Kína nemrég bejelentette: azt szeretnék, ha 2025-ben az évente eladott 35 millió autó legalább 20 százaléka már elektromos lenne. Kína a következő években az autók legnagyobb piaca lesz a világon, és érthető módon a kormány azt szeretné, hogy ne nőjön a környezetszennyezés, az olajimporttól való függőséget is mérsékelnék.
India még drasztikusabb tervet jelentett be: 2032-re már csak elektromos járműveket szeretnének üzembe állítani a Reuters információi szerint. Indiában még igen kicsi az egy lakosra jutó autók száma, és azt akarják, hogy már egyáltalán el sem terjedjen tömegesen a belsőégésű motoron alapuló autózás. A tervek egyébként nem irreálisak, ha helytállóak azok a számítások, miszerint 2025-ben már meg fogy egyezni a kétféle autó ára, 2030-ra pedig már lényegesen olcsóbb lesz az elektromos autó.
Az elektromos autók ma még csak 2 százalékát teszik ki a világ teljes autóparkjának, de ha a növekedés gyorsabb lesz, mint amire eddig számítottak, az drasztikusan visszavetheti az olaj iránti keresletet. Ez különösen az olajfinomítókat érintheti érzékenyen, mivel a benzin a termelésük 45 százalékát teszi ki, és ez az egyik legmagasabb profitmarzsú termékük.
A Nemzetközi Energiaügynökség korábban úgy számolt, hogy 2040-ig emelkedni fog az autóhasználatból származó olajkereslet, de ezt most alaposan át kell számítaniuk, mivel valószínűleg már a 20-as évekre előrejöhet ez az időpont.