Az utasforgalom ugyanakkor 2,8 százalékkal, 48,4 millióra nőtt annak ellenére, hogy a munkabeszüntetés miatt 2,5 százalékkal csökkent a kapacitás. Az árbevétel kis mértékben, 0,8 százalékkal haladta meg a 2017 első félévit, és 12,4 milliárd eurót tett ki.
Csak az Air France 12 napos munkabeszüntetése 335 millió eurójába került a légitársasági csoportnak. Az üzemelésből származó eredmény ezért 58,8 százalékkal zuhant, de még így is 228 milliós nyereséget mutatott. Az adózott eredmény a tavalyi 451 milliós nyereség után idén 158 millió eurós veszteség lett.
Az Air France, a KLM, illetve a Hop! regionális cégek, mint hálózatos légitársaságok 150 milliós nyereséget termeltek üzemi szinten, 321 millió euróval kevesebbet, mint tavaly ugyanilyenkor, a diszkont Transavia pedig a 2017 első félévi 20 milliós veszteség után idén már 3 milliós nyereséget ért el üzemi szinten.
A Ryanairnél is sztrájkoltak
Károkat okoznak a sorozatos sztrájkok a Ryanairnek is. Az ír fapados a múlt héten jelentette be, hogy a munkabeszüntetések miatt csökkenti a dublini bázissal rendelkező flottáját, és a lengyel charter leányvállalatához helyezi át az így felszabaduló gépeket. Emiatt több mint száz pilóta- és kétszáz utaskísérő-állás fog megszűnni.
Igaz, a Ryanair egyelőre még vastagon nyereséges: 319 millió euró adózott profitot ért el a június végével záródott negyedévben. Ez 20 százalékkal kisebb ugyan az egy évvel korábbinál, de még így is felülmúlta a szakértők által várt 305 millió eurót. Az előrejelzések szerint az éves nyereség 1,25-1,35 milliárd euró lehet. A tavalyi üzleti évben 1,45 milliárd euró profitot termelt a cég.