pénzt. Németh Péter leszögezte, hogy a motoros balesetek azonban sokszor kívánnak olyan rehabilitációs, vagy egyéb orvosi beavatkozást, ami plusz pénzbe kerül. Egy elkerülhetetlen plasztikai műtétre, vagy külföldi gyógykezelésre jó biztosítással könnyebb előteremteni a pénzt.
A CLB-nek egyébként sikerült elérnie szerződött partnereinél, hogy az utcai motorosok biztosításai is a korábbinál sokkal korszerűbbek, olcsóbbak legyenek és jobban kiszolgálják ennek a speciálisabb körnek az igényeit.
Privátbankár