3p

Az e-kereskedelem egyike a legsikeresebb gazdasági ágazatoknak. A szektor évi 15-20 százalékos bővülésre képes, ami kiváló környezetet teremt az új belépők számára. Nem meglepő, hogy egyre többen látnak karriercélt és üzleti lehetőséget az online kereskedelemben még akkor is, ha egyéb kiskereskedelmi gyakorlattal nem rendelkeznek. Az alábbiakban összegyűjtöttük, milyen költségekkel jár egy online bolt nyitása.

Gyakran hallgató tévhit, miszerint egy online shop működtetése töredéke egy hagyományos bolt nyitásának költségeihez mérten. Az alábbiakban látható lesz, hogy számos olyan költséggel számolnunk kell, ami nagyságrendileg meghatározónak mondható egy induló vállalkozás életében.

Elsőként számolnunk kell a legalapvetőbb költségekkel, amelyek az online jelenlétet biztosítják; ilyen költség a tárhely, a domain, az SSL tanúsítvány éves költsége, valamint a platform, ami tulajdonképpen a szemmel látható webáruházat jelenti.

Nem célunk bemutatni minden bérelhető szolgáltatást, nyíltforrású tartalomkezelő rendszert és egyedi fejlesztési lehetőség, de érdemes tudni, hogy a lehetőségeink igencsak szerteágazók. A bérelhető webáruház szolgáltatások esetében tulajdonképpen havi költséggel kell számolni, a többi megoldásnál egyszeri elkészítési díjjal és folyamatos fejlesztéssel kell kalkulálni. Ezek nagyon nehezen tervezhető költségek, éppen ezért fejlesztői óradíjjal érdemes számolni. Persze érdemes előre felmérni, milyen fejlesztésekre és milyen megoldásokra van szükségünk egyáltalán. Míg a bérelhető webáruházak havidíja 5-10 ezer forint kezdődik, a nyíltforrású rendszerek felépítésének költsége jellemzően 100-300 ezer közé tehető, az egyedi fejlesztések pedig ritkán jönnek ki félmillió alatt – fogalmaz a megkérdezett marketinges.

Nem feledkezhetünk meg a különböző szolgáltatói és tanácsadói díjakról sem. Azt is látni kell, hogy mindennemű pénzforgalom költséggel jár, egy webáruház esetében pedig meghatározók lehetnek a logisztikai és raktározási díjak is. Ezek tekintetében is rengeteg konstrukció áll rendelkezésre, így a döntést mindig a termékkör és a vásárlói igények határozzák meg.

Noha az itt felvázolt költségek relatív alacsonynak minősíthetők, számba kell venni az online vevőszerzés költségét. Hiba lenne azt gondolni, hogy elég megnyitni a webáruházunkat és majd érkeznek a látogatók bárminemű marketingtevékenység nélkül. Éppen ezért meg kell határoznunk a különböző vevőszerző eszközök költségét, illetve elvárt megtérülését. Ezt úgy kapjuk meg, ha százalékos formában kifejezzük a költés-bevétel arányát. Könnyedén meghatározhatjuk, hogy az árrés mekkora költséget bír el; ezt pedig forgalmi forrásonként is figyelnünk kell. Ha egy 10 ezer forintos termék árrése 2000 forint, de a logisztika, pénzforgalmi és egyéb költségek ebből 1500 forintot felemésztenek, már csak 500 forint marad az elérhető profit, ami után még adóznunk kell… Éppen ezért rendkívül fontos, hogy minden egyes forgalmi forrás teljesítményével tisztában legyünk. Szerencsére az ingyenesen használható Google Analytics kiváló és hatékony segítséget jelent az analitikai feladatok ellátásában.

A vevőszerző forgalmi források külön figyelmet érdemelnek azok platformok, amelyek azonnali forgalmat képesek biztosítani akár egy újonnan induló webáruház számára is; ilyenek a különböző ár-összehasonlítók, piacterek és akár a kattintásalapú hirdetésszolgáltatók is.

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG