Az elmúlt évtizedek tévéshopjait támasztja fel új formában Európában is a Zara divatáruházlánc azt követően, hogy a kínai vásárlókat már sikerült a pénztárhoz terelnie a régi-új módszerrel.
A fast fashion egyik élen járó vállalata, a Zara kiterjeszti élő vásárlási videóshow-it az Egyesült Államokra, az Egyesült Királyságra és a kontinentális Európára is. A divatbemutató-szerű élő közvetítés nagy sikerrel működik Kínában, ám az észak-amerikai és az európai vásárlóknak még meg kell szokniuk.
Új megoldással próbálkozik a Zara Fotó: Zara
A Zara tulajdonosa, az Inditex komoly összegeket fordít arra, hogy visszaszerezze a vásárlókat azt követően, hogy forgalmának növekedése az utóbbi években lelassult. A koronavírus-járvány alatti bezártságból kiszabadult emberek belevetették magukat a shoppingolásba, ami megdobta a cég árbevételét, ám ez a lendület alábbhagyott.
Maratoni adás
A Zara Kínában maratoni, ötórás élő internetes közvetítéseken mutatja be termékeit. Ezeket hetente tartják a Douyin közösségi portálon, a TikTok kínai testvérén.
Ezek a szeánszok segítettek erősíteni a forgalmat tavaly november óta, amikor bevezették az új értékesítési formát – derült ki az Edited kiskereskedelmi elemző cég adataiból.
A szórakoztatás szempontjából egyfajta evolúciós fejlődésnek minősítette az újdonságot a Zara szóvivője. Elárulta, hogy a augusztus és október között kezdik el az élő műsorok közvetítését. Az európai vásárlók a tévéshop formájában ismerhetnek egy hasonló műfajt. Ez a hagyományos kábelhálózatokon volt látható, az közösségi média megjelenése azonban háttérbe szorította.
Kínában az influenszerek a kozmetikumoktól kezdve a rágcsálni valókig mindent árulnak meglehetősen nagy sikerrel. A legnagyobb különbség a tévéshophoz képest az élő adás, amelyben a modellek a Zara termékeit hordva igyekeznek felkelteni az érdeklődést, miközben háttérbeszélgetések színezik a show-t. A közvetítéseket egy hetvenfős csapat szervezi. Helyszínük egy ezer négyzetméteres hodály, amelyben hét kamerát használva minden szögből megmutatják a portékát. A Zara szerint a műsorok minden alkalommal 800 ezer egyedi látogatót vonzanak. (Via Reuters)
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.