Az idei első negyedévben a személyautókra megkötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja 37 800 forint volt, szemben a tavalyi hasonló időszakban mért 34 200 forinttal. A Netrisk.hu által közölt Kgfb-index szerint január közepe óta nem tapasztalható érdemi változás, a felelősségbiztosítások csaknem háromnegyedét az évközi szerződések teszik ki, amelyek 73 százalékán jelenleg öt biztosító: a K&H, az Union, az Aegon, az Uniqa és a Köbe osztozik.
Már évek óta tart a díjkorrekció a kötelező biztosítások piacán, ahol a növekvő gépjárműforgalom miatt a biztosítóknak egyre több baleseti kárt kell rendezniük. Ezen belül is különösen a személyi sérülésekhez kapcsolódó kártérítések átlagos összege ugrott meg az elmúlt időszakban – mondta a Netrisk.hu vezérigazgatója. Sebestyén László szerint a hazai kgfb-díjak még régiós szinten is az egyik legolcsóbbak között szerepelnek, ami az erős biztosítói versenynek köszönhető.
Év közben is méricskélünk
Az évközi időszakban az ügyfelek alapvetően két okból kötnek kgfb-szerződést: vagy a jármű tulajdonjogának megszerzésekor, vagy a már meglévő szerződés évfordulóját megelőzően elvégzett díjszámítás nyomán - ezt nevezik halasztott, vagy évfordulós kötésnek. Míg az összes szerződés 61 százalékát kitevő azonnali kötések átlagosan 43 300 forinton születtek, az évfordulós kötések esetében átlagosan 29 200 forintért szerződtek az autósok.
Ha ezt meglépik, nem szívesen lettél volna ügyfél ennél a biztosítónál Aránytalanul kedvezőbb díjakat kínáltak az új ügyfeleknek, lecsapott az MNB. |
2018 első negyedévében a portálon keresztül kezdeményezett összes kgfb-szerződés 39 százaléka évfordulós váltás volt, ami azt mutatja, hogy az autósok jelentős része az év végi kampányidőszakon kívül is tudatosan összehasonlítja a biztosítók ajánlatait.
Leszoktunk a sárga csekkről
Az éves díjak emelkedése is szerepet játszat abban, hogy a tavalyi 22 helyett idén 33 százaléknyian választották a negyedéves díjfizetési gyakoriságot. Az egyösszegű befizetésre ugyanakkor továbbra is kedvezmény jár, nem csoda tehát, hogy az év közben szerződők 60 százaléka emellett a fizetési gyakoriság mellett dönt (a maradék 7 százalék két részletben fizet).
A befizetési módok is változóban vannak: míg korábban a sárga csekk feladóvevénye volt az első számú befizetési mód, az első negyedévben az emberek kevesebb, mint fele választotta ezt a módszert. 55 százaléknyian átutalnak, illetve bankkártyáról vagy inkasszóval rendezik a kötelező díját.
A legtöbb új kgfb-ügyfelet a nyertesei a K&H, az Union, az Aegon biztosítók szerezték, őket követi az Uniqa és a Köbe: ez az öt szereplő együttesen az új szerződések 73 százalékát szerezte meg. Közülük a K&H és az Union az év végi kampányban is az élen szerepelt, míg a másik három biztosító láthatóan főként az autósok közel háromnegyedét érintő évközi időszakra koncentrál.
Szétszedte az utakat a tél - érdemes erre is biztosítást kötni A hektikus időjárás igencsak megkezdte a magyar utakat, immár több százezer úthiba és kátyú tarkítja a betont. Egy-egy kátyú okozta baleset akár több százezer forintos javítással is járhat, a költségszint azonban gyakran összemérhető a biztosítási önrész hányadával. Bár gyakran meg sem térítik, érdemes pár ezer forintért kátyúbiztosítást is kötni autónkra. További részletek >>> |