5p
A hitelpiac felfutásával párhuzamosan újra élénkül a hitelközvetítők piaca is. A bankok elégedettek az új hullám, a termék-összehasonlító alkuszportálok és piacterek teljesítményével, ahol még a marketing-költés is célzottabban tud érvényesülni.

A hitelpiac fellendülésével párhuzamosan egyre több bank vesz újra igénybe hitelközvetítőket, alkuszokat. Ezen belül új világot teremtettek az internetes összehasonlító portálok, mint amilyen a Bankmonitor, a Bankráció, vagy épp a Netrisk.

Keresik az új partnereket

Megkeresésünkre a Budapest Banknál elmondták, hogy lakossági stratégiájukban kiemelt szerepet játszanak a hosszú távú partneri együttműködések. Számos szolgáltatásunkat nemcsak bankfiókjaikban, de partnereiken keresztül is elérhetik ügyfeleik – e tekintetben együttműködnek a piac legnagyobb pénzügyi közvetítőivel (beleértve az online alkuszokat) és néhány direkt értékesítő céggel is.

Az OTP Bank hagyományosan együttműködik közvetítő vállalkozásokkal, miután stratégiai céljuk, hogy az ügyfelek igényeik szerint kényelmesebben, képzett közvetítőkön keresztül is hozzájuthassanak az OTP különböző termékeihez. Az együttműködések fókuszában a lakás-és jelzáloghitelek, a lakástakarékpénztár, az új folyószámlás lakossági és vállalkozói ügyfélkör van. Az UniCredit Bank is komoly potenciált lát a partnereken keresztül történő internetes értékesítésben, mert szegmentáltan képes megszólítani az általuk definiált célcsoportot, így pedig költséghatékonyságban az egyik legjobb csatorna. Az UniCredit ezeknél a közvetítőknél alapvetően jelzálog- és fogyasztási hitelekkel, illetve számlatermékekkel, kisebb mértékben megtakarítási ajánlatokkal van jelen. A CIB jelenleg ilyen formában személyi kölcsönt hirdet, de tervezi az ingatlanfedezetes hitelek partner-promócióját is.

Az MKB Bank döntően olyan külső értékesítőkkel köt szerződést, amelyek alaptevékenységükhöz kapcsolódóan nyújtják ügyfeleiknek a hitelközvetítést, jellemzően országos hálózattal rendelkező közvetítő cégekkel, de nem zárkóznak el az olyan vállalkozásoktól sem, amelyek csak egy-egy körülhatárolható földrajzi területen végzik munkájukat. A bank néhány portállal is elkezdte a kooperációt – a lakossági ügyfélkörben kizárólag lakáscélú hitelezésben, kisvállalatok esetében számla- és hiteltermékek közvetítésében működik együtt velük.

Van, aki hasznosnak érzi az összehasonlítást

Bár a Cetelemnél a személyi kölcsön igénylés kizárólag a bank saját telefonos és internetes értékesítési csatornáin keresztül lehetséges, de természetesen az interneten keresztüli igénylések növelése érdekében együttműködnek különböző ár-összehasonlító portálokkal is. A másik fogyasztási hitelező-specialista, a Cofidis Magyarországi Fióktelepének vezetője, Holló Bence szerint a társaság nagy hangsúlyt fektet arra, hogy külsős partnereken keresztül is elérhetővé tegye hiteltermékeit, ennek megfelelően mindegyik komoly internetes összehasonlító portállal együtt dolgoznak. Ennek persze a szakember szerint elsődlegesen üzleti oka van: a cég által biztosított termékek a piac élmezőnyébe tartoznak, így az összehasonlíthatóság számukra kulcsfontosságú.

A bankok megítélése szerint a közvetített ügyletek aránya az összes értékesítés volumenéhez viszonyítottan jelentős eltéréseket mutat termékenként és nagyok a különbségek az ország különböző térségeiben is.

Pénzért dolgoznak

Naplózzák az ügyfélutat

Az interneten jól lekövethető az ügyfél mozgása - ez az alapja a portálok és a bankok közötti elszámolásnak. Az egyik esetben a pénzintézet lényegében csak azért fizet, hogy a potenciális ügyfél az összehasonlító oldalról átvándorol a banki oldalra (átkattintás), de van arra is lehetőség, hogy - miután a számítógépes ügyfélprofil őrzi, hogy az adott termék iránt érdeklődve melyik oldalról érkezett a későbbi szerződő -, hogy a létrejött szerződés után ügyfélszerzési jutalékot fizessenek a portált üzemeltető alkuszcégnek.

Tovább növelheti az ügyletből befolyt pénzt, a közvetítőcég a bonyolítás bizonyos részét is átveszi a banktól, s például a szerződéshez szükséges nyomtatványok egy részét maga postázza és segít például a kitöltésben.

A kérdés persze, hogy mibe kerülnek ezek az ügyletek. A bankok jó része – így például az OTP is – úgy nyilatkozott, hogy a valós, értékteremtő közvetítői munkáért – elkötelezetten ügyelve a közvetítés minőségére - ügynöki díjat, jutalékot fizet. Érdekes ugyanakkor, hogy bizonyos honlapok esetében nem a hozott ügylet, hanem az átkattintások alapján számolnak el a felek. azonban ez az MKB esetében nem meghatározó. E tekintetben érdekes, hogy legtöbben ilyen módon számolnak el a piacteret üzemeltető Netriskkel, de például a Magnet a Bankráció és a Bankmonitor felé átkattintás alapon számol el.

A pénzintézetnél ugyanakkor hangsúlyozzák: ajánlataik ez utóbbi két honlapon sem a szponzorált, kiemelt helyen szerepelnek, hanem a valós pozíciójukban a rangsoron belül. Merthogy – miként azt már például a kgfb-tarifálóknál megszokhattuk – az alkuszként működő társaságok bizonyos esetekben marketing-díjakért cserébe kiemelik. De ez sem új a bankok életében, hiszen az is természetes, hogy egy-egy kampány során a bankok a termék magasabb keresettségéért amúgy is áldoznak – ebben az esetben ugyanakkor a találati arány hatványozottan magasabb lehet, mint egy „sima” hirdetés.

Ami kiemelten fontos – és erre az említett portálok ügyelnek -, hogy a „megtámogatott” termékek egyértelműen elkülönüljenek az egy kattintással elérhető teljes listától – jelenleg a Bankráción a lakáshitelek esetében OTP és UniCredit promóció fut, míg a Bankmonitoron a hitelkártyáknál OTP-Amex kiemelt ajánlatot találunk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Az amerikai GDP a vártnál is jobban csökkent az első negyedévben
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 16:21
Az idei első negyedévben az eddig becsültnél jelentősebben, 0,5 százalékkal csökkent évesítve az Egyesült Államok hazai összterméke (GDP) a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai hivatala, a Bureau of Economic Analysis csütörtökön ismertetett végleges adata szerint.
Pénzügyi szektor Új adószabályok jönnek – ezeket érdemes tudni
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:21
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett új adócsomag. A jogszabály számos, eddig veszélyhelyzeti rendeletben szabályozott előírást emelt törvényi szintre, és több ponton is módosította a már érvényben lévő adózási és számviteli szabályokat. Szakértő foglalja össze a legfontosabb változásokat.
Pénzügyi szektor Különleges engedélyt adtak a világ legrégebbi bankjának
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 16:04
Az Európai Központi Bank (EKB) feltételekkel ugyan, de engedélyezte az olasz Monte dei Paschi di Siena (MPS), a világ legrégebbi, ma is működő, 1472-ben alapított bankjának azt a tervét, hogy fölvásárolja nagyobbik versenytársát, az 1946-ban alapított Mediobanca Banca di Credito Finanziario pénzintézetet.
Pénzügyi szektor Nagy bejelentésekre készül a Hungarikum Alkusz
Herman Bernadett | 2025. június 25. 15:02
Felvásárlások, tőzsdére lépés, a közvetítői szakma presztízsének javítása, szabályozókkal való együttműködés az extraprofitadó jövőbeli helyzetéről – Keszthelyi Erik, a Hungarikum Alkusz elnök-vezérigazgatója komoly célokat tűzött ki maga elé. Az extraprofitadót kivezetné 2027-től, mert a szektorban és a biztosítókban bizonytalanság van, ami visszaveti az iparágban a fejlesztéseket. 
Pénzügyi szektor Tovább erősödik a rendkívüli összefogás: az Allianz Hungária is csatlakozott
Natív tartalom | 2025. június 24. 16:40
Egyre több hazai biztosító ismeri fel azt, hogy a jövő biztosítási szakembereinek képzése nemcsak egy vállalat belső érdeke, hanem az egész szektor versenyképességének záloga és közös felelőssége. Az Allianz Hungária csatlakozásával már öt meghatározó piaci szereplő sorakozott fel a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetsége (MBTSZ) átfogó, felsőfokú képzési programja mellé. A kezdeményezés célja nem kevesebb, mint a magyar biztosítási kultúra színvonalának érdemi emelése, a szakma presztízsének visszaépítése, és egy olyan tanácsadói utánpótlás biztosítása, amely képes érdemben válaszolni a jövő ügyféligényeire.
Pénzügyi szektor Global Capital: ismét Magyarország a régió legjobb kötvénykibocsátója
Privátbankár.hu | 2025. június 19. 16:07
A januári 2,5 milliárd eurós kötvénykibocsátással összefüggésben az Államadósság Kezelő Központ Zrt. (ÁKK) munkáját két szakmai díjjal ismerte el a Global Capital nemzetközi pénzügyi szaklap – tájékoztatta az MTI-t az ÁKK csütörtökön.
Pénzügyi szektor Szebb arcát mutatja a szomszédunkban az infláció
Privátbankár.hu | 2025. június 19. 15:46
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel összhangban 3,0 százalék volt májusban, miután áprilisban 3,1 százalékos emelkedést jegyeztek fel – derült ki az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich – STAT) végleges adataiból.
Pénzügyi szektor Semmi meglepő nem volt a Bank of England mai döntésében
Privátbankár.hu | 2025. június 19. 14:12
A várakozásoknak megfelelően nem módosította 4,25 százalékos alapkamatát a Bank of England.
Pénzügyi szektor Stratégiai áttörés a magyar biztosítási piacon
Natív tartalom | 2025. június 19. 11:40
A Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. többségi tulajdont vásárolt a Callfactory holdingcégében, amely Magyarország egyik vezető Call Center szolgáltató vállalatcsoportja, és a jövőben HUNFactory néven szolgája ki meglévő és leendő ügyfeleit.
Pénzügyi szektor Óriási változás történt a bankkártyás fizetésekben Magyarországon
Herman Bernadett | 2025. június 18. 19:12
Erőlteti a kormány az ATM-ek telepítését, pedig a bankkártyások egyre kevesebb készpénzt vesznek fel. Az ügyfelek ét és félszer annyit vásárolnak már bankkártyával, mint amennyi a készpénzfelvétel összege, sőt egyre többen inkább befizetésre használják az ATM-eket. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG