Az ügyvezető a beruházás összegét nem tudta megmondani, mint fogalmazott, még nincs sok konkrétum, a kínai anyacég azonban már szándéknyilatkozatot tett, jelenleg a beruházás tervezése zajlik. Hozzátette: a Dél-Alföld, Gyöngyös környéke, valamint Miskolc jöhet szóba a gyár telephelyeként. Az összeszerelő üzem teljes mértékben kínai pénzből, kínai beruházásként valósulhat meg, várhatóan fél év múlva.
Az ügyvezető igazgató elmondta: Európában 7 éve van jelen a világ egyik legnagyobb buszgyártója, míg Magyarországon 2 éve forgalmaz a kínai cég buszokat.
A tavaly 1,1 milliárd jüan (100 millió euró) árbevételt elérő társaság eddig ezer buszt értékesített Európában, amelyből 150 Magyarországon közlekedik. Aláhúzta: a King Long buszok számos Európában gyártott minőségi alkatrésszel rendelkeznek, így magyar sebességváltóval és keréktárcsával készülnek.
Kelemen János hangsúlyozta: a tervezett magyar üzemben legalább napi két buszt szerelnek majd össze, és elsősorban az európai piacra szállítanak majd.
Emlékeztetett: a kínai vállalatot 21 éve alapították, tulajdonosai a kínai állam, Hsziamen (Xiamen) városa, és egy Hong Kong-i magáncég. Európában elsősorban városi és távolsági buszokat forgalmaz, azonban kínálatában személyautók, turistabuszok és speciális buszok is megtalálhatóak. A cég minden kontinensre szállít, így jelenleg a világ egyik legnagyobb buszgyártója. Hozzátette: a magyar képviselet 2013-ig érvényes 5 éves forgalmazói szerződéssel rendelkezik.
Buszgyárat hoznak hozzánk a kínaiak
Mitől nőne a GDP, ha egyszer nincs pénzünk?!
Lassul a GDP csökkenése, de jövőre se gyarapodunk
Kelet-európai fellendülés: óvatos az optimizmus
A tuti recept: adócsökkentés reformokkal spékelve
MTI