Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Egyre biztosabb, hogy hamarosan vadonatúj vasúton száguldozhatunk a világ nagyvárosai között, Elon Musk ötletéért ugyanis sorban állnak az országok. A tesztpálya megépítésére már sokan jelentkeztek, és egyre valószínűbb, hogy Franciaország lehet a mágnesvasút európai fellegvára. Az azonban, hogy miért állnak sorban a kis francia városok, egészen meglepő – és szomorú.
Forrás: hyperloop-one.com

Azt már korábban is rebesgették, hogy a Tesla-vezér megreformálná a közösségi közlekedést, hiszen évek óta dolgozik az általa szabadalmazott Hyperloop-vonat megoldásán. Franciaországban épp nemrég állította le Emmanuel Macron egy nagysebességű vasútvonal kiépítését, ami Limoges-t kötötte volna be a vérkeringésbe. A város egyik befektetője, Fabien Thibaut a Bloomberg szerint azonban nem elégedett meg ezzel a válasszal, és felhívta Elon Muskot, felajánlva neki a lehetőséget, hogy ott építse meg az első Hyperloop vonalak egyikét.

Limoges városa ugyanis, bár egy relatíve nagyobb város, de meglehetősen szegény, egy nagysebességű vasút megépítése azonban fellendítené a turizmust, munkahelyeket teremtene, ráadásul vonzaná a befektetőket is. Thibaud szerint az a tény, hogy a szupergyors vasút (TGV) és a Concorde szülőhazájában nem lehet gyorsvasutat építeni, elképzelhetetlen. Márpedig a városok költségcsökkentési akciója miatt így például Limoges mellett Orleans és Toulouse is kiesnek a közlekedési vérkeringésből.

Csővasútban a jövő?

Nem Elon Musk cége az egyetlen azonban, ami mágneses és vákuum-módszeren épülő csővasutat készül építeni, noha a hisztériát ő indította el még 2013-ban a Hyperloop bejegyzésével. Azóta már kihívója is akadt a brit mágnás Richard Branson vezette Virgin Hyperloop One személyében, de azóta már két másik startup is kinőtt Los Angelesben, a Hyperloop Transportation Technologies és az Arrivo szintén hasonló megoldáson dolgozik. A hírek szerint bár Musk megkapta a telefont, végül nem válaszolt – helyette azonban bejelentkezett a kanadai TransPod.

A TransPod hasonló elektromágnesességen és vákuumtechnológián alapuló vasutat fejleszt, és már kaptak is ajánlatot Limoges vezetésétől, egy mintegy 3 kilométeres tesztpálya építésére, valamint  egy 15 emberes kutatóközpont létrehozására tettek ajánlatot. Ehhez a TransPodnak 20 millió euróra lenne szüksége, amit azonban a város nem tud megfinanszírozni, hacsak nem kapnak kormányzati segítséget.

Szegények a városok

Bár a városok nem tudnak nagy összegeket letenni az asztalra, számos adókedvezménnyel, épületek rendelkezésre bocsátásával és esetlegesen földdel meg tudnák ragadni a nagybefektetők figyelmét. Mielőtt azonban bármilyen projektbe vágnának, előtte Macronnak is rá kell bólintania az ügyletre. Orleans városa szintén hasonló vasúti projektet tervez, ami legkésőbb 2025-ig meg is valósulhat a térségben. Itt egy francia befektető, Emeuric Gleizes tervez vasutat építeni, ehhez azonban meg kell szereznie mintegy 18 kilométer kihasználatlan vasútvonalat ahhoz, hogy tesztelje a saját szupervonatát, a SpaceTrain-t.

Ahlborn-ban egy másik problémával kell szembenézniük az egyébként kilincselő startupoknak, a város térségét ugyanis erősen lebombázták a II. Világháborúban. A számtalan, fel nem robbant bomba a mai napig a földben nyugszik, az építkezések megkezdése előtt ezeket fel kell kutatni és hatástalanítani kell, amit szintén nem tud megfizetni a város. A remények szerint azonban sikerül kutatóbrigádot kérni a startupoktól, és amint megtisztították a területet, úgy év végéig elkészülhet egy 320 méter hosszú tesztpálya.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Ilyen még nem volt: az M1-es bővítés kulisszatitkai – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. szeptember 14. 14:11
Olyan hosszú és komplex autópálya-fejlesztés még nem történt Magyarországon, mint amilyen most zajlik az M1-esen – mondta a Klasszis Podcastban a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Szimicsku László a munkálatok és az autósokat érintő korlátozások mellett arról is beszélt, hogy a koncessziós társaság milyen bevételekből gazdálkodik, és mi történne vele egy esetleges kormányváltás esetén.
Vállalat 10 százalék alá vitte a kamatot a Provident, és a KHR sem feltétlenül akadály
Hargitai-Szabó Kata | 2025. szeptember 13. 14:37
A legkedvezőbb személyi kölcsönök eddig a magasabb jövedelmű és hibátlan pénzügyi múlttal rendelkező ügyfelek kiváltságai voltak. A 10 százalék alatti kamat eléréséhez jellemzően többmilliós hitelösszeg és szigorú feltételek teljesítése volt szükséges. A Provident legújabb ajánlata azonban felbolygathatja a hazai hitelpiac megszokott rendjét.
Vállalat Negyedével növelné árbevételét a BÉT-en jegyzett magyar kibervédelmi cég
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 19:22
Az első félévben 542,2 millió forintos nettó árbevételt ért el a a BÉT Xtend piacán jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech Nyrt. A 2025-ös pénzügyi év egészét tekintve 20-25 százalékos árbevétel-növekedésre számít.
Vállalat Bajban a Sotheby's
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 08:06
Duplázódott a veszteség a híres aukciós háznál.
Vállalat Egyetlen éjszaka alatt zsebelte be az éves magyar GDP közel felét Larry Ellison
Vámosi Ágoston | 2025. szeptember 11. 17:51
Huszonöt év különbséggel kétszer is a világ leggazdagabb embere lett az Oracle társalapítója, Larry Ellison. Akkor Bill Gates, most Elon Musk a rivális, utóbbival sokkal jobb viszonyt ápol. Az AI-cégek igénye egyre nagyobb az Oracle-höz hasonló felhőalapú szolgáltatásokra, ezért a cég többszörösére növelheti a profitját a következő öt évben.
Vállalat Reagált a Roszatom az Európai Bíróság döntésére
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 17:15
Az orosz fővállalkozó is megszólalt a paksi atomerőmű bővítési projektjének már folyó munkáival kapcsolatban.
Vállalat A 4iG alapítványa 200 ingyen laptopot kínál az iskoláknak
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 16:01
A 4iG Alapítvány Digitális Esély Programja a közoktatásban résztvevő gyerekek és pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztését célozza, amelyre 2025. szeptember 30-ig várják a pályázatokat. 
Vállalat Szijjártó Péter elárulta, mit jelent a paksi beruházásnak az Európai Bíróság döntése
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 13:13
Az Európai Bíróság ítéletére válaszolt.
Vállalat Paks II.: megsemmisítik az Európai Bizottság állami támogatásra adott jóváhagyását
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 10:29
Megsemmisítették a bizottsági jóváhagyást. 
Vállalat Biztonságos megtakarítás minden életszakaszra – A Magyar Államkincstár Életútprogramja
PR | 2025. szeptember 10. 16:16
A pénzügyi biztonság megteremtése tudatos, hosszú távú tervezés eredménye. Minél korábban kezdünk el félretenni – akár gyermekünk születésétől kezdve –, annál nagyobb eséllyel biztosíthatjuk a tanulmányok, a családalapítás vagy a nyugodt nyugdíjas évek anyagi hátterét. A Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) Megtakarítási Életútprogramja ehhez kínál életszakaszokra szabott, állampapír-alapú megtakarítási rendszert, amely a születéstől egészen az időskorig végigkíséri az ügyfeleket – állami garanciával és a kamatokon felül akár évi több tízezer forintos állami támogatással. A program célja, hogy az öngondoskodás és a portfóliószemléletű megtakarítás ösztönzésével támogassa a tudatos pénzügyi jövőtervezést.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG