Forrás: google.com |
A thenextweb.com cikke szerint ez alatt a négy év alatt csillagászati mennyiségű megkeresés érkezett a Google-hez, és eddig összesen 1,75 milliárd URL címet töröltek. A beérkező jelentéseknek alig a 2 százalékát, 40 milliót utasítottak vissza, ebből 16 milliót azért, mert a bejelentést egynél többször küldték el. Az elutasított kérvények jellemzően meglehetősen abszurdak voltak, egy vállalat például kérte, hogy minden olyan webcímet töröljenek, amiben szerepel a „kávé” szó. Mivel ez nincs levédve, így a Google természetesen elutasította a kérést.
Mi kell ahhoz, hogy töröljék az adott oldalt? A Google minden egyes beérkező kérvényt egyesével néz át, ráadásul egy elég hosszú, négy lépcsős procedúrában: az illető először is elküldi a jelentést a szerzői tartalom megszegéséről. A Google ezután megvizsgálja magát a kérvényt, majd a kérdéses oldalt. Ezután egy levelet küldenek a feljelentett oldal tulajdonosának, aki fellebbezhet a megkeresés ellen, ilyenkor általában egy hosszú levelezés következik arról, hogy miért is nem sértettek jogokat. A procedúra végén a Google dönt arról, hogy leveszi-e a keresőlistájáról a kérdéses weblapot vagy sem. |