2p
A nagy ötletek mindig a legfurább helyekről érkeznek, ezt már tudjuk régóta. De azt, hogy a Nike futócipői tulajdonképpen a gofrisütésnek köszönhetőek, mi sem gondoltuk volna. Ha legközelebb az amerikaiak kedvenc édességébe haraptok, jusson eszetekbe, hogy a kedvenc cipőtök is ennek köszönhetitek!

 

 

A Nike egyik társalapítója, Bill Bowerman 1971-ben éppen a feleségével reggelizett, mikor hirtelen megvilágosodott: a gofrisütő barázdái egy futócipő talpában is nagyon jól működnének. Bowerman ekkoriban atlétikaedzőként dolgozott, ezért már korábban is próbált megoldást találni arra, hogyan lehetne könnyebbé és gyorsabbá tenni a versenyzők lábbelijét.

A nagy átalakulások

Bill Oregonban, a Hayward Field nevű területen dolgozott, ami akkoriban kezdett iparosodni, ezért akart olyan cipőket készíteni, amelyekben füvön és betonon is egyaránt biztonságosan lehet futni.

Barbara, Bowerman felesége a Nike történetével foglalkozó történésznek, Scott Reamesnek mesélt a nagy heuréka-pillanatról: „Éppen reggeliztünk, én gofrikat sütöttem. Ahogy az egyiket éppen kiemeltem a sütővasról, felém fordult, és így szólt: ha fejjel lefelé fordítanánk, úgy, hogy a barázdás rész legyen a föld felé, az működhetne. Ezzel felugrott az asztaltól, megragadott két dobozt abból a vacakból ami az uretán előállításához kell, berohant a laborjába, és beleöntötte a gofrisütőnkbe.”

Ez a pillanat inspirálta a Nike első futócipőit, az 1974-ben, stílszerűen Waffle Trainer néven debütáló párt, ami rögtön óriási sikert aratott:

@benewy által közzétett fénykép, 2015. Márc 31., 08:44 PDT

Ma már tudjuk, hogy mennyire bejött a sportcégnek az ötlet, a Nike évente körülbelül 28 milliárd dollárt keres a cipők eladásával, ez kb. 20 milliárdnyi gofri ára. Az első pár cipőt egyébként az Oregoni Egyetem futója, Otis Davis kapta, aki szerint kifejezetten kényelmetlenek voltak, és olyan érzés volt viselni őket, mint hogyha nem lett volna semmi a lábán.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG