
A volt szovjet katonai repülőtér egy 2007 végén hozott kormányhatározat után került a mezőkövesdi, a mezőkeresztesi valamint a miskolci önkormányzat tulajdonába, amelyek aztán 100 éves bérleti szerződést kötöttek a beruházóval - magyarázta Keller László. A Pénzügyminisztérium államtitkára a létrejövő repülőtér gazdaságfejlesztési, munkahelyteremtő lehetőségeit emelte ki, hozzátéve, hogy a magyar állam a ferihegyi repülőtér privatizációja után azt vállalta, hogy 250 kilométeres körzetben nem hajt végre repülőtéri fejlesztést.
A magyarországi infrastruktúra az utóbbi nyolc évben ezer kilométer autópályával bővült, a mostani szerződés már az M3-as sztráda lehetőségeit is figyelembe véve születhetett meg - fogalmazott Keller László.
Az egykori szovjet katonai repülőtér, amely Mezőkövesd és Mezőkeresztes között fekszik, 3,5 kilométer hosszú, 80 méter széles leszálló pályával rendelkezik, rendkívül jó lehetőséget teremt kereskedelmi repülőtér kialakítására - mondta Tállai András, Mezőkövesd polgármestere. A reptér tulajdonjogának öthatoda egyenlő arányban a két településhez került, a maradék egyhatod pedig Miskolchoz - tette hozza.
Káli Sándor, Miskolc polgármestere hangsúlyozta: ez a projekt példázza, hogy Mezőkövesd Fidesz vezetésű, Miskolc szocialista irányítású, valamint Mezőkeresztes független önkormányzata fejlesztési ügyekben partnerként képes együttműködni.
Felkészülten érkeznek az utasok Ferihegyre
Változások Ferihegyen: a 2A-n nagyobb lesz a tömeg
Újabb legek Kínában: csúcs a reptéren
MTI