3p

NIS2: rohamosan közeleg a határidő, kerülje el a bírságot!
Mit jelent a gyakorlatban a NIS2 a vállalkozások számára?
Hogyan válasszunk szolgáltatót a megfelelőség biztosításához?
Milyen eszközökkel lehet erősíteni a védelmet és mit kell tenni, ha támadás ért minket?

NIS2 újratöltve - IT-biztonság a gyakorlatban

2024. június 18.

Részletek és jelentkezés itt!

Egyre biztosabb, hogy hamarosan vadonatúj vasúton száguldozhatunk a világ nagyvárosai között, Elon Musk ötletéért ugyanis sorban állnak az országok. A tesztpálya megépítésére már sokan jelentkeztek, és egyre valószínűbb, hogy Franciaország lehet a mágnesvasút európai fellegvára. Az azonban, hogy miért állnak sorban a kis francia városok, egészen meglepő – és szomorú.
Forrás: hyperloop-one.com

Azt már korábban is rebesgették, hogy a Tesla-vezér megreformálná a közösségi közlekedést, hiszen évek óta dolgozik az általa szabadalmazott Hyperloop-vonat megoldásán. Franciaországban épp nemrég állította le Emmanuel Macron egy nagysebességű vasútvonal kiépítését, ami Limoges-t kötötte volna be a vérkeringésbe. A város egyik befektetője, Fabien Thibaut a Bloomberg szerint azonban nem elégedett meg ezzel a válasszal, és felhívta Elon Muskot, felajánlva neki a lehetőséget, hogy ott építse meg az első Hyperloop vonalak egyikét.

Limoges városa ugyanis, bár egy relatíve nagyobb város, de meglehetősen szegény, egy nagysebességű vasút megépítése azonban fellendítené a turizmust, munkahelyeket teremtene, ráadásul vonzaná a befektetőket is. Thibaud szerint az a tény, hogy a szupergyors vasút (TGV) és a Concorde szülőhazájában nem lehet gyorsvasutat építeni, elképzelhetetlen. Márpedig a városok költségcsökkentési akciója miatt így például Limoges mellett Orleans és Toulouse is kiesnek a közlekedési vérkeringésből.

Csővasútban a jövő?

Nem Elon Musk cége az egyetlen azonban, ami mágneses és vákuum-módszeren épülő csővasutat készül építeni, noha a hisztériát ő indította el még 2013-ban a Hyperloop bejegyzésével. Azóta már kihívója is akadt a brit mágnás Richard Branson vezette Virgin Hyperloop One személyében, de azóta már két másik startup is kinőtt Los Angelesben, a Hyperloop Transportation Technologies és az Arrivo szintén hasonló megoldáson dolgozik. A hírek szerint bár Musk megkapta a telefont, végül nem válaszolt – helyette azonban bejelentkezett a kanadai TransPod.

A TransPod hasonló elektromágnesességen és vákuumtechnológián alapuló vasutat fejleszt, és már kaptak is ajánlatot Limoges vezetésétől, egy mintegy 3 kilométeres tesztpálya építésére, valamint  egy 15 emberes kutatóközpont létrehozására tettek ajánlatot. Ehhez a TransPodnak 20 millió euróra lenne szüksége, amit azonban a város nem tud megfinanszírozni, hacsak nem kapnak kormányzati segítséget.

Szegények a városok

Bár a városok nem tudnak nagy összegeket letenni az asztalra, számos adókedvezménnyel, épületek rendelkezésre bocsátásával és esetlegesen földdel meg tudnák ragadni a nagybefektetők figyelmét. Mielőtt azonban bármilyen projektbe vágnának, előtte Macronnak is rá kell bólintania az ügyletre. Orleans városa szintén hasonló vasúti projektet tervez, ami legkésőbb 2025-ig meg is valósulhat a térségben. Itt egy francia befektető, Emeuric Gleizes tervez vasutat építeni, ehhez azonban meg kell szereznie mintegy 18 kilométer kihasználatlan vasútvonalat ahhoz, hogy tesztelje a saját szupervonatát, a SpaceTrain-t.

Ahlborn-ban egy másik problémával kell szembenézniük az egyébként kilincselő startupoknak, a város térségét ugyanis erősen lebombázták a II. Világháborúban. A számtalan, fel nem robbant bomba a mai napig a földben nyugszik, az építkezések megkezdése előtt ezeket fel kell kutatni és hatástalanítani kell, amit szintén nem tud megfizetni a város. A remények szerint azonban sikerül kutatóbrigádot kérni a startupoktól, és amint megtisztították a területet, úgy év végéig elkészülhet egy 320 méter hosszú tesztpálya.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Liberty csehországi kohója csődöt jelentett, nem csak Dunaújvárosban vannak gondok
Privátbankár.hu | 2024. június 13. 16:14
Az indiai tulajdonú acélvállalat súlyosan eladósodott Liberty Ostrava kohója csődeljárásba menekült -  jelentette a cseh média csütörtökön. Az acélipar árrései meredeken estek. A céget eladják.
Vállalat Csányi Sándor pincészete nem tud kikeveredni a veszteségből
Kormos Olga | 2024. június 12. 10:03
Ismét ránéztünk a borászatok tavalyi évére. Mivel oly sok figyelemreméltó borászat van Magyarországon, a szegmens csak egy szeletét tudjuk felvillantani, de így is érdekes képet kapunk a 2023-as évükről. Például a két leggazdagabb magyarnak nem a borászat a legerősebb oldala. 
Vállalat A norvégok sokallják Elon Musk juttatását, és szakszervezetet is szeretnének a Teslánál
Privátbankár.hu | 2024. június 8. 11:48
Norvégia vagyonalapja szombaton bejelentette, hogy a jövő héten esedékes részvényesi szavazáson Elon Musk, a Tesla vezérigazgatójának 56 milliárd dolláros fizetési csomagja ellen fog szavazni.
Vállalat Jó hírt közölt a magyar állammal egy hitelminősítő
Privátbankár.hu | 2024. június 6. 18:04
Az állami tulajdonú nagyvállalat MVM Zrt. osztályzatát megerősítették.
Vállalat Már nem csak a benzinkutakon vehetünk hot dogokat
Privátbankár.hu | 2024. június 4. 18:28
Aki evett már a Mol-kutakon hot dogot, az minden bizonnyal díjazni fogja, hogy mostantól már az egyik üzletlánc polcain is megvásárolhatjuk a grillkolbászokat.  
Vállalat Zsíros biznisz Pintér Sándor bizalmasának lenni
Privátbankár.hu | 2024. június 3. 10:56
A Civil Biztonsági Zrt. 2023-as eredménye alapján 9 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött az őrző-védő cég. A siker titka nem is ennek a vállalkozásnak a gazdálkodása, hanem a leányvállalatok által ide utalt osztalék.
Vállalat A választások előtti napokban kapott jó hírt Gattyán György
Privátbankár.hu | 2024. június 3. 09:59
Cégcsoportja egyik zászlóshajóját sikerült két évig tartó veszteség után nyereségbe kormányoznia.
Vállalat Az MVM újabb naperőműveket vesz
Privátbankár.hu | 2024. május 31. 16:07
 Az MVM csoport folytatja megújuló energiatermelő portfóliójának bővítését, az MVM Zrt. zöld termeléssel foglalkozó 100 százalékos leányvállalata, az MVM Zöld Generáció Zrt. további naperőműveket vásárol - közölte az MVM Energetika Zrt. pénteken a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
Vállalat Ünneppé varázsolták a Klasszis Média partnertalálkozóját a borászatok
Privátbankár.hu | 2024. május 31. 11:12
Második alkalommal került sor lapcsoportunk, a Klasszis Média kiemelt ügyfeleinek szóló, vakteszt formában megvalósított borkóstolóval és borkvízzel egybekötött ügyféltalálkozónkra május 28-án, kedden az ötcsillagos Aria Hotel Budapestben. Ahol a gyönyörű, különleges miliőjű lobbyban kellemes zongoraszó fogadta az érkezőket.
Vállalat Jól hoz a konyhára a megvásárolt Vodafone: megmutatta kártyáit a 4iG
Privátbankár.hu | 2024. május 31. 09:11
A cég közzétette negyedéves gyorsjelentését és éves beszámolóját.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG