A 80 főt foglalkoztató Csányi Pincészet nettó árbevétele 1,6 milliárdról 1,9 milliárd forintra ugrott 2023-ban, ennek ellenére ismét veszteséges lett a tavalyi évük. Igaz, most 584 millió helyett „csak” 553 milliós hiányt kellett lenyelniük. Ami akár durvának is tűnhetne, ha a borászat nem a második leggazdagabb magyar, Csányi Sándor által vezetett Bonafarm tulajdona lenne. Tény, hogy a pincészet rövid lejáratú kötelezettségei továbbra is jelentősek, 2023-ban 5,3 milliárd forintra rúgnak.
Ettől függetlenül az ötfős igazgatóságnak 2023-ban 27,2 millió forintot fizettek ki, a vezérigazgató pedig 23,2 millió forintot, azaz havi közel 2 millió forintot vihetett haza, amihez 193 ezer egyéb juttatás is járt.
Utoljára 2020-ban volt nyereséges a cég, bár akkor is mindössze 3,3 milliós profitot könyvelhetett el.
Pedig az állami támogatásai tovább nőttek: 2022-ben 140 millió forintos, 2023-ban már 395 milliós segítséget kapott (például 6,5 millióról 12,8 millióra duplázták meg az EU-n belüli promóciós támogatását, az „egyéb” támogatás pedig 8 millióról 264 millióra nőtt).
A Csányi-borok zömét belföldön értékesítik, külföldön Szlovákiában (66,8 millió forintos árbevétel), Lengyel- és Németországban (29,4 millió és 21,9 millió forint) adják el a legtöbbet. Az Európai Unión kívül a legnagyobb kereslet Új-Zélandon mutatkozik, ahol tavaly 3 milliós forgalmat bonyolítottak.
Ha kíváncsi a villányi, a szekszárdi, a tokaji, az Egér és környéke, a balatoni, a somlói, az etyeki borvidéki, valamint Mészáros Lőrinc borászatainak tavalyi évére, IDE KATTINTVA olvassa el a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Mfor.hu írását!