Az online enciklopédiának jelenleg 1500 aktív, magyar szerkesztője van, a közösségi tartalomkészítés azonban több kérdést is felvet a hitelességet illetően. Szűts Zoltán médiakutató szerint ugyanakkor pont a „több szem többet lát” elvben rejlik a Wikipédia sikere, az olvasók ugyanis gyorsan megtalálják a hibákat az saját érdeklődési körükhöz kapcsolódó szócikkekben, és hamar ki is javítják azokat. A tudástár ráadásul azonnal követi az új tudományos eredményeket, és ingyenesen szolgáltat információt gyakorlatilag bármiről, egyebek mellett ezért is nagyon népszerű a felhasználók körében.
Ilyen üzenettel próbál pénzt kalapozni a fenntartására a Wikipédia. Forrás: Wikipédia |
A fenntarthatóság határán
Egy nagy hibája azonban van a jelenleg 300 ezer szócikkel bíró Wikipédiának – ez pedig pont az egyik erénye, az ingyenesség. Az enciklopédiának ugyanis nincs központi menedzsmentje, sem üzleti modellje, az oldalt teljesen közösségi finanszírozásból tartják fent (elég csak az időnként megjelenő, már-már követelődző sávra gondolni, ami megjelenik az oldalon). Szűts Zoltán szerint ez hosszútávon nem fenntartható, mivel az önkéntes szerkesztők is „kifáradnak” egy idő után, így valószínűleg idővel professzionális, fizetett szerkesztői lesznek a Wikipédiának.