Az elemzői várakozásoknál kisebb negyedik negyedévi eredményről számolt be a Magyar Telekom Nyrt. csütörtökön, a társaság 253 millió forint adózott eredményt ért el, míg egy évvel korábban 1,61 milliárd forint vesztesége volt ugyanebben az időszakban. A portfolio.hu által készített konszenzus szerint az elemzők 660 millió forint nettó profitra számítottak.
Az eredménykimutatás szerint a Telekom bevétele 0,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, 165,7 milliárd forintot tett ki 2013 negyedik negyedévében. A távközlési társaság éves árbevétele 2013-ban 637,5 milliárd forint volt, 5 százalékkal haladta meg az előző évit, a 23,46 milliárd forintos adózott eredmény viszont 36,4 százalékkal alacsonyabb, mint 2012-ben.
A Telekom 2014-ben legfeljebb 3 százalékkal csökkenő árbevételre és a tavalyinál 3-6 százalékkal kisebb EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti) eredményre számít. Beruházási célkitűzése 87 milliárd forint, ami nagyjából megegyezik a tavalyi 87,5 milliárd forintos költéssel.
Több mint 100 ezer ember a Telekomtól veszi az áramot Az energiaszolgáltatásból származó bevételek 13,9 milliárd forintra növekedtek 2013 negyedik negyedévében a 2012. azonos időszaki 11,2 milliárd forinthoz viszonyítva. Az emelkedést a szolgáltatási helyek számának növekedése magyarázza 2013 negyedik negyedévében 2012 negyedik negyedévéhez viszonyítva. Az áramszolgáltatási helyek száma elérte a 106 287-et, míg a gázszolgáltatás esetében a szolgáltatási helyek száma 67 587-re emelkedett 2013. december 31-ig. |
Christopher Mattheisen vezérigazgató kommentárja
„2013-ban a várakozásokkal összhangban 5%-os bevétel növekedést értünk el az RI/IT (rendszerintegrációs és informatikai) és a kiskereskedelmi gáz és áramszolgáltatásokból származó bevételek növekedésének köszönhetően. A Telekom Magyarország szegmensben az összecsomagolási stratégiánkat tovább folytatva sikerült 2%-ra csökkenteni a hagyományos vezetékes hangszolgáltatások lemorzsolódását. Ugyanakkor a vezetékes internet és a TV szegmensben egyaránt jelentősen nőtt a piaci részesedésünk, valamint az értékteremtő akvizíciók és a belső növekedés együttes eredményének köszönhetően sikerült a legtöbb TV előfizetőt megszereznünk a piacon.
Az elmúlt hónapokban a mobil piacon az új korlátlan beszélgetést nyújtó díjcsomagokon volt a legnagyobb hangsúly. A korlátlan ‘Next’ mobil díjcsomagjaink nagyon keresettek voltak új és meglévő előfizetőink körében egyaránt, és sikeres felfelé migrációval járó értékesítési erőfeszítéseink eredményeként csökkent az ARPU-ra (egy ügyfélre jutó bevételre) nehezedő nyomás.
Macedóniában a kiélezett versenyből adódó nyomás a negyedik negyedévben sem enyhült, ami kedvezőtlenül hatott a pénzügyi eredményekre. A nyereségesség ugyanakkor továbbra is magas volt, az EBITDA ráta 39%-ot ért el. Mindemellett múlt év december elején az országban elsőként elindítottuk a 4G szolgáltatást. Montenegróban az év során növeltük a mobil hang piaci részesedésünket, miközben a vezetékes hang, internet és TV szegmensekben is megőriztük vezető pozíciónkat.
A kedvezőbb magyarországi működési eredményeknek köszönhetően az EBITDA éves szinten várakozásinknál kisebb mértékben, kevesebb, mint 8%-kal csökkent. A terveknek megfelelően 2013-ban 5%-kal, 87,5 milliárd forintra csökkent a Capex (tőkeberuházás) (a spektrum akvizícióra fordított összegek és az éves frekvencia díj aktiválása nélkül).
Előretekintve 2014-re arra számítunk, hogy a kiskereskedelmi energia és a készülékértékesítés növekedése kisebb mértékű lesz, így a bevételek csökkenhetnek a 2013. évi szinthez képest, várakozásaink szerint legfeljebb 3%-kal. Várakozásaink szerint a jelentett EBITDA 3%-6%-kal csökken a bevételösszetétel folytatódó, ámbár lassuló változásának következtében, mely szerint a bevételek egyre nagyobb része származik az alacsonyabb jövedelmezőségű szolgáltatásokból. A Capex célkitűzésünk 2014-re kb. 87 milliárd forint (a spektrum akvizícióra fordított összegek és az éves frekvencia díj aktiválása nélkül), amit terveink szerint olyan projektekre költünk, amelyek a jövőbeni hatékonyság javítását segítik, mint pl. az IP migráció vagy az integrált CRM és számlázási rendszerek.”