A ház előtti árkok tisztán tartásával sok esetben elkerülhető például, hogy a víz felgyűljön, és a pincéket, garázsokat eláztassa. De érdemes lehet a tetőzetet, a cserepek állapotát is ellenőrizni a heves nyári viharok előtt, vagy akár egy nagy vihart követően. Hiszen sok esetben a most meglazult cserepek miatt a következő vihar során éri kár az épületet.
A vihar közeledtével célszerű ellenőriznünk a nyílászárókat illetve ha leszakad az ég, azonnal húzzuk ki az elektromos eszközöket a konnektorból, mert a villámlás okozta túlfeszültség tönkre teheti berendezéseinket.
De fontos a bekövetkezett károk esetén az azonnali kárenyhítés is. A beázásnál a hézag azonnal pótolható, ezzel nem kell megvárni a biztosító szakembereit. A szakszerű kárfelméréshez elegendő lehet a sérült cserepek megőrzése és esetleg a kár lefényképezése. Így ha a szemle előtt az ügyfél – a további károk megelőzése érdekében – elkezdi a helyreállítást, akkor is biztosíthatja a biztosító szakembereinek a kár mértékének pontos meghatározásához szükséges információkat.
Amennyiben műszaki berendezés, elektronikai eszköz károsodik egy villámcsapás következtében, a működésképtelen készüléket, illetve a sérült alkatrészeket meg kell őrizni, a villámcsapás okozta károk ugyanakkor meg is előzhetőek túlfeszültség-védelmi berendezésekkel.
„Az egyre szélsőségesebb időjárás miatt egyre nagyobb károkat okoznak a nyári viharok Magyarországon, ezért fontos, hogy a korábbinál nagyobb hangsúlyt helyezzünk a megelőzésre” – hívta fel a figyelmet Vereczki András, az AEGON Magyarország vezérigazgató-helyettese.
A rendszeres karbantartás a legegyszerűbb módja annak, hogy elkerüljük a milliós értékű későbbi károkat. A kis sérülések folyamatos javításával megelőzhető, vagy jelentősen csökkenthető a vihar, felhőszakadás által okozott kár.
A hazai biztosítók egy részénél kiegészítő szolgáltatásként viharelőrejelzést is kaphatunk (általában sms formájában), illetve a különböző időjárás-előrejelző portálokon is van viharjelző szolgáltatás. Érdemes ezeket a csatornákat követnünk a sikeres megelőzéshez.
A legtöbb biztosító nagy erőkkel megkezdte a kárfelmérést a kedd-szerdai heves viharok után. A kisebb károk esetében a telefonos bejelentés alapján is térítenek egyes társaságok. Ezzel időt nyerhetünk, de csak akkor kerül sor kifizetésre, ha az ügyfél is felfogadja a biztosító által látatlanban felajánlott összeget. |
Az Allianz tavaly júliusig 68 ezer bejelentést regisztrált, idén eddig ennek a fele sem érkezett be a társasághoz. A hét eleji viharok óta viszont égnek a vonalak, már 4500-an telefonáltak a biztosítónak, hogy valamilyen kár érte őket.
Az e hét kedd-szerdai zivatarok és rossz időjárás erejét jelzi, hogy míg eddig az egész viharszezonban 4000 kárbejelentés érkezett az Aegonhoz, most ugyanennyit várnak a szakemberek. Több kisebb káresetről van szó, ugyanis azok összértéke a 400 millió forint felé tendál - úgy az Aegonnál, mint a Generalinál.
Az Aegon becslései szerint a hét eleji viharok közel 20 ezer háztartásban okoztak valamilyen kárt, melyek értéke eléri a 2 milliárd forintot. A legtöbb kárt a viharos szél okozta, de sok ház és tető rongálódott meg villámcsapás és jégverés miatt is.
A legtöbb bejelentés ezúttal az ország középső, illetve keleti- észak-keleti részéről érkezett: Budapesten és Pest megyében több mint 900, Hevesben 481, Jász-Nagykun-Szolnok Megyében pedig 443 lakás, épület rongálódott meg az eddigi bejelentések szerint.
Privátbankár - Zsiborás Gergő