Az előző évhez képest 10-12 százalék között alakul az általános díjnövekedés, ami erősítheti az idei kampány aktivitását, ráadásul minden MKB-s ügyfélnek megszűnik a szerződése, így januárban mintegy 25 ezer autósnak kell új biztosító után nézniük.
Jelentősen esett a visszakötések száma ugyanahhoz a biztosítóhoz, mivel azonos tarifálási feltételek esetén jogszabály tiltja az új ügyfelek kedvezőbb megkülönböztetését.
Szilárdulni látszik a kgfb-piac idén: míg két évvel ezelőtt 14 szereplő volt versenyben, idén gyakorlatilag 12 biztosító tarifái közül választhatnak az autósok. A lezajlott díjváltozások nyomán helyreállt a kár/díj egyensúly: idén a piaci szereplők mindössze 62-szer módosították tarifáikat a tavalyi 90 alkalommal szemben.
Mire kell figyelni?
Az MKB Biztosító a következő évben fokozatosan bontja fel szerződéseit, ami jelenleg 25 ezer, az egész évben pedig összesen 100 ezer ügyfelet érint.
Érdemes figyelni rá, hogy az autósok mindenképpen válasszanak új biztosítót december 31-ig és mielőbb rendezzék még fennálló díjtartozásukat. Ha ugyanis az autós negyedéves díjfizetési konstrukciót választott és szerződése befizetetlen díjrészlet mellett szűnik meg, akkor kötelező lesz visszakötniük a szerződést a piacinál jóval magasabb szinten meghirdetett, huszonötszörös díján.
Az ügyfeleknek továbbá érdemes még december elsejéig benyújtaniuk a felmondást, hiszen néhány biztosító pótdíjat is kiszabhat azokra, akiknek szerződése nem önszántából, hanem a biztosító felmondása miatt szűnt meg.
Te tudod, mennyi kárt okoztál?
Az ügyfelek csaknem fele nincs tisztában azzal, hogy az elmúlt években mikor és mennyi kárt okozott pontosan. Míg tavaly csupán öt biztosító alkalmazott károkozói pótdíjat, idén már szinte minden társaság felszámolhat az alapdíj több száz százalékos mértékét is elérő tételt.
A pontatlan kártörténeti előzményekkel elvégzett kalkuláció a valóságtól teljesen eltérő díjakat eredményezhet az esetek többségében, ami alapján az ügyfél rossz döntést hozhat.
Erre megoldást az nyújtana, ha a Központi Kárnyilvántartó Rendszernek az adott ügyfélre vonatkozó adatait a nevében eljáró alkusz már a díjszabást megelőzően ellenőrizhetné – ezzel megbizonyosodva, hogy a rendszerben szereplő adatoknak megfelelően történik a díjkalkuláció.