3p
Indul a Tesla Model 3 típusának gyártása, de nem úgy, ahogy más gyártók szokták, hogy először kitapasztalják a típus gyermekbetegségeit, hanem rögtön belevág a közepébe kísérletezés nélkül. A vevőknek azonban hibátlan autót kell kapniuk, mellényúlni nem lehet. Ezt árazza a részvény is, hisz a cég többet ér, mint a Ford.

Elon Musk eddig is a merészségéről volt híres, de miután az űrhajózásban is sikerült korábban lehetetlennek tűnőt alkotnia, a piac, sőt a vásárlók is megelőlegezik, hogy sikerülnek neki a merész lépések. Most úgy kezd bele a Model 3 gyártásába, hogy nincs idő egyszerűbb típusokkal kísérletezni, az esetleges hibákat kijavítani: a gyártósorokról rögtön az összes megrendelt extrával felszerelt, hibátlan, jól működő járműveknek kell legördülni.

Nagy ugrás

Nem a Tesla az első, aki megpróbálja felgyorsítani az új típusok gyártásának felfuttatását, de így még senki nem csapott a közepébe a dolognak. Musk előírta, hogy minden beszállítónak hoznia kell az alkatrészeket szeptemberig, kifogástalan minőségben, és az összeszerelésnél sem lehet már hiba. Annyiból persze könnyebb a helyzete, hogy a belsőégésű motorok modern változatai hihetetlenül bonyolult, érzékeny szerkezetek, sokat kell csiszolni rajtuk, mire minden stimmel.

Az elektromos autónál ezek nagy része kimarad, az elektromos motor egy roppant egyszerű dolog, ráadásul könnyen is cserélhető baj esetén. A járműben nincs sebességváltó, kuplung, szelepek, olajozás, és még lehetne sorolni. A karosszériának, futóműnek, fékeknek persze hibátlannak kell lenniük, de ez nem akkora kihívás. Ami nagy feladat, az a számítógépes rendszer és a robotpilóta, attól függően, mit rendel az ügyfél, de ezek már a korábbi típusoknál ki lettek fejlesztve.

A gyártósor

Ami a nehézségeket okozhatja, az a gyártóeszközök minősége, esetleges meghibásodása. Egy olyan gyártósor, ami milliós nagyságrendben tud gyártani, igen költséges, és ha gond van valamelyik részével, annak pótlása ugyancsak komoly összegeket emészt fel. A gyártóeszközök próbáját számítógépes szimulációval tervezik a Teslánál, és kétségtelen, hogy ez már az Audinál is bevált. A Reuters szerint egy mexikói Audi gyárban ezt a módszer alkalmazták, és 30 százalékkal gyorsabban indították a termelést, mint korábban. Egy korábbi felsővezető Audi munkatárs, aki részt vett a mexikói indításban, most a Teslánál van vezető állásban, így a tapasztalat rögtön hasznosítható.

A Tesla 2015-ben megvett egy michigani gépgyárat, melyben a korábbiaknál gyorsabban és olcsóbban lehet előállítani az autógyártáshoz szükséges eszközöket. A nyomás nagy, hogy minél gyorsabban induljon a termelés, nem csak azért, hogy ne fogyjon el a 370 ezer várakozó vásárló türelme, hanem hogy az általuk fejenként fizetendő 35 ezer dollár, azaz összesen 13 milliárd, minél előbb befolyjon a pénzügyileg folyamatosan megfeszített céghez.

Végre jön majd a pénz 

A cég 2003-as indulása alatt folyamatosan nyomás alatt van, de ezt érthető, hisz egy olyan iparágba csapott bele, ahol rengeteget kell fejleszteni, és a nagy pénz csak a tömeggyártás felfuttatása után jön. Eddig a cég nem volt nyereséges, de óriási beruházásokat hajtott végre, és mindig sikerült finanszírozni ezeket, mivel a befektetők bizalma töretlen volt. Így lett a részvény is olyan drága, hogy a cég többet ér, mint a Ford, ugyanakkor Musk arra számít, hogy nyereségessé válik a cég, ahogy a Model 3-asok százezrei elkészülnek.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Egy stabil lépés is elég a tudatos vállalatfinanszírozás irányába
PR | 2025. december 12. 14:12
Minden várakozást felülmúlt az érdeklődés a fix 3 százalékos kamatozású vállalati hitelprogram iránt – derül ki a KAVOSZ legfrissebb adataiból. A társaság országos ügyfélszolgálati hálózata folyamatosan segíti a vállalkozásokat abban, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb konstrukciókat. A Cégkassza Podcast legújabb epizódjában Mészáros Ádám, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgató-helyettese osztotta meg tapasztalatait a program eddigi eredményeiről, az őszi roadshow tapasztalatairól és a jövőbeli fejlesztési tervekről.
Vállalat A Teslának az „olcsósítás” sem segített
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 07:20
Amerikai eladásai közel négyéves mélypontra estek novemberben az olcsóbb verziók bevezetése ellenére.
Vállalat NATO-kompatibilis drónfejlesztés indulhat: Magyarország regionális központtá válhat
Privátbankár.hu | 2025. december 11. 17:03
Stratégiai partnerségre lép a 4iG SDT és az Aeronautics.
Vállalat A 4iG teljesen megszerzi az ACE Network céget
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 12:41
A 4iG bejelentette, hogy leányvállalata, a 4iG Informatikai Zrt. részvény adásvételi szerződést írt alá az ACE Network további 30 százalékos részvénycsomagjának megszerzésére.
Vállalat A Generali Biztosító a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetségének stratégiai partnerévé vált
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:14
Stratégiai megállapodást kötött a piac egyik meghatározó szereplője, a Generali Biztosító és a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetsége (MBTSZ) a hazai biztosítási szektor jövőjét meghatározó képzési program támogatására.
Vállalat A 4iG újabb nagy bevásárlása
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 19:12
A 4iG Informatikai Zrt. (4iG IT) adásvételi megállapodást kötött az EQUILOR Alapkezelő Zrt.-vel az általa kezelt Central European Opportunity Magántőkealap tulajdonában lévő a FaceKom Kft. (FaceKom) 100 százalékos tulajdonrészének megvásárlásáról.
Vállalat A 4iG 90 százalékos üzletrészt vásárol
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 16:01
A 4iG Informatikai Zrt. (4iG IT) 90 százalékos üzletrészt vásárol az IoT adatkommunikációs technológiákra specializálódott Mobil Adat Távközlési és Informatikai Szolgáltató Kft.-ben (Mobil Adat).
Vállalat A 4iG eladja földfelszíni műsorszóró és infrastruktúra társaságát
Privátbankár.hu | 2025. december 9. 09:53
A 4iG Távközlési Holding Zrt. értékesíti az országos lefedettségű országos műsorszóró infrastruktúrát tulajdonló és üzemeltető 4iG Műsorszóró Infrastruktúra Kft. 100 százalékos üzletrészét. A vevő a Pro-M Professzionális Mobil és Hálózati Szolgáltató Zrt.
Vállalat A 4iG lett a török út legnagyobb nyertese
Privátbankár.hu | 2025. december 8. 19:10
Törökország vezető vállalataival között stratégiai megállapodást a 4iG Csoport a védelmi ipari és technológiai, valamint a tervezett befektetési együttműködések területén.
Vállalat A Private Banking 30 éve Magyarországon: Így lesz a bizalomból vagyongyarapítás
Natív tartalom | 2025. december 8. 17:12
A magyar kétszintű bankrendszer megalakulása óta közel négy évtized telt el, amely idő alatt gyökeresen átalakultak a hazai pénzügyi szolgáltatások. Különösen igaz ez a privátbanki szektorra, amely 30 évvel ezelőtti indulásakor egy szelektív, személyre szabott stratégia mentén épült fel. A szerkesztőségünknek adott interjúban Bálint Attila, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának ügyvezető igazgatója beszélt az ágazat evolúciójáról, a kezdeti bizalmatlanságról, a válságok tanulságairól, valamint arról, hogyan készül fel a Raiffeisen a generációváltás és a digitalizáció kihívásaira.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG