2p

A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.
 

Számos példa van arra, hogy régi, patinás áruházláncokat faképnél hagynak új versenytársak, ami felkeltette a szakértők érdeklődését. A Boston Consulting Group (BCG) tanácsadó cég és a World Retail Congress (WRC) szakmai szervezet közös kutatásban járt utána annak, mi lehet ennek a jelenségnek a magyarázata.

Fejlesztésekkel harcolnak a vásárlókért
Fejlesztésekkel harcolnak a vásárlókért
Fotó: Pixabay

A vizsgálat tanulsága röviden összefoglalható: azok a cégek nyernek a piaci versenyben, amelyek a legnagyobb hangsúlyt fektetik az innovációra. Aki spórol ezen a téren vagy kénytelen visszafogni kiadásait, mert nincs kellő anyagi forrása a fejlesztésekre, az a csődöt kockáztatja.

Az ágazat vezető vállalatai éves bevételüknek nagyjából 13 százalékát fordítják innovatív kezdeményezésekre és az ezekre költött pénzük tőkearányos megtérülése (ROI) 21 százalék. A sor végén lévőknél ez a két mutató mindössze 3 százalék árbevétel-arányos befektetés és 9 százalékos ROI - idézi az elemzést az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál. Az utóbbi eredménye meglehetősen lehangoló a BCG és WRC szakértő szerint. Azok a vállalatok, amelyek nem tudják tartani a lépést az innovációban versenytársaikkal, lefelé tartó spirálba kerülnek. Mivel keveset fejlesztenek, folyamatosan párolog az árbevételük, ezért nincs elég pénzük innovációra, és ez így megy tovább.

A rövid tanulság: innováció nélkül elvész a versenyképesség – állapította meg Nate Shenck, a BCG kiskereskedelemmel foglalkozó részlegnek vezetője. Szerinte nem csupán heti vagy napi szinten kell ezen a téren a spiccen maradniuk a vállalatoknak, hanem óránként kell megfelelniük a kihívásoknak. A kutatásból, amelyben 11 kiskereskedelmi ág 400 vezető menedzserét keresték meg, az is kiderül, hogy mik az innováció legfontosabb területei. E szerint a napi működés javítását a válaszadók 71 százaléka tartotta nagyon fontosnak, az e-kereskedelmet 60, a nagy adatelemzések és a mesterséges intelligencia felhasználását 58 százalékuk emelte ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Vallott a Temu és már Magyarországgal rivalizál
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. május 23. 15:37
Az elmúlt év a kínai Temu nagy meneteléséről szólt az észak-amerikai és az európai online kereskedelemben, és úgy tűnik, a piacszerzés jót tett a vállalat pénzügyi helyzetének is.
Vásárló Maximális árrést vezetne be az élelmiszerboltokban a román kormány
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. május 23. 14:48
Románia kormánya sem megy a szomszédba, ha valami olyasmit kell kitalálni, amivel a piaci realitásokra fittyet hányva kedveskedhetnek az embereknek és a helyi vállalatoknak.
Vásárló Érkezik a márkás ruhák turkálója, másképp
Buksza blog | 2024. május 21. 12:55
Bekapcsolódik az Ebay abba a hadjáratba, amely véget akar vetni a néhányszor hordott ruhák szemétbe kerülésének. Ez nagyobb környezetszennyezést okoz ugyanis, mint például a légi közlekedés.
Vásárló EPR okosan: így spórolhatnak a cégek a csomagolási költségeken
Márkázott tartalom | 2024. május 19. 09:01
Tavaly nyáron lépett életbe az új kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer, aminek következtében megemelkedtek a csomagolások után fizetendő díjak. 
Vásárló Fontos hír jött a benzinről, már ne tankoljon hétfőig!
Privátbankár.hu | 2024. május 17. 18:35
Pünkösd hétfőn tovább csökkennek az üzemanyagárak.
Vásárló Miért döntsünk az öko mellett?
Márkázott tartalom | 2024. május 16. 11:32
Bár ma már egyre többen felismerik az öko termékek jelentőségét, mégis sokan elutasítják azokat a magasabb áruk miatt. Első ránézésre valóban többe kerülhetnek ezek az árucikkek, mint a nem organikusan termelt és gyártott társaik. 
Vásárló Nem Magyarországot választotta célpontjául a kisbolt-specialista
Buksza blog | 2024. május 14. 10:04
A főleg élelmiszereket és italokat árusító lengyel Zabka három üzlet megnyitását tervezi májusban Romániában, majd ezt követően gyors terjeszkedésbe kezd. 
Vásárló Jelentős árcsökkentésre kényszerül a McDonald's: menüt adnának szendvicsárban az amerikai éttermekben
Buksza blog | 2024. május 14. 08:57
A McDonald’s arra készül, hogy extra árengedményt ad legalább egyik menüjére, hogy visszacsalogassa azokat a vendégeit, akik az infláció miatt az utóbbi időben inkább otthon főznek.
Vásárló Hamarosan szívhatják a fogukat az autósok?
Privátbankár.hu | 2024. május 11. 11:19
Az árcsökkenésnek vége szakadhat. 
Vásárló Nagyon bejött a "féláras" megoldás a magyar vásárlókat is megcélzó lengyel "cipőkirálynak"
Buksza blog | 2024. május 11. 09:37
Remekeltek az év elején a CCC cipőboltlánc üzletei. A nyereség a triplájára nőtt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG