A LESZ a Ferihegyen megforduló repülőgépek többségének üzemanyag-kiszolgálását végző RÜK Kft. dolgozóinak kérésére indította a sztrájkegyeztetést, mivel a megbeszéléseken a munkaadó eddig semmilyen engedményre nem volt hajlandó - fogalmaz közleményében az érdekképviselet.
Embertelen a munka
A szakszervezet szerint a RÜK Kft-nél egyre kevesebb embernek kell egyre több munkát végeznie, miközben a fizetésük értéktelenedik. A cég 2009-ben még 45 munkavállalót alkalmazott, számuk 2012 óta 27-re csökkent, közülük 22-en végeznek kiszolgáló munkát. A Malév leállása után a piac átmenetileg visszaesett, de ismét emelkedik a kiszolgált repülőgépek száma és az eladott kerozin mennyisége.
Vizsgálatok is voltak már
Több az utas Áprilisban 8,1 százalékkal több utast kezelt a BA tavaly áprilishoz képest - közölték a Privátbankárral. A közleménye szerint áprilisban 758 709 utast regisztráltak, a nagyobb növekedés a nem-schengeni utasok számában volt. A bővülést a Budapest Airport azzal is magyarázza, hogy áprilisban már a nyári menetrendi időszak szerint közlekednek a járatok. |
Tavaly ősszel a Nemzeti Munkaügyi Hivatal két vizsgálatot indított a szakszervezet bejelentésére, melyben mulasztásokat állapított meg a munkakörülményekre és a munkaidő-beosztásra vonatkozóan - írta a szakszervezet. A dolgozók az érdekképviselet szerint panaszkodtak a kiszámíthatatlan munkaidő-beosztásra, a közös helyiségek és a kiszolgáló járművek állapotára.
A tizenegy napja indított sztrájkegyeztetés során a RÜK Kft. vezetősége a javasolt tárgyalási időpontok egyikét sem találta alkalmasnak, így az egyeztetésekre vonatkozó törvényi határidő lejárt, már nincs jogi akadálya a munkabeszüntetésnek sem - áll a közleményben. A szakszervezet ugyanakkor kész megkezdeni az érdemi tárgyalásokat, ha lehetőség mutatkozik a munkafeltételek javítására.
Félrevezetés?
A sajtóközleményre reagálva Hardy Mihály, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs igazgatója délután közölte, hogy a RÜK Kft-nél nincs sztrájkhelyzet, a LESZ közleményével megpróbálja félrevezetni a dolgozókat és a közvéleményt is.
A Budapest Airport álláspontja szerint a szakszervezet nem együttműködő, és nem igaz, hogy a BA nem akar tárgyalóasztalhoz ülni, hiszen éppen a munkarendről folyó tárgyalások közben adta ki a sztrájkfenyegetést tartalmazó közleményt a szakszervezet, amelynek célja a BA szerint a készülő megegyezés meghiúsítása.
A dolgozók ragaszkodnak a munkahelyükhöz és ez fordítva is igaz: a Budapest Airport megbecsüli és tiszteli a dolgozóit, akik hatékony munkájukkal hozzájárulnak a budapesti repülőtér sikeres működéséhez - mondta Hardy Mihály, aki szerint a repülőtéren nincsenek komoly munkaügyi mulasztások, ezt többszöri ellenőrzések is bizonyítják.