5p

A változatos bérlői mixnek és széles szolgáltatási palettának köszönhetően a Pólus Centernek a látogató közönsége kiemelkedően lojális: évente közel annyi ember fordul meg a bevásárlóközpontban, mint hazánk teljes lakossága, a bérlők bevételnövekedése pedig olyan arányú volt idén, hogy az a pandémia előtti utolsó év, 2019. azonos időszakának eredményeit is meghaladja

A budapesti Pólus Center volt az első klasszikus bevásárlóközpontok egyike, amelyek forradalmasították a kiskereskedelmi szektort Közép-Kelet Európában. A Pólus tulajdonosa és üzemeltetője Magyarország vezető ingatlanfejlesztő és befektető nagyvállalata, a CPI Hungary Kft., amelynek anyacége, a CPI PG 20 milliárd euró összértékű portfólióval és 3.636.000 m2 bérelhető területtel rendelkezik. A bevásárlóközpont sikerességének záloga, hogy a nyitás óta eltelt 25 évben rengeteg fejlesztést, felújítást, modernizációt hajtottak végre, ami segítette az új látogatói csoportok folyamatos bevonzását, így a ház éves szinten közel 10 millió látogatót fogad.

 

Magasabb kosárérték és növekvő bevételek

A Pólus Center célközönsége alapvetően a környező kerületekben és agglomerációban lakó családosokból, fiatalokból áll, akik a Covid-járvány alatt és után sem pártolt el a Pólustól, így a visszaesés kisebb mértékű volt, mint az iparág más szereplőinél. „Azt tapasztaltuk, hogy megváltoztak a vásárlói szokások az elmúlt két évben. A látogatók sokkal céltudatosabbak, gyorsan, hatékonyan szerzik be a kívánt árut, szolgáltatást – meséli Kendelényi Gergely a Pólus Center retail asset menedzsere. – A pandémia első évében a látogatószám közel 20%-kal esett vissza, legfőképp a lezárásoknak köszönhetően, azonban az üzletek átlagos forgalma kevésbé csökkent. Ennek köszönhetően nőtt a vásárlói kosárérték. 2022-re újra elértük a 2019-es látogató számokat, és idén, a mai napig 24% bevételnövekedést könyvelhettek el a ház bérlői a pandémia előtti időszakhoz képest.”

Ezek biztató adatok az egész hazai kiskereskedelemre nézve, még akkor is, ha az infláció folyamatosan húzza szűkebbre a vásárlók pénztárcájának zipzárját. De vajon érzékelnek-e visszaesést a Pólus Center méretű üzletközpontok üzemeltetői, bérlői? „Az inflációs nyomást egyelőre inkább a bérlői tárgyalásokon, szerződéshosszabbításokon tapasztaljuk – árulja el Kendelényi. – A kiskereskedők sajnos már érzik az emelkedő beszerzési árakat, munkaerő költséget, illetve előre beárazzák a jövőbeni várható költségnövekedéseiket. Természetesen ennek is infláció felhajtó hatása van, hiszen a forgalmazott termékek árában is megjelenik a költségemelkedés. Szerencsére ez eddig még nem csökkentette a vásárlói bizalmat.”

Változó bérlői mix mellett is 100 százalékhoz közeli bérbeadottság

Kendelényi szerint a Pólus Center az elmúlt 3 évben stabilan hozta a 97% körüli bérbeadottsági szintet, köszönhetően annak is, hogy a pandémia alatti és utáni időszaknak nemcsak vesztesei, de nyertesei is voltak a kiskereskedelmi szektorban. Bizonyos kategóriák, mint például szolgáltatás, sportcikk, ház- és lakásfelszerelés, drogéria, műszaki cikk egyértelműen jól jöttek ki az elmúlt évekből, így ők át fogják tudni venni a kevésbé szerencsés bérlők helyét a jövőben. Ez a tendencia a szakember szerint erősödni fog a jövőben is, nemcsak a Pólushoz hasonló központok esetében, hanem a teljes retail szektorban.

A változó bérlői összetétel vérfrissítést is jelent, és valószínűleg a vásárlói igényekre reflektál, így az új szolgáltatások, üzletek, termékfajták a látogatók megelégedésére kerülnek be egy-egy üzletház kínálatába. A Pólus Centerben, ahol hagyományosan magas a szolgáltatások aránya, további igénynövekedést tapasztalnak: „A szépségápoláshoz kapcsolódó szolgáltatások és üzletek iránt, mint például fodrászat, barber shop, műkörmös üzlet, hajfonás, smink, szín- és stílustanácsadás folyamatos az érdeklődés. Nagyszámú látogatót vonz a klasszikusnak mondható filmszínház a rendszeres családi programjaival, valamint az ételudvaron található éttermek, kávézók változatos kínálata. Egyértelműen megnőtt az igény a minőségi környezetben eltöltött idő, valamint a közösségi programok iránt” – mondja a menedzser, hozzátéve, hogy a Pólus Center üzletei és szolgáltatásai elsősorban a családokra építenek, ugyanakkor mind kommunikációban, mind marketing kampányok tekintetében egyre nagyobb hangsúlyt fektet az üzemeltető az Y, Z és alfa generációk elérésére, igényeinek kielégítésére.

Versenyelőnyt jelent a környezettudatosság

Míg a korábbi években a bevásárlóközpontok esetében tapasztalható szűkös kínálat egységesen emelhette a retail területek értékét a bérlők számára, jelenleg az energiahatékony és környezettudatos üzemeltetés, illetve a hosszú távú tervezhetőség a központi kérdés, ami – főleg a nemzetközi bérlők esetében – alapvető elvárás lett. „Korán ismertük fel cégcsoport szinten a jelentkező igényt a környezettudatosság, társadalmi felelősségvállalás és fenntarthatóság iránt, így a befektetői körökben manapság divatos ESG keretrendszer szem előtt tartása, alkalmazása, komoly versenyelőnyt jelenthet számunkra a piacon. A gyakorlatban ez megújult hűtő-fűtő rendszert, csökkentett és tudatosan felhasznált energiát és egy nagyteljesítményű napelem parkot jelent a Pólus Center számára, aminek fejlesztése elkezdődött és várhatóan be is fejeződik 2023 nyaráig. Ezenfelül cégszinten vállaltuk az üvegházhatású gázok csökkentését 30%-kal 2030-ig, és 100%-ban megújuló energiaforrások felhasználására állunk át 2024-ig” – teszi hozzá Kendelényi Gergely.

(x)

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A megbízható rögzítés az építőipar alapja
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 16:45
Az építkezések és felújítások világában sokszor a legapróbb részletek döntik el, mennyire lesz tartós és biztonságos a végeredmény. Akár egy családi ház szerkezetéről, akár ipari létesítményről van szó, a stabil rögzítés nélkülözhetetlen. Azok az elemek, amelyek a háttérben végzik a dolgukat, valójában a teljes szerkezet biztonságát tartják kézben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG