.jpg)
Úgy vélte, ha egy országról a nyugalom, az összefogás és a fejlődés jut eszébe mindazoknak, akik befektetésekről döntenek, akkor világos, hogy a magyar politikusoknak ezt az imázst kell építeniük Magyarországról.
Széles Gábor szerint a magyar gazdaságnak vissza kell térnie a gyors növekedési pályára, mert ez a záloga a fogyasztás növekedésének és a felzárkózási folyamat folytatásának. A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének elnöke úgy vélte, a gazdaságpolitikának erőteljesebben kell segítenie a foglalkoztatásban kulcsszerepet betöltő magyar kis- és középvállalkozásokat, s emellett a vidék-, pontosabban a falufejlesztést kell támogatni.
"Magyarország nem Szingapúr, tehát más fejlődési modellt kell követni" - fogalmazott Széles Gábor, aki az osztrák példát hozta fel, ahol a központi és helyi kormányzat a helyben maradást segíti, így a mezőgazdasági termelés mellett az idegenforgalom és a rekreációs egészségügyi kultúra kínálata jelent megélhetést.
Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója a magyar fogyasztói magatartást elemezve elmondta, hogy az Európai Unió átlagához képest az egy főre jutó magyar fogyasztó 60-65 százalékot költ, ez évi 8 ezer eurónak felel meg. "A magyar fogyasztót a materializmus jellemzi, azaz kevésbé becsüli a szabadidőt, többet költ élelmiszerre, mint a fejlett országokban élők, s leginkább az inflációtól tart" - foglalta össze több kutatás eredményét az ügyvezető igazgató.
A fogyasztási kultúra a jövőben még inkább a diszkont felé fordul - magyarázta Kozák Ákos, hozzátéve, hogy a diszkont fogalma átalakulóban van, jó minőségű, a megismertnél alacsonyabb áron kínálják áruikat és szolgáltatásaikat a diszkont társaságok. Ez a folyamat az úgynevezett prémium márkákra kevésbé, a gyengébb, "A" illetve "B" kategóriájú márkákra erőteljesebben fog hatni - hangsúlyozta a GfK Hungária ügyvezető igazgatója.
A foglalkoztatással még meggyűlik a bajunk
Sikerdíjért elintézik a támogatást? Bajnai: nem!
A vidékfejlesztésnél tűnik el a legtöbb uniós pénz
MTI