3p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Újabb felvonásához érkezett egy a vállalat ellen indított per: kiderült, hogy a techgigász több elérhető felhasználóval kecsegtette a potenciális hirdetőpartnereket az egyik amerikai államban, mint amekkora az állam népessége.

Új fordulat állt be egy 2018 óta húzódó Facebook-perben. A vállalat egy meg nem nevezett alkalmazottja egy belsős e-mailben azt írta, hogy a cég olyan bevételeket jelentett, amilyeneket "soha nem lett volna szabad", miután eltúlozta, hogy mennyi felhasználót tudnak elérni az online hirdetők a szigetországban. Az e-mailt, mely tehát leegyszerűsítve arról szól, hogy a Facebook hazudott a hirdető partnereknek az elérhető userei számáról, most hozták nyilvánosságra a perben.

Ezt az eljárást Kaliforniában indították, a vád szerint pedig a cég vezetői tudtak arról, hogy a haszonszerzés érdekében eltúlzott számokat közöltek a partnerek felé, mégsem tettek semmit, hogy korrigálják a téves adatokat. Pedig a részterület termékmenedzsere - az ő e-mailjét hozták most nyilvánosságra - tett erre javaslatot 2018 közepén, de a vezetőség azzal verte vissza az ötletét, hogy a lefelé korrigálás "jelentős hatással bírhat a bevételekre."

"Olyan bevételeink vannak, amiket sohasem szabadott volna elérnünk, mert helytelen adatokon alapszanak"

- áll a termékmenedzser nyilvánosságra hozott levelében.

Magát a pert egy kaliforniaia kisvállalkozó indította a Facebook ellen. A vád egy kutatáson alapszik, mely rámutatott: a techvállalat olyan potenciálisan elérhető felhasználószámokkal kecsegtette a hirdetőpartnereket, melyek adott amerikai területen túlütötték a tényleges népességszámot. Tehát azt mondták, több embernek tudnak reklámokat megjeleníteni, mint ahányan adott államban élnek.

A Facebook a védekezése szerint csak becsléseket közölt. Az is igaz, hogy a hirdetők nem a potenciális, hanem a ténylegesen realizálódó kattintásszámok után fizetnek. Mindazonáltal a lehetséges partnerek a Facebook által kommunikált potenciális kattintásszám tükrében döntenek arról, hogy hova viszik a pénzüket.

A potenciálisan elérhető felhasználók számának eltúlzottságához hozzájárult az is, hogy az adatot nem tisztították meg a duplikált felhasználó-regisztrációktól és a kamu tárhelyektől sem. Pedig a vállalat azzal is tisztában volt, hogy mihez vezetne ez: a vád szerint egy 2018-as, belsős Facebook-kutatás azt találta, hogy az adat megtisztítása 10 százalékos esést eredményezne a potenciális reachszámban. A Facebook egyébként már korábban is közölt eltúlzott adatokat, 2015-16-ban a videónézők számát fújta fel.

(Financial Times)

Címkék: Vállalat Facebook
A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Hogyan készül egy irodaház a globális felmelegedésre?
Natív tartalom | 2025. február 21. 15:35
Erről is kérdeztük a hazai ingatlankezelő piac legnagyobb szereplője, a CPI Property Group magyarországi Facility Management igazgatóját. Győri Gyula állítja, a szolgáltatás a jövő kulcsa: ha az irodaházban a masszázs és a tisztító mellett sportolni, piacozni is lehet. Beszélgettünk vele arról, cége hogyan élte túl a Covid és az energiakrízis jelentette duplapofont, miért térnek vissza a munkavállalók az irodákba, és hogy miképp csökkenti karbonlábnyomát a Pólus Center vagy a Campona.
Vállalat Óriásit dobott a netes vásárlás nagyágyúja
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 10:27
Szép számokat hozott az Alibaba.
Vállalat Kirúgták a dolgozókat, nagyobb bónuszt kapnak a vezetők
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 09:10
A Facebook anyacégének húzása nem nevezhető túl szimpatikusnak.
Vállalat A Suzuki ebben az országban tervez hatalmas növekedést
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 14:05
A japán autógyártó célja, hogy 2030-ra harmadával növelje eladásait, és jelentős befektetéseket hajtson végre Indiában.
Vállalat Orbán Viktor dörzsölheti a tenyerét, itt a Mercedes bejelentése a kecskeméti gyárról
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 11:48
Magyarországon a költségek 70 százalékkal alacsonyabbak, mint Németországban.
Vállalat Ezt még a magyar gazdaság is megérezheti: egyre mélyebb gödörben a Mercedes
Privátbankár.hu | 2025. február 20. 10:31
Hatalmasat zuhant a Mercedes nyeresége, miközben francia konkurense hasít.
Vállalat A Wallis Csoport ezt a díjat is bezsebelte
Privátbankár.hu | 2025. február 19. 15:31
A tőkepiac fejlesztéséért járó BÉT különdíjjal ismerték el a Wallis Csoport elmúlt 35 éves teljesítményét.
Vállalat Orbán Gábor, a Richter vezérigazgatója lett Az Év Leginspirálóbb Vezetője
Privátbankár.hu | 2025. február 19. 13:41
A vezérigazgató a díjat a PwC Magyarország által végzett 14. PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés eredményei alapján vehette át.
Vállalat Újabb üzenetet kapott a Nissan
Privátbankár.hu | 2025. február 18. 10:44
A Honda szerint távoznia kellene a Nissan vezérének. 
Vállalat Befektetők figyelem! Nagy bejelentést tett a budapesti tőzsde üdvöskéje
Privátbankár.hu | 2025. február 17. 10:56
Űripari együttműködésről állapodott meg a 4iG és az amerikai az Axiom Space.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG