Az elmúlt évtizedek tévéshopjait támasztja fel új formában Európában is a Zara divatáruházlánc azt követően, hogy a kínai vásárlókat már sikerült a pénztárhoz terelnie a régi-új módszerrel.
A fast fashion egyik élen járó vállalata, a Zara kiterjeszti élő vásárlási videóshow-it az Egyesült Államokra, az Egyesült Királyságra és a kontinentális Európára is. A divatbemutató-szerű élő közvetítés nagy sikerrel működik Kínában, ám az észak-amerikai és az európai vásárlóknak még meg kell szokniuk.
Új megoldással próbálkozik a Zara Fotó: Zara
A Zara tulajdonosa, az Inditex komoly összegeket fordít arra, hogy visszaszerezze a vásárlókat azt követően, hogy forgalmának növekedése az utóbbi években lelassult. A koronavírus-járvány alatti bezártságból kiszabadult emberek belevetették magukat a shoppingolásba, ami megdobta a cég árbevételét, ám ez a lendület alábbhagyott.
Maratoni adás
A Zara Kínában maratoni, ötórás élő internetes közvetítéseken mutatja be termékeit. Ezeket hetente tartják a Douyin közösségi portálon, a TikTok kínai testvérén.
Ezek a szeánszok segítettek erősíteni a forgalmat tavaly november óta, amikor bevezették az új értékesítési formát – derült ki az Edited kiskereskedelmi elemző cég adataiból.
A szórakoztatás szempontjából egyfajta evolúciós fejlődésnek minősítette az újdonságot a Zara szóvivője. Elárulta, hogy a augusztus és október között kezdik el az élő műsorok közvetítését. Az európai vásárlók a tévéshop formájában ismerhetnek egy hasonló műfajt. Ez a hagyományos kábelhálózatokon volt látható, az közösségi média megjelenése azonban háttérbe szorította.
Kínában az influenszerek a kozmetikumoktól kezdve a rágcsálni valókig mindent árulnak meglehetősen nagy sikerrel. A legnagyobb különbség a tévéshophoz képest az élő adás, amelyben a modellek a Zara termékeit hordva igyekeznek felkelteni az érdeklődést, miközben háttérbeszélgetések színezik a show-t. A közvetítéseket egy hetvenfős csapat szervezi. Helyszínük egy ezer négyzetméteres hodály, amelyben hét kamerát használva minden szögből megmutatják a portékát. A Zara szerint a műsorok minden alkalommal 800 ezer egyedi látogatót vonzanak. (Via Reuters)
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat.
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon.
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.