3p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az e-kereskedelem egyike a legsikeresebb gazdasági ágazatoknak. A szektor évi 15-20 százalékos bővülésre képes, ami kiváló környezetet teremt az új belépők számára. Nem meglepő, hogy egyre többen látnak karriercélt és üzleti lehetőséget az online kereskedelemben még akkor is, ha egyéb kiskereskedelmi gyakorlattal nem rendelkeznek. Az alábbiakban összegyűjtöttük, milyen költségekkel jár egy online bolt nyitása.

Gyakran hallgató tévhit, miszerint egy online shop működtetése töredéke egy hagyományos bolt nyitásának költségeihez mérten. Az alábbiakban látható lesz, hogy számos olyan költséggel számolnunk kell, ami nagyságrendileg meghatározónak mondható egy induló vállalkozás életében.

Elsőként számolnunk kell a legalapvetőbb költségekkel, amelyek az online jelenlétet biztosítják; ilyen költség a tárhely, a domain, az SSL tanúsítvány éves költsége, valamint a platform, ami tulajdonképpen a szemmel látható webáruházat jelenti.

Nem célunk bemutatni minden bérelhető szolgáltatást, nyíltforrású tartalomkezelő rendszert és egyedi fejlesztési lehetőség, de érdemes tudni, hogy a lehetőségeink igencsak szerteágazók. A bérelhető webáruház szolgáltatások esetében tulajdonképpen havi költséggel kell számolni, a többi megoldásnál egyszeri elkészítési díjjal és folyamatos fejlesztéssel kell kalkulálni. Ezek nagyon nehezen tervezhető költségek, éppen ezért fejlesztői óradíjjal érdemes számolni. Persze érdemes előre felmérni, milyen fejlesztésekre és milyen megoldásokra van szükségünk egyáltalán. Míg a bérelhető webáruházak havidíja 5-10 ezer forint kezdődik, a nyíltforrású rendszerek felépítésének költsége jellemzően 100-300 ezer közé tehető, az egyedi fejlesztések pedig ritkán jönnek ki félmillió alatt – fogalmaz a megkérdezett marketinges.

Nem feledkezhetünk meg a különböző szolgáltatói és tanácsadói díjakról sem. Azt is látni kell, hogy mindennemű pénzforgalom költséggel jár, egy webáruház esetében pedig meghatározók lehetnek a logisztikai és raktározási díjak is. Ezek tekintetében is rengeteg konstrukció áll rendelkezésre, így a döntést mindig a termékkör és a vásárlói igények határozzák meg.

Noha az itt felvázolt költségek relatív alacsonynak minősíthetők, számba kell venni az online vevőszerzés költségét. Hiba lenne azt gondolni, hogy elég megnyitni a webáruházunkat és majd érkeznek a látogatók bárminemű marketingtevékenység nélkül. Éppen ezért meg kell határoznunk a különböző vevőszerző eszközök költségét, illetve elvárt megtérülését. Ezt úgy kapjuk meg, ha százalékos formában kifejezzük a költés-bevétel arányát. Könnyedén meghatározhatjuk, hogy az árrés mekkora költséget bír el; ezt pedig forgalmi forrásonként is figyelnünk kell. Ha egy 10 ezer forintos termék árrése 2000 forint, de a logisztika, pénzforgalmi és egyéb költségek ebből 1500 forintot felemésztenek, már csak 500 forint marad az elérhető profit, ami után még adóznunk kell… Éppen ezért rendkívül fontos, hogy minden egyes forgalmi forrás teljesítményével tisztában legyünk. Szerencsére az ingyenesen használható Google Analytics kiváló és hatékony segítséget jelent az analitikai feladatok ellátásában.

A vevőszerző forgalmi források külön figyelmet érdemelnek azok platformok, amelyek azonnali forgalmat képesek biztosítani akár egy újonnan induló webáruház számára is; ilyenek a különböző ár-összehasonlítók, piacterek és akár a kattintásalapú hirdetésszolgáltatók is.

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG