5p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A változatos bérlői mixnek és széles szolgáltatási palettának köszönhetően a Pólus Centernek a látogató közönsége kiemelkedően lojális: évente közel annyi ember fordul meg a bevásárlóközpontban, mint hazánk teljes lakossága, a bérlők bevételnövekedése pedig olyan arányú volt idén, hogy az a pandémia előtti utolsó év, 2019. azonos időszakának eredményeit is meghaladja

A budapesti Pólus Center volt az első klasszikus bevásárlóközpontok egyike, amelyek forradalmasították a kiskereskedelmi szektort Közép-Kelet Európában. A Pólus tulajdonosa és üzemeltetője Magyarország vezető ingatlanfejlesztő és befektető nagyvállalata, a CPI Hungary Kft., amelynek anyacége, a CPI PG 20 milliárd euró összértékű portfólióval és 3.636.000 m2 bérelhető területtel rendelkezik. A bevásárlóközpont sikerességének záloga, hogy a nyitás óta eltelt 25 évben rengeteg fejlesztést, felújítást, modernizációt hajtottak végre, ami segítette az új látogatói csoportok folyamatos bevonzását, így a ház éves szinten közel 10 millió látogatót fogad.

 

Magasabb kosárérték és növekvő bevételek

A Pólus Center célközönsége alapvetően a környező kerületekben és agglomerációban lakó családosokból, fiatalokból áll, akik a Covid-járvány alatt és után sem pártolt el a Pólustól, így a visszaesés kisebb mértékű volt, mint az iparág más szereplőinél. „Azt tapasztaltuk, hogy megváltoztak a vásárlói szokások az elmúlt két évben. A látogatók sokkal céltudatosabbak, gyorsan, hatékonyan szerzik be a kívánt árut, szolgáltatást – meséli Kendelényi Gergely a Pólus Center retail asset menedzsere. – A pandémia első évében a látogatószám közel 20%-kal esett vissza, legfőképp a lezárásoknak köszönhetően, azonban az üzletek átlagos forgalma kevésbé csökkent. Ennek köszönhetően nőtt a vásárlói kosárérték. 2022-re újra elértük a 2019-es látogató számokat, és idén, a mai napig 24% bevételnövekedést könyvelhettek el a ház bérlői a pandémia előtti időszakhoz képest.”

Ezek biztató adatok az egész hazai kiskereskedelemre nézve, még akkor is, ha az infláció folyamatosan húzza szűkebbre a vásárlók pénztárcájának zipzárját. De vajon érzékelnek-e visszaesést a Pólus Center méretű üzletközpontok üzemeltetői, bérlői? „Az inflációs nyomást egyelőre inkább a bérlői tárgyalásokon, szerződéshosszabbításokon tapasztaljuk – árulja el Kendelényi. – A kiskereskedők sajnos már érzik az emelkedő beszerzési árakat, munkaerő költséget, illetve előre beárazzák a jövőbeni várható költségnövekedéseiket. Természetesen ennek is infláció felhajtó hatása van, hiszen a forgalmazott termékek árában is megjelenik a költségemelkedés. Szerencsére ez eddig még nem csökkentette a vásárlói bizalmat.”

Változó bérlői mix mellett is 100 százalékhoz közeli bérbeadottság

Kendelényi szerint a Pólus Center az elmúlt 3 évben stabilan hozta a 97% körüli bérbeadottsági szintet, köszönhetően annak is, hogy a pandémia alatti és utáni időszaknak nemcsak vesztesei, de nyertesei is voltak a kiskereskedelmi szektorban. Bizonyos kategóriák, mint például szolgáltatás, sportcikk, ház- és lakásfelszerelés, drogéria, műszaki cikk egyértelműen jól jöttek ki az elmúlt évekből, így ők át fogják tudni venni a kevésbé szerencsés bérlők helyét a jövőben. Ez a tendencia a szakember szerint erősödni fog a jövőben is, nemcsak a Pólushoz hasonló központok esetében, hanem a teljes retail szektorban.

A változó bérlői összetétel vérfrissítést is jelent, és valószínűleg a vásárlói igényekre reflektál, így az új szolgáltatások, üzletek, termékfajták a látogatók megelégedésére kerülnek be egy-egy üzletház kínálatába. A Pólus Centerben, ahol hagyományosan magas a szolgáltatások aránya, további igénynövekedést tapasztalnak: „A szépségápoláshoz kapcsolódó szolgáltatások és üzletek iránt, mint például fodrászat, barber shop, műkörmös üzlet, hajfonás, smink, szín- és stílustanácsadás folyamatos az érdeklődés. Nagyszámú látogatót vonz a klasszikusnak mondható filmszínház a rendszeres családi programjaival, valamint az ételudvaron található éttermek, kávézók változatos kínálata. Egyértelműen megnőtt az igény a minőségi környezetben eltöltött idő, valamint a közösségi programok iránt” – mondja a menedzser, hozzátéve, hogy a Pólus Center üzletei és szolgáltatásai elsősorban a családokra építenek, ugyanakkor mind kommunikációban, mind marketing kampányok tekintetében egyre nagyobb hangsúlyt fektet az üzemeltető az Y, Z és alfa generációk elérésére, igényeinek kielégítésére.

Versenyelőnyt jelent a környezettudatosság

Míg a korábbi években a bevásárlóközpontok esetében tapasztalható szűkös kínálat egységesen emelhette a retail területek értékét a bérlők számára, jelenleg az energiahatékony és környezettudatos üzemeltetés, illetve a hosszú távú tervezhetőség a központi kérdés, ami – főleg a nemzetközi bérlők esetében – alapvető elvárás lett. „Korán ismertük fel cégcsoport szinten a jelentkező igényt a környezettudatosság, társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság iránt, így a befektetői körökben manapság divatos ESG keretrendszer szem előtt tartása, alkalmazása, komoly versenyelőnyt jelenthet számunkra a piacon. A gyakorlatban ez megújult hűtő-fűtő rendszert, csökkentett és tudatosan felhasznált energiát és egy nagyteljesítményű napelem parkot jelent a Pólus Center számára, aminek fejlesztése elkezdődött és várhatóan be is fejeződik 2023 nyaráig. Ezenfelül cégszinten vállaltuk az üvegházhatású gázok csökkentését 30%-kal 2030-ig, és 100%-ban megújuló energiaforrások felhasználására állunk át 2024-ig” – teszi hozzá Kendelényi Gergely.

(x)

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG