Nemrég írtunk arról, hogy közeleg a Snap kibocsátás, és hogy egy kezdeti stádiumban lévő, még nem nyereséges közösségi média cég nagy kockázatot jelenthet a befektetőknek, noha nagy lehetőséget is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egyiknél sem kellett elkapkodni a vételt, ráért megvárni, hogy mit tud a cég, és elég akkor beszállni, amikor látszik úgy a cég eredményeiben, mint a tartós árfolyammozgásban, hogy alakul a siker.
Rövid fellángolás után eső trend
Nos, a Twitter immár több mint 3 éve tőzsdén van, de ha megnézzük a grafikont, egy az időszak egészére nézve egy ereszkedő trend látható. Az elején ugyan volt egy hegymenet, amit részben mesterségesen idéztek elő: csak az újonnan kibocsátott, viszonylag kevés részvénnyel lehetett hónapokig kereskedni, és miután a papír nyilvánvalóan drága volt, sokan shortolni kezdték.
A kevés szabadon forgó részvény miatt azonban a shortosok kényszerű zárásai pár nap alatt 75 dollárig hajtották fel a 26 dolláron kibocsátott részvényeket, de aztán az őrület véget ért, ráadásul felszabadult a teljes részvényállomány az eladási tilalom alól, és akkor a fundamentumok kezdtek érvényesülni.
Nem lett Facebook
Ez pedig azt mutatta, hogy nem sikerült a Facebookhoz hasonló felfutást elérni. Jóllehet az utóbbi időben Donald Trump önmagában lendített a cég ismertségén, ez kevés a trendfordulóhoz. A cégnek 319 millió felhasználója van, ami egy év alatt 4 százalékos növekedés, a reklámozásból származó bevétel viszont 0,5 százalékkal csökkent a negyedévben 638 millió dollárra. A cég közölte, hogy várakozások szerint a reklámbevétel növekedése idén is el fog maradni a felhasználószám bővülésétől. A teljes árbevétel 717,2 millió dollár volt, ami 1 százalékos növekedés.
Eredmény, felvásárlási pletykák
A cég a negyedik negyedévben 167,1 millió dolláros veszteséget hozott össze, ami 23 cent részvényenként. Egy évvel korábban 90,24 millió dollár, azaz részvényenként 13 cent volt a veszteség, de ha nem számítjuk a rendkívüli, átstrukturálási költségeket, akkor 16 centes nyereség adódna részvényenként a negyedévre. Az átstrukturálási költségek összesen 101,2 dollárt tettek ki, míg egy évvel korábban ugyanez 12,9 millió volt.
A tavalyi évben többször felmerült, hogy a céget felvásárolnák, de erre mindeddig nem került sor. Egy-egy ilyen pletykára átmenetileg megugrott az árfolyam, de aztán hamar visszaesett. Az év folyamán a részvény a 12-22 dolláros sávban mozgott többnyire, vagyis jóval egykori kibocsátási ára alatt. A jelentés után az árfolyam 12 százalékkal, 16,41 dollárra esett.