4p

NIS2: rohamosan közeleg a határidő, kerülje el a bírságot!
Mit jelent a gyakorlatban a NIS2 a vállalkozások számára?
Hogyan válasszunk szolgáltatót a megfelelőség biztosításához?
Milyen eszközökkel lehet erősíteni a védelmet és mit kell tenni, ha támadás ért minket?

NIS2 újratöltve - IT-biztonság a gyakorlatban

2024. június 18.

Részletek és jelentkezés itt!

Miközben márciusról áprilisra feljebb ment a Privátbankár Diszkont Árkosarának átlagértéke, májusban irányváltás történt. A szóban forgó termékek ugyanis olcsóbbak lettek. 

Az infláció minimális gyorsulást mutatott áprilisban, 3,7 százalékos volt a tizenként hónapra visszatekintő áremelkedés, szemben a márciusi 3,6 százalékkal. Ennek ellenére a mindennapi vásárlásokban főszerepet játszó élelmiszereknél éves összevetésben 1 százalékkal drágultak, havi szinten pedig erőteljes, 0,7 százalékos emelkedés következett be. 

Már megint az alma
Már megint az alma
Fotó: Aldi

A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése - amely a legalapvetőbb élelmiszerek árát vizsgálja hónapról hónapra - a vásárlók szempontjából kedvező eredményre jutott májusban. A három diszkontlánc - Aldi, Lidl, Penny - árai alapján az átlagos kosár ára 9755 forint volt. Ez 0,7 százalékos csökkenés az április 9822 forinthoz képest és majdnem 6 százalékkal elmarad a tavaly októberi szinttől, amikor először készült el a felmérés. 

 

 

 

"Nyertesek és vesztesek"

Az átlagos kosárérték tehát csökkent. Áprilishoz képest bő 10 százalékkal 323 forintra csökkent a krumpli kilós átlagára, ami az egyik diszkontlánc akciójának köszönhető. Hasonló mértékű visszaesés látható az étolajnál, amelynek az ára az egy hónappal korábbi 439 forintról 400 forint alá süllyedt. A 700 grammos darabolt trappista sajt a korábbi majdnem 2 ezer forinttal szemben - szintén egy jelentős akciónak köszönhetően - 1849 forintos átlagot ért el a friss felmérésben. 

Megjegyzés: A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés során a kosárban októbertől 19 termék szerepelt: félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrölt kávé, folyékony mosópor, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya, folyékony mosószer, tojás, krumpli, tömbös kiszerelésben kapható trappista sajt és spagettivel. Februártól módosult a kosár tartalma, a mosószer és a toalettpapír távozott. Ennek elsősorban az az oka, hogy a mosószereknél több alkalommal is változtak a termékek és a kiszerelések, valamint azt, hogy hány mosásra elegendő egy-egy termék. A toalettpapír pedig azért került ki, hogy a jövőben kizárólag a szóban forgó élelmiszerek diszkontokban elérhető árának változását lehessen nyomon követni.  A felmérésekre minden hónap második felében kerül sor az adott hét csütörtökjén vagy péntekjén, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. 

A 2 literes Coca-Colát az egyik boltlánc a 700 forint feletti szokásos ár helyett 600 forintnál olcsóbban adta, emellett a 1,5 literes saját márkás ásványvizeknél is a sztenderdnek mondható 100 forint feletti árral szemben 89 forintért is kapható volt a mostani felmérés során. Így ezek az italok is lefelé húzták a kosárértéket. 

Az áprilishoz képest drágulást produkáló termékek közé sorolható a 2,8 százalékos tartós tej, amely 255 forintos átlagot ért el, míg egy hónappal korábbal 229 forintnál tartott. A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésekben az alma az egyik leghektikusabb termék, erre a címre most is rászolgált. Az egy hónappal korábbi 386 forintról 429 forintra ment fel az ára. A csirkemellfilé pedig 1536 forintról 1619 forintra drágult, ám utóbbi összeg 14 százalékkal elmarad az októberi majdnem 1900 forintos szinttől. 

Nagy kérdés lesz a következő hetekben, hogy mire jut a Klasszis Média Lapcsoport többi árfelmérése. Azaz a hipermarketek árait szondázó Privátbankár Árkosár, valamint az Mfor Nyugdíjas Árkosár. Ahogy az is bizonytalan és mindenképpen érdekes, hogy milyen élelmiszer-inflációt hoz ki a KSH majd májusra. Ezekre az adatokra azonban június elejéig várni kell. A Privátbankár Diszkont Árkosár pedig jelentkezik nagyjából egy hónap múlva, június közepét követően. 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kormányzati meghívót kaphat a Lidl és az Aldi Kanadából
Buksza blog | 2024. június 12. 09:04
Kanadában a kormány lépéseket tett arra, hogy külföldi versenytársakat, például az Aldival és/vagy a Lidlt hívja az országba, hogy versenytársat kapjon a legnagyobb helyi boltlánc. 
Vásárló Gazdasági csapás jön? Egy meglepő mutatóból is kiderülhet
Buksza blog | 2024. június 12. 08:29
Akár esik, akár fúj, a hölgyek használnak szépészeti termékeket, ám nem függetleníthetik magukat attól, hogy mennyi pénzt költhetnek ezekre. Ebből fakad egy lehetőség a recessziók előrejelzésére.
Vásárló Percenként frissülő árakkal bombázhatják a vevőket a boltok
Buksza blog | 2024. június 12. 07:55
Olyan tempóban frissülhetnek az áruházi akciók a jövőben, hogy az akcióvadászoknak lényegében folyamatosan a boltban kellene maradniuk, mert csak így lesznek képesek lecsapni a legfrissebb árengedményekre.
Vásárló Megjött a rossz hír a kormánynak a választások előtt - a boltokból érkezett a pofon
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. június 7. 05:49
A hivatalos inflációs adatok egy nappal a választások után érkeznek, a Privátbankár Árkosár friss eredményei viszont már most olvashatóak. Az előző havi komolyabb árcsökkenés után ráfagyhat a vásárlók arcára a mosoly: sokat drágult májushoz képest a nagybevásárlás júniusban, és tavaly nyárhoz képest is minimális az árcsökkenés. Ha már választások, megnéztük, hol a legolcsóbb a krumpli, a narancs és a pezsgő.
Vásárló Mindent vitt a Lidl és a barátja a szomszédban
Buksza blog | 2024. június 5. 10:55
Akárcsak Magyarországon, Romániában is a Lidl az egyik legnépszerűbb áruházlánc. Évek óta első helyen áll, most megvédte a címét. 
Vásárló Olyan vásárlók jelentek meg a diszkontokban, akikre senki sem számított
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. június 5. 10:11
Váratlan eredményt hoztak az Egyesült Államokban készült piackutatások. A viszonylag jól élő fogyasztóknak ugyan lenne pénzük hagyományos áruházakban vásárolni, ám sokszor a diszkontokat választják.
Vásárló Megjelenik a tévéshop utóda Európában is a kínai siker után
Buksza blog | 2024. június 5. 09:11
Az elmúlt évtizedek tévéshopjait támasztja fel új formában Európában is a Zara divatáruházlánc azt követően, hogy a kínai vásárlókat már sikerült a pénztárhoz terelnie a régi-új módszerrel.
Vásárló Ha nem vigyázunk, óriási bukás lehet a foci Eb-ből
Privátbankár.hu | 2024. június 4. 15:56
A csoportmérkőzésekkel hamarosan kezdetét veszi a 17. férfi labdarúgó Európa-bajnokság, amely miatt jellemzően megnő az online sportfogadások száma, ezzel együtt annak kockázata is, hogy a kiberbűnözők különféle csalási módszerekkel kísérletet tesznek - elsődlegesen - pénzszerzés céljából, minél több személyes adat begyűjtésére, a sportfogadni vágyók esetleges naivitását, vagy figyelmetlenségét kihasználva. A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH), a Szerencsejáték Zrt. (SZRT), az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) és a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) a kibertérből érkező támadások elleni hatékony védekezés és a játékosok védelme érdekében egy közös figyelemfelhívó, információbiztonsági tudatosságnövelő kampányt indít.
Vásárló Útmutató: Így válasszon partnert a költöztetéshez 2024-ben
Márkázott tartalom | 2024. június 4. 12:59
A nagyobb méretű bútorok és egyéb értéktárgyak költöztetése sok előkészületet igényel, és számos, előre nehezen látható kihívással járhat. A folyamatot nagyban megkönnyítheti, ha egy megbízható, felkészült és tapasztalt partnert választ a költöztetés lebonyolítására.
Vásárló A vevőszerzés minden vállalkozás számára létkérdés!
Márkázott tartalom | 2024. június 4. 11:33
Talán nem is szükséges alátámasztani azt, hogy mennyire lényeges, hogy minél több bevétele legyen egy vállalkozásnak, amit természetesen úgy tudnak elérni, hogy minél több terméket és/vagy szolgáltatást adnak el. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG