7p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Összegyűjtöttük azokat a pontokat, amelyeket minden cégnek át kell gondolnia, amely sales csapatot működtet. A vállalatoknak hatékonyabbá kell tenniük a folyamataikat, amelyekhez új eszközökre van szükségük.

Az üzleti folyamatok digitalizációs forradalma és a Covid időszakában felgyorsult felhasználói igények változása teljesen átalakították a sales világát, amit az ügyféloldalon lassan döntéshozói székekbe ülő Y- és Z generáció, valamint a generatív AI várhatóan még tovább formál a közeljövőben. Erre a B2B értékesítéssel foglalkozó vállalatoknak, és ott dolgozó értékesítőknek is reagálniuk kell, hatékonyabbá kell tenniük a folyamataikat, módszereiket és az általuk használt eszközöket is. Ezek megismerésében jelenthet például komoly segítséget az SAP fejlesztése, és a Kontron, mely a gyakorlatban segít megismerkedni az új platformokkal.

A B2B-értékesítők és vezetőik előtt jelenleg öt komoly kihívás tornyosul:

1. A digitális átalakulás és a Covid totálisan átszabta az értékesítők mozgásterét, lehetőségeit, ahol már az ügyfelek sem feltétlenül vágynak rendszeres személyes vagy telefonos kapcsolattartásra. Legfeljebb rövid, online meeting lehetőségeket biztosítanak, és ott azonnali válaszokat és megoldásokat várnak még komplex ügyekben is.

2. A rengeteg kommunikációs csatorna széttöredezi az információ áramlását legyen szó akár ügyfelekkel történő külső, akár belső kommunikációról. Így az értékesítési lehetőségek állapotát nehéz nyomon követni, nincsenek meghatározva a következő lépések, mely könnyen az ügyek elhalását eredményezheti.

3. Ahogy a B2C-kereskedelemben a magánemberek digitálisan, úgy a B2B-ügyfelek már a beszerzéseik előtt tudatosan informálódnak a termékekről és szolgáltatásokról, így amikor az értékesítővel felveszik a kapcsolatot, az értékesítőket hamar mélyebb szakmai kérdésekkel bombázhatják.

4. Vevői szempontból a globalizáció, a szállítók könnyebb elérhetősége nagyobb kínálatot teremt, ami az értékesítők számára nehezített pályát és nagyobb versenyhelyzetet alakít ki. Ebben a piaci környezetben a nagyszámú értékesítési lehetőségek között nehéz priorizálni, és megfelelően minősíteni azokat, így kihívás tisztán látni, hogy melyekbe érdemes komoly energiát fektetni a nyerés érdekében.

5. Az informatikai eszközök hatékony használata is kihívást okoz az értékesítők számára. A CRM rövidítés hallatán a legtöbb értékesítő fejében csomó negatív gondolat ébred. A múltbeli gyakorlatból kiindulva leginkább az online adminisztrációs kínlódás és a felsővezetés ellenőrzési mániájának digitális megvalósításának rémképét hozza. Ugyanakkor, ha az információk csak az értékesítők fejében, esetleg jegyzetfüzetekben maradnak, akkor hibás és pontatlan lesz a tervezés, amely kihat a teljes cég teljesítményére, egyben lehetetlenné teszi a helyettesítést, és nem lesz adat sem, hogy a múltból a jövőre vonatkozó következtetéseket levonják.

Az értékesíti területen régóta tapintható az igény a változásra. A Harvard Business Review és az SAP közös felméréséből kiderül, hogy a cégek 72 százaléka az elmúlt két évben kisebb vagy nagyobb mértékben módosította a B2B sales stratégiáját, hiszen kiderült, hogy a B2B vásárlók 95 százaléka változásra vágyik. Termesztésen, ehhez igazodnia kellett az értékesítési folyamatokat CRM-eszközökkel támogató vállalatoknak is, akik megállás nélkül újabb és újabb verziókat- és funkciókat fejlesztenek, hogy minél inkább kielégítsék a megváltozott piaci igényeket.

– A CRM rendszerek több évtizedes fejlődése során a kezdeti egyszerű ügyfélkapcsolatokat nyilvántartó adatbázisoktól, a 2000-es évek elejére eljutottunk a már szinte az ERP-rendszerekhez hasonlítható komplex rendszerekig, de a 2010-es évektől megjelenő felhő alapú megoldásokkal egy egészen más dimenzióba kerültek ezek az értékesítéstámogató eszközök. Az SAP is ekkor fejlesztette ki a Sales Cloud nevű, felhő alapú CRM-megoldását, amelynek fejlődése ma is töretlenül halad előre és melyben már jól beágyazódva jelennek meg a mesterséges intelligenciával támogatott funkciók is. Ezek a rendszerek adhatnak támogatást a korábban említett B2B értékesítői kihívásokra is. A sikeres implementációhoz pedig úgy gondolom, hogy elengedhetetlen egy olyan tapasztalt partner közreműködése, aki kellően ismeri a szerteágazó értékesítési folyamatokat és képes azonosítani az ügyfél üzleti értékeit, céljait, majd segíti azok megvalósítását a rendszer bevezetésével – magyarázza Hideg Adrián, a Kontron Ügyfélélményre (CX) szakosodott csoport vezetője.

Az elődjeikhez képest az újgenerációs CRM-ek egészen más architektúrára épülnek: ma már a teljes rendszer felhő- és microservice-alapú, vagyis bárhonnan elérhető, jól skálázható és gyors. E tekintetben is elengedhetetlen volt a fejlődés, mivel a felhasználók részéről már elvárás a Google és a közösségi oldalak által megszokott egyszerű és felhasználóbarát felületek.

Ahogy más szoftverek esetében, úgy a CRM-ek világában is kulcsszerepet játszik a mobilalkalmazás, melyekkel már a teljes értékesítési folyamat lebonyolítható mobilon. Sőt, például az SAP CX Sales Cloud natív mobilalkalmazása már saját widgetekkel rendelkezik, mellyel a funkcionalitás kvázi kiköltözik a mobil felületre.

 

Lássuk a legizgalmasabb funkciókat!

1. Figyelemre méltó a javaslat alapú értékesítéstámogatás, az úgynevezett Guided Selling, ami óriási segítség egy értékesítő számára, hiszen az előre konfigurált forgatókönyvek (playbook-ok) mentén a mesterséges intelligencia támogatásával iránymutatást nyújt a rendszer az értékesítőnek abban, hogy mely ügyfelekre és lehetőségekre összpontosítson, és milyen lépésekkel mozdítsa előre az ügyet a győzelem érdekében. Ezen a felületen 1-2 kattintással az adott üggyel kapcsolatban minden információ elérhető, tudásbázis integrációval pedig az értékesítő azonnal megválaszolhatja az ügyfélnek a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseket.

2. Az értékesítési folyamatokat szigetszerűen kezelő CRM-rendszerek ideje lejárt. A mai világban már elvárt az integrált működésre való képesség, akár egy vállalatirányítási rendszer (ERP) különböző moduljaival, marketing automatizációs szoftverekkel, vagy más az értékesítést nagyban támogató olyan alkalmazásokkal, mint például a Microsoft Teams vagy a LinkedIn. Ma már képes arra egy új generációs megoldás, hogy a rendszeren felületén keresztül szervezhessünk és bonyolítsunk Microsoft Teams-megbeszéléseket vagy böngésszük ügyfeleink LinkedIn-profilját.

3. A dinamikus látogatástervező (Dynamic Visit Planning) funkció nagy nyertesei azon kereskedelmi vállalatok, ahol területképviseltetett értékesítési tevékenység zajlik. Mielőtt elindulnának a területi képviselők a megszokott ügyféllátogatási körútjukra, a rendszer összegyűjti számukra, hogy a megadott koordináták és előre beállított paraméterek alapján, mely ügyfeleket lenne célszerű ebben a körben felkeresniük. Ehhez az AI figyelembe veszi a cégek adatait, futó kampányaikat és az értékesítésben fontos szerepet játszó más paramétereket, vagyis profilozza őket, és ez alapján nyújt ajánlást az útvonaltervezéhez.

4. A mai CRM megoldások intelligens grafikai eszközökkel nyújtanak teljes körű támogatást a vezetők részére az értékesítési folyamatok, az üzleti lehetőégek és előrejelzések (forecast) kezelésében. Egyes rendszerek olyan dobozos Pipeline Manager funkcióval vannak ellátva, melyek valós idejű képet mutatnak az üzleti lehetőségek várható teljesüléséről.

5. Az SAP a közelmúltban jelentette be a mesterséges intelligencia alapú co-pilot fejlesztését, amit Joule-nak hívnak, és az SAP számos termékében elérhetővé tesz. Az SAP CX Sales Cloud alkalmazásába várhatóan 2024-ben érkezik. Az értékesítő egy, a rendszeren belül felugró ablakban, ChatGPT-szerűen kérdezheti majd az intelligens asszisztenst, ami már a rendszerünkben elérhető adatokat is elemezve lesz képes azonnali válaszok adására, feladatok megoldására.  

 

Címkék: Vállalat
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Zuhanórepülésben a Starbucks, az új székek csodát tesznek?
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:59
Az amerikai kávézóláncot még az ág is húzza. Elküldte alkalmazottai 8 százalékát, és értékesítene egy részt kínai üzletében. A szakszervezettel is tárgyalnak.
Vállalat Beinthetünk az oroszoknak, ez lenne az ára
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:59
Rengeteg, uniós pénzért.
Vállalat Csak profitálni fognak az ügyfelek az Akcenta új digitális megoldásaiból
PR | 2024. november 20. 12:31
Különösen a covidjárvány óta megnőtt az igény a különböző digitális szolgáltatások iránt, számos vállalat pedig egyszerű racionalizálásként tekint a digitalizációra, és a rövid távon elérhető hasznot próbálja meg belőle maximalizálni. Vonzó lehet például, hogy kevesebb ügyfélkapcsolati munkatársat kell foglalkoztatni, vagy hogy a szolgáltatásokról szóló ajánlatokat egy kedvesen elnevezett chatbot mutassa be az ügyfeleknek, akiknek aztán a panaszaival is mesterséges intelligencia foglalkozik majd.
Vállalat Hogyan Segíthetnek az Üzemanyagkártyák a Flottakezelésben
Márkázott tartalom | 2024. november 19. 19:24
A vállalatok tulajdonosai és a szállítási menedzserek számos eszközt használhatnak a hatékonyság növelésére. Az egyik ilyen hasznos eszköz az üzemanyagkártya, amely jelentősen megkönnyíti a munkát és optimalizálja a kiadásokat. Ezek a kártyák kényelmes és hatékony módot kínálnak az üzemanyagköltségek kezelésére, ami kulcsfontosságú a flottakezelési stratégia szempontjából.
Vállalat Leáll a bál a Tesla gyáránál Németországban
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 13:32
A német rendőrség felszámolta a tiltakozók táborát az amerikai Tesla gigagyáránál.
Vállalat A palesztinok miatt lázad a fagylatcég saját tulajdonosa, az Unilever ellen
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 12:05
A Ben & Jerry’s fagylaltgyártó szerdán benyújtott bírósági keresetében azt állította, hogy anyavállalata, az Unilever elhallgattatta a palesztin menekültek támogatásának kifejezésére irányuló próbálkozásait, és azzal fenyegetőzött, hogy feloszlatja igazgatótanácsát, és annak tagjait pedig bepereli.
Vállalat Az Egyesült Államok vizsgálja a Credit Suisse orosz számláit, amelyeket a UBS vett át
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 10:41
A világ egyik legnagyobb vagyonkezelője a UBS a Credit Suisse megvásárlásakor számos ilyen számlát vett át.
Vállalat Tovább bonyolódik a Deseda kemping rekonstrukciója?
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 09:17
A Deseda kempinget a Variabau Kft. újítja fel 1,5 milliárd forintért. Ennek ellenére úgy tűnik, mégsem ért véget a jobb sorsra érdemes helyszín hányattatott sorsa. Kacifántos történet következik. 
Vállalat Ebben láttak nagy üzletet a kínaiak Nigériában
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 12:21
Nigéria 1,2 milliárd dolláros megállapodást ír alá egy alumíniumkohó gázerőművének felújítására.
Vállalat Megszedik magukat a cégek a szingliken, arattak az okos wc-k
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 07:01
Vitték az akciós termékeket, mint a cukrot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG