A vállalat arról számolt be csütörtökön közzétett pénzügyi jelentésében, hogy a tavalyi év utolsó három hónapjában az összehasonlítható alapon számított bevétel 5,1 százalékkal nőtt éves szinten az értékesítési volumen 0,8 százalékos bővülésének és 4,3 százalékos áremelésnek köszönhetően.
Ugyancsak összehasonlítható alapon a Danone 2023. évi bevétele az elemzői várakozásokkal összhangban 7,0 százalékkal emelkedett és 27,619 milliárd euró lett. Az összehasonlítható árbevétel 7,0 százalékos éves szintű növekedése az értékesítési volumen 0,4 százalékos csökkenésének és a 7,4 százalékos áremelésnek tulajdonítható.
A vállalat éves nyeresége ugyanakkor éves szinten 8,1 százalékkal, 881 millió euróra csökkent.
A vállalat vezetője, Antoine de Saint-Affrique szerint a Danone növekedésében idén is szerepe lesz az áremeléseknek, bár az árnövelés régiónként eltérően alakul. Versenytársaihoz hasonlóan a francia élelmiszeripari konszern is érezte az inflációs nyomást 2023-ban is, a magas nyersanyagárak okozta károk ellensúlyozása érdekében emelte értékesítési árait, igyekezett áthárítani a megnövekedett költségeket a fogyasztókra.
A tavalyi működési árrés az árbevétel 12,6 százalékára emelkedett a 2022. évi 12,2 százalékáról, így jobban alakult az elemzői konszenzusban szereplő 12,5 százaléknál.
A Danone az idei évre 3-5 százalék összehasonlítható bevételnövekedést vár, összhangban a középtávú célkitűzésekkel.
A tavalyi teljesítmény alapján a cég részvényenként 2,1 euró osztalékot fizet, 5,0 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A Danone a világ legnagyobb joghurtgyártója. A cég portfóliójában található egyebek mellett az Evian, az Activia, Actimel, Oikos és Danonino joghurtok, valamint az Alpro növényi alapú termékek.
Részvénye 0,15 százalékos mínuszban állt a párizsi értéktőzsdén csütörtök délelőtt 11.15 óra körül.
(MTI)