Az elmúlt évtizedek tévéshopjait támasztja fel új formában Európában is a Zara divatáruházlánc azt követően, hogy a kínai vásárlókat már sikerült a pénztárhoz terelnie a régi-új módszerrel.
A fast fashion egyik élen járó vállalata, a Zara kiterjeszti élő vásárlási videóshow-it az Egyesült Államokra, az Egyesült Királyságra és a kontinentális Európára is. A divatbemutató-szerű élő közvetítés nagy sikerrel működik Kínában, ám az észak-amerikai és az európai vásárlóknak még meg kell szokniuk.
Új megoldással próbálkozik a Zara Fotó: Zara
A Zara tulajdonosa, az Inditex komoly összegeket fordít arra, hogy visszaszerezze a vásárlókat azt követően, hogy forgalmának növekedése az utóbbi években lelassult. A koronavírus-járvány alatti bezártságból kiszabadult emberek belevetették magukat a shoppingolásba, ami megdobta a cég árbevételét, ám ez a lendület alábbhagyott.
Maratoni adás
A Zara Kínában maratoni, ötórás élő internetes közvetítéseken mutatja be termékeit. Ezeket hetente tartják a Douyin közösségi portálon, a TikTok kínai testvérén.
Ezek a szeánszok segítettek erősíteni a forgalmat tavaly november óta, amikor bevezették az új értékesítési formát – derült ki az Edited kiskereskedelmi elemző cég adataiból.
A szórakoztatás szempontjából egyfajta evolúciós fejlődésnek minősítette az újdonságot a Zara szóvivője. Elárulta, hogy a augusztus és október között kezdik el az élő műsorok közvetítését. Az európai vásárlók a tévéshop formájában ismerhetnek egy hasonló műfajt. Ez a hagyományos kábelhálózatokon volt látható, az közösségi média megjelenése azonban háttérbe szorította.
Kínában az influenszerek a kozmetikumoktól kezdve a rágcsálni valókig mindent árulnak meglehetősen nagy sikerrel. A legnagyobb különbség a tévéshophoz képest az élő adás, amelyben a modellek a Zara termékeit hordva igyekeznek felkelteni az érdeklődést, miközben háttérbeszélgetések színezik a show-t. A közvetítéseket egy hetvenfős csapat szervezi. Helyszínük egy ezer négyzetméteres hodály, amelyben hét kamerát használva minden szögből megmutatják a portékát. A Zara szerint a műsorok minden alkalommal 800 ezer egyedi látogatót vonzanak. (Via Reuters)
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Az iskolapadba való visszatérés egyáltalán nem kell, hogy a nyári vakáció utáni első hidegzuhany legyen. Ha tudatosan készülünk, a bevásárlás nemcsak praktikus feladat, hanem közös, vidám program is lehet a gyerekekkel. Hiszen egy jól kiválasztott felszerelés nem csupán használati tárgy, hanem inspiráció is: egy kényelmes, ergonomikus hátizsák, egy színes, rendszerezett tolltartó vagy egy kreatív írószer képes arra, hogy már az első tanítási napon mosolyt csaljon a gyerekek arcára. Egy ilyen előkészület nemcsak megkönnyíti az átállást, hanem izgalommal és várakozással tölti meg a tanévkezdést.
A klímaváltozás vitathatatlan tény, ahogy az is, hogy a környezeti terhelésben a vállalkozások nem fenntartható működése is fontos szerepet játszik. Nem csoda, hogy egyre több iparágban ismerik fel, hogy változtatni kell. Nem kivétel a címkézési szektor sem, hiszen a különféle címkék előállítása jelentős ökológiai lábnyomot hagy maga után. A jó hír az, hogy az újgenerációs címkéknek köszönhetően van lehetőség a változtatásra, mutatjuk, hogyan!
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. augusztus 7. 05:44
Közel egy éve nem látott szintre mérséklődött az élelmiszer-infláció a hipermarketekben a Privátbankár legújabb Árkosár felmérése szerint. A családi nagybevásárlás költségei kedvező irányba mozdultak el, az élelmiszerárak növekedésének üteme lassult: a júliusi két számjegyű áremelkedés augusztusra egy számjegyűre szelídült. Augusztus 20-hoz közeledve kíváncsiak voltunk, hogy mennyiért adják az áruházláncok a kenyeret, illetve mennyibe kerülhet a lekvárfőzés.
A pénzügyi világban gyakran halljuk, hogy a jó befektetés hosszú távon térül meg, és ez az elv bizony az egészségünk esetében is érvényes. A CBD olaj vásárlásánál nem csupán az árra kell figyelnünk, hanem arra is, milyen hatóanyag-tartalmat, tisztaságot és minőséget kapunk a pénzünkért.
A pénzügyi tervezésben egyre fontosabb szerepet kapnak azok a döntések, amelyek egyszerre csökkentik a kiadásokat és mérséklik a működési kockázatokat. A megújuló energiába történő beruházás, különösen ipari szinten ma már nem kísérlet, hanem tudatos lépés a hosszú távú stabilitás felé.
Sokan álmodnak arról, hogy egy szép és időtálló teraszon pihenhessenek. Az építészetben és lakberendezésben komoly szerepet kapnak azok a burkolatok, amik biztosítják a kültéri tér kellemes megjelenését. Ez vajon elérhető?
Régebben élt egy olyan tévhit az emberek fejében, hogy csak az jár használt ruhában, akinek nincs pénze másra. Ezért a second hand termékeket sokan el is utasították. De az is gyakran előfordult, hogy eltitkolták a beszerzési forrást még akkor is, ha egy igazán különleges darabról volt szó.