4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A bankolás jövője a mesterséges intelligencia, digitális hatékonyság és fenntarthatóság – derül ki a McKinsey legfrissebb iparági tanulmányából, amely átfogó képet ad a pénzügyi szolgáltatások jövőjéről.

A tanulmány szerint a bankszektor 2022-ben 1,4 billió (azaz ezermilliárd – a szerk.) dolláros rekordnyereséget ért el, de a globális profitok jelentős része néhány nagy piac – elsősorban Észak-Amerika és India – koncentrált teljesítményéből származott. Ezzel párhuzamosan a hatékonyság, a skálázhatóság és a digitalizáció súlya még hangsúlyosabbá vált: az ügyfélszerzés drágább, a kamatmarzsok szűkülnek, a technológiai befektetések viszont elkerülhetetlenné váltak.

A K&H a működés számos területén ennek megfelelően fejleszt: a digitális hitelezési folyamatoktól az online számlanyitásig egyre több szolgáltatás válik önkiszolgálóvá, gyorsabbá és költséghatékonyabbá.
 

A McKinsey előrejelzése szerint a generatív mesterséges intelligencia évente akár 340 milliárd dollárnyi értéket is teremthet a bankszektorban – nemcsak költségcsökkentéssel, hanem új típusú szolgáltatások és prediktív megoldások bevezetésével. A K&H-nál Kate, a digitális pénzügyi asszisztens már több mint 2 millió ügyfélinterakcióban segített gyors, pontos, könnyű és emberi közreműködés nélküli ügyintézést – legyen szó számlainformációkról, hitelügyintézésről vagy biztosítási kalkulációról. Az ilyen rendszerek nemcsak egyszerűsítik a bankolást, de valós idejű segítséget és személyre szabott pénzügyi tanácsadást is lehetővé tesznek.

A tanulmány kiemeli: a jövő banki versenye nemcsak a kamatok vagy díjak mentén dől el, hanem azon, hogy milyen minőségű, zökkenőmentes és digitálisan támogatott ügyfélélményt tudnak biztosítani az intézmények. A siker kulcsa az adatalapú, személyre szabott és agilis kiszolgálás.
A K&H digitális ökoszisztémája – a mobilbank, netbank, K&H+ alkalmazás, Kate és a digitális pénzügyi kalkulátorok – egy olyan ügyfélutat alkot, amely gyors, biztonságos és azonnal hozzáférhető megoldásokat kínál a mindennapi pénzügyekre.

A McKinsey szerint a fenntarthatóság iránti ügyféligény meghaladja a szabályozói elvárásokat: a pénzügyi szektor kulcsszereplő a zöld átállásban. A tanulmány szerint az ESG szempontok iránti ügyféligény ma már sok esetben erősebb hajtóerő, mint a szabályozói nyomás. A zöld pénzügyi termékek, a transzparens befektetési portfóliók és az éghajlathoz alkalmazkodó hitelezés a banki működés természetes részévé válnak.

A mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztens már ma is jövőt épít
A mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztens már ma is jövőt épít
Fotó: Depositphotos

A K&H zöld finanszírozási portfóliója folyamatosan bővül: a bank 2024-ben már közel 240 milliárd forintnyi zöld hitelt folyósított, elsősorban megújulóenergia-beruházásokra és környezettudatos ingatlanfejlesztésekre. A vállalati ügyfelek mellett a lakosság számára is elérhetők kedvező feltételű, energiahatékonyságot támogató megoldások. A K&H felelős befektetési alapjaiban kezelt vagyon értéke idén már meghaladta az 1000 milliárd forintot, a versenyképes hozamok mellett is szigorú ESG-szűrés alapján működve. A cél nem csupán az alacsonyabb kibocsátású gazdaság finanszírozása, hanem az ügyfelek támogatása a fenntartható működés felé vezető úton.

A K&H Csoport mára a hazai zöld finanszírozás egyik vezető szereplőjévé vált: a vállalati és lakossági zöld hitelek piacán is több mint 20 százalékos részesedéssel bír. A vállalati zöldhitel-kihelyezés 128 milliárd forintot tett ki, míg 2024-ben a zöld lakáshitelek összege elérte a 12 milliárd forintot – ez a bank teljes lakáshitel-kihelyezésének 6 százalékát adta.

A tanulmány hangsúlyozza: a globális pénzügyi piacokon nem feltétlenül a legnagyobb szereplők nyernek, hanem azok a bankok, amelyek gyorsan és célzottan képesek alkalmazkodni. A közepes méretű, technológiailag nyitott bankok épp rugalmasságuk révén tudnak előnyt kovácsolni a változó környezetből.

A McKinsey szerint a bankok jövőbeli szerepe túlnyúlik a klasszikus pénzügyi közvetítésen: egyre inkább technológiai és társadalmi katalizátorokká válnak. A K&H ezt a szerepet már ma is vállalja – legyen szó a pénzügyi tudatosság fejlesztéséről, a Z-generáció edukációjáról, vagy éppen a digitalizációval támogatott fenntarthatósági célokról.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Tudomány-technika Elélhet a születésnapos Vlagyimir Putyin még egyszer ennyit?
Litván Dániel | 2025. október 9. 15:02
Vajon csak viccelődött az orosz és a kínai elnök, amikor arról beszéltek, hogy lecserélgetik a szerveiket, és 150 évig élhetnek? Nem biztos. De van ennek bármi realitása?
Tudomány-technika Újabb Nobel-díjat ítéltek oda
Privátbankár.hu | 2025. október 7. 12:13
Brit, francia és amerikai tudósok kapták.
Tudomány-technika Adatközpontok az űrben? Merész jövőről álmodik az Amazon-vezér
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 17:54
Jeff Bezos nem akármilyen jövőképet vázolt.
Tudomány-technika A mesterséges intelligenciára alapozott újítás jön a One Magyarországnál
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 11:18
A 4iG Csoport kiterjesztette stratégiai együttműködését az Elisa Polystarral, amelynek keretében új, mesterséges intelligencia használatának lehetőségét megteremtő, hálózati szolgáltatásfelügyeleti rendszert vezetnek be a One Magyarországnál.
Tudomány-technika Ember megy a Marsra egy évtizeden belül?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 4. 07:21
A NASA ezt tervezi.
Tudomány-technika Vége lehet az Apple-divatnak? Az iPhone fölé kerekedhet a Google új mobiltelefonja
Sasvári Péter | 2025. augusztus 30. 11:36
Leveri a Google az Apple-t a mesterséges intelligencia terén? Az iPhone szeretné okosabbá tenni a Sirit, saját MI-alapú asszisztensét, ám az egyre inkább elmarad a Google által használt Gemini mögött. Ráadásul, ma már nemcsak a Gemini népszerűbb és fejlettebb, mint az Apple saját AI-ja, de a Google operációs rendszerének, az Androidnak egésze is az ebben a tekintetben. Márpedig egyre több fogyasztó várja el a telefonba épített, fejlett MI-rendszert, ami szintén a Google malmára hajtja a vizet.
Tudomány-technika A férfiak bizalmatlanabbak a mesterséges intelligenciával szemben, mint a nők – erre jutott egy kutatás
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 22. 08:46
A GKI júliusban 1000 fős reprezentatív mintán kutatást végzett a lakosság körében a mesterséges intelligencia (AI) elterjedtségéről.
Tudomány-technika Újra hazai földön Kapu Tibor
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 18. 12:46
Augusztus 23-án a tapasztalatairól részletesebben is beszámol majd a budapesti Millenárison.
Tudomány-technika Csak nem félünk a mesterséges intelligenciától?
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 14. 07:05
Erre is ad választ a GKI friss elemzése.
Tudomány-technika Nincs ingyenebéd: pörgetjük az AI-t és ezt bizony ki kell fizetni
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 3. 17:06
Az adatközpontok energiaéhsége felnyomja az árakat, de az amerikai a közműszolgáltatók külön díjakkal védenék az átlagfogyasztókat a drágulástól.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG