Csepel DT-213c típusú dízelmotor a szigetszentmiklósi ipari parkban kialakított gyártmánymúzeumban. Hamarosan csak a múzeumban találkozunk a technológiával. MTI Fotó: Illyés Tibor |
Novemberben rendezik meg az autóipari vállalatok és az illetékes hatóságok részvételével a második dízelcsúcsot annak érdekében, hogy a járművek károsanyag-kibocsátásának fokozatos csökkentésével el lehessen kerülni a dízelautók kitiltását a belvárosi forgalomból - jelentette be Angela Merkel kancellár kedden sajtótájékoztatón.
Az első dízelcsúcson született megállapodás ötmillió dízelautó motorvezérlő szoftverének a frissítéséről, valamint a dízelautók minőségi cseréjére adott roncsprémium nem elegendő a járműpark károsanyag-kibocsátásának megfelelő mértékű csökkentéséhez, a környezetvédelmi előírások betartásához. Ehhez további intézkedésekre lesz szükség.
A német autóipar abban reménykedik, hogy vannak még évtizedeik
A kancellár jelezte, hogy a szeptember Frankfurti Autószalonon (IAA) nagy hangsúlyt kell helyezni az új hajtáslánc-technológiák bemutatására, ugyanakkor helytelen lenne háttérbe szorítani a várhatóan még több évtizeden át kulcsfontosságú szerepet betöltő belsőégésű motorokat.
Nagy-Britannia nemrég bejelentette, hogy Franciaország után másodikként betiltja a belsőégésű autókat 2040-ig. Németország viszont nem követi a példát: Angela Merkel szerint a dízel körüli hiszti egyszerűen túl van hajtva. Persze Merkel is támogatja a villanyautóra való átállást, talán csak megijedt a váratlan gyorsaságtól, hisz az veszélyeztetheti a német ipart - részletek >>
Közben számos nagyváros a dízelautók kitiltására készül, ami miatt már meg is indult a dízelautók részarányának csökkenése az új autók eladásában, erről korábban itt írtunk bővebben a Privátbankár.hu-n. >>>