3p
A Daimler költségcsökkentési és átszervezési programja nem hátráltatja az új technológiák kifejlesztését - jelentette ki Ola Källenius vezérigazgató a Las Vegas-i CES kiállítás- és vásáron a dpa hírügynökségnek adott interjúban.

A jelenlegi vezérigazgató elődje, Dieter Zetsche indította el a Daimler CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electric) technológiai fejlesztési programját. Ola Källenius pedig hivatalba lépését követően tavaly 2022-ig 1,4 milliárd eurós megtakarítást célzó és mintegy tízezer állás megszüntetésével is járó átszervezési programot léptetett életbe.

"Természetesen hosszú távú innovációs és technológiai fejlesztési stratégiát folytatunk és üzletpolitikánk ezt követi" - fogalmazott Ola Källenius. "Az átszervezéssel párhuzamosan azonban át kell alakítanunk költségszerkezetünket is" - tette hozzá. "Az elkövetkező két-három évben költségszerkezetünk átalakítására koncentrálunk, de emellett nem tévesztjük szem elől hosszú távú célkitűzéseinket sem".

A Daimler költségcsökkentési és átszervezési igyekezetei az utóbbi hónapokban azt a benyomást keltették autóipari szakértők körében, mintha a cégnél háttérbe szorult volna a technológiai fejlesztési programok jelentősége. A vezérigazgató ezzel kapcsolatban az interjúban megjegyezte: "valójában a technológia fejlesztési trendek semmit nem veszítettek lendületükből az elmúlt egy, kettő, vagy akár három évben sem. Stratégiánk a megfelelő fókuszálásról szól. Ismét tüzetes vizsgálat alá vettük milyen irányban haladnak ténylegesen a technológiai trendek, milyen fontossági sorrendet kell követnünk a fejlesztésekben és mely területekre érdemes összpontosítani a beruházásokat. Kívülről nézve ez irányváltásnak tűnhet, de valójában nem az" - mondta.

Hátrébb sorolta például a Daimler az önvezető járművek kifejlesztését. A "robottaxik" kereskedelmileg éretté tétele helyett a cég inkább olyan, a sofőröket támogató járműelektronikai rendszerek kifejlesztésére összpontosítja erőfeszítéseit, amelyek sok terhet levesznek ugyan a vezetők válláról, de nem veszik át teljes egészében a jármű vezetését. "Az önvezető járművek fejlesztésében módosítottunk a fontossági sorrenden" - mondta Källenius. "Ez nem jelenti, hogy teljesen felhagytunk volna az autonóm járművek fejlesztésével. Mindössze annyit, hogy véleményünk szerint a robottaxi megjelenése a távolabbi jövőbe húzódik mint azt korábban gondoltuk".

Az önvezető járművek kifejlesztése ugyanis sokkal nagyobb technológiai kihívást jelent, mint az néhány évvel ezelőtt sejteni lehetett. Mindehhez gazdaságossági és üzemviteli akadályok is társulnak: "egy jól működő mobilitási rendszer teljes leváltása több ezer, vagy több százezer robotjárműből álló rendszerrel hatalmas, több milliárdos beruházást igénylő feladat lenne, erre pedig - még a technológiai kihívásoktól függetlenül is - még senki nem merte elszánni magát" - mondta Ola Källenius.

A Daimler vezérigazgatója azonban alapvetően hisz az önvezető járműtechnológia gazdasági racionalitásában. Különösen a tehergépjárművek esetében, de a személygépkocsiknál is. A tehergépjárművek üzemeltetésének egyik legnagyobb költségeleme ugyanis hosszú útvonalakon maga a járművezető. "Meg vagyok győződve róla, hogy mihelyt a technológia megbízhatóvá válik, rövid úton alkalmazásra is kerül." A városi forgalom azonban véleménye szerint sokkal nagyobb kihívást jelent, a robottaxik megjelenése ezért várat majd még magára.

Ola Källenius vezérigazgató
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat 2028-tól szállíthat nukleáris üzemanyagot Paksra az amerikai Westinghouse
Privátbankár.hu | 2025. november 8. 15:14
A magyarországi nukleáris üzemanyag-ellátás diverzifikálása érdekében november 7-én szerződést kötött az MVM Csoport és a Westinghouse Electric Company. Ennek értelmében az amerikai partner hosszú távú, stabil ellátást biztosít a Paksi Atomerőmű számára Európában gyártott VVER üzemanyaggal – közölte az MVM Csoport.
Vállalat Gigantikus mennyiségű magzatkárosító hatású hulladékot szállíthatnak Komáromba Debrecenből
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 15:12
Évente 25 ezer tonna, azaz 25 ezer kisebb autó tömegének megfelelő NMP-hulladék átvételéről szóló szerződést kötött egy komáromi cég. A hulladékot a debreceni CATL-gyárból szállítják a városba.
Vállalat Óriásit zakózott a japán cég az amerikai vámok miatt
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 13:00
A Honda fél éves profitja csaknem 20 százalékkal zuhant.
Vállalat Gigantikus adókkal sújtja a kormány az OTP-t, de így is jól megy a banknak
Herman Bernadett | 2025. november 7. 11:30
Kiváló kilenc hónap van az OTP mögött, bár a kormányzati terhek tovább emelkedtek. Az Otthon Start miatt ötször annyi lakáshitelt igényeltek szeptemberben, mint augusztusban. 
Vállalat Jól megadóztatták az OTP-t, így teljesítettek idén eddig Csányi Sándorék
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 07:20
Közzétette az első három negyedévre vonatkozó üzleti adatai az OTP-csoport a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
Vállalat Washingtonig szállt a hír: eredményben ugyanott áll a Mol, mint egy éve
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 06:38
Erős harmadik negyedévet zárt a Mol-csoport, ugyanakkor az új kihívások tükrében a vállalat felülvizsgálta év végi eredmény előrejelzését – írja a vállalat a Budapesti Értéktőzsde honlapján megjelent tájékoztatóban.
Vállalat Trump vámjai elkaszálták a Nissant, az autógyártó a központját is eladja
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 18:25
A Nissan Motor japán autógyártó jelentős veszteséggel zárta pénzügyi évének első felét a járműeladások csökkenése, a magas amerikai vámok miatt – közölte a cég csütörtöki jelentésében.
Vállalat Ezt tervezi a német bankóriás a Commerzbank gyenge eredménye után
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 17:26
A Commerzbank, a második legnagyobb német bank adózott eredménye 7,9 százalékkal csökkent az idei harmadik negyedévben éves összevetésben – áll a cég csütörtöki közleményében.
Vállalat A bolgárok már a Lukoil finomítójának átvételére készülnek – de van benne csavar
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 16:41
Bulgária jogszabályváltozást készít elő a Lukoil burgaszi finomítójának állami átvételére és értékesítésére.
Vállalat Fájó szerződésszegésre panaszkodik a Mol leányvállalata
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 16:21
A szlovák Slovnaft szerint nem tud szerződés szerint szállítani a horvát Janaf.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG