1p
Élelmiszereket, kozmetikumokat és testápolókat vásárlunk a legtöbbször reklámok hatására - állapítja meg egy nemzetközi felmérés
Élelmiszereket, kozmetikumokat és testápolókat vásárlunk a legtöbbször reklámok hatására - állapítja meg egy nemzetközi felmérés

Tíz magyar emberből hét vásárolt élelmiszert termék- vagy márkareklám hatására az elmúlt tizenkét hónapban, négy pedig egészséget vagy szépséget szolgáló kozmetikumot, haj-, illetve testápolószert. Ezek az arányok nagyjából megfelelnek az európai átlagnak - állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi internetes felmérése.

Magyarországon a hirdetések szintén erősen hatnak a recept nélkül kapható gyógyszerek, gyógyhatású készítmények és italok megvételére: tíz honfitársunkból hármat ösztönöztek reklámok ilyen termékek beszerzésére az elmúlt egy évben. A felmért termékcsoportok további sorrendje a következőképpen alakul: ruházati cikkek, szórakoztató-, elektronikai eszközök, személyes használatú elektronikai készülékek (például iPod vagy mobiltelefon), banki és biztosítási szolgáltatások.

A piackutató szerint a magyar megkérdezettek legnagyobb részét, 76 százalékát televíziós reklám ösztönözte élelmiszer vásárlására, a nyomtatott sajtó hirdetéseit pedig 56 százalék jelölte meg kiváltó indokként. További sorrend: óriásplakátok (45), rádióreklámok (14), online videóreklámok (10). Érdekesség, hogy a felmérésben résztvevők ezeknél alacsonyabb arányban nevezték meg a weboldalak bannereit és a mobiltelefonokra érkező hirdetéseket.

A vizsgált termékcsoportok közül a fogyasztókat beszerzéseiknél majdnem minden esetben a tévében látott reklám befolyásolja legjobban. Ezek közül is kiemelkednek a recept nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények 81 százalékkal. A legkisebb mértékben ruházati cikkeket vásároltak ilyen reklámok hatására (42 százalék).

A kutatás szerint a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetések jobban ösztönözték a ruházati cikkek (58 százalék) és a személyes használatú elekronikai készülékek (57) vásárlóit. Ezeken kívül a nyomtatott sajtóreklámok nagymértékben hatnak a megkérdezett magyar internethasználók vásárlási döntéseire a következő termékeknél: szórakoztató elektronikai cikkek (57), élelmiszerek (56), az egészséget, vagy szépséget szolgáló kozmetikumok, haj-, illetve testápolószerek (54). Sokan említették még az italokat és a recept nélkül kapható gyógykészítményeket (45-45), és a személyes pénzügyi, banki, és biztosítási szolgáltatásokat (36).

A többi európai országhoz hasonlóan a reklámok tartalma közül  nálunk is a legtöbben az akciókra figyeltek fel(51 százalék).  Az európai felméréstől eltérően itthon a második legfontosabb tényező a vicc és a humor (38), a harmadik pedig a könnyen megjegyezhető márkanév vagy logó, holtversenyben azzal, amikor egy reklám új és érdekes, illetve eltér a megszokottól (34-34) - állapítja meg a Nielsen.

Privátbankár

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG