2p

A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.
 

Számos példa van arra, hogy régi, patinás áruházláncokat faképnél hagynak új versenytársak, ami felkeltette a szakértők érdeklődését. A Boston Consulting Group (BCG) tanácsadó cég és a World Retail Congress (WRC) szakmai szervezet közös kutatásban járt utána annak, mi lehet ennek a jelenségnek a magyarázata.

Fejlesztésekkel harcolnak a vásárlókért
Fejlesztésekkel harcolnak a vásárlókért
Fotó: Pixabay

A vizsgálat tanulsága röviden összefoglalható: azok a cégek nyernek a piaci versenyben, amelyek a legnagyobb hangsúlyt fektetik az innovációra. Aki spórol ezen a téren vagy kénytelen visszafogni kiadásait, mert nincs kellő anyagi forrása a fejlesztésekre, az a csődöt kockáztatja.

Az ágazat vezető vállalatai éves bevételüknek nagyjából 13 százalékát fordítják innovatív kezdeményezésekre és az ezekre költött pénzük tőkearányos megtérülése (ROI) 21 százalék. A sor végén lévőknél ez a két mutató mindössze 3 százalék árbevétel-arányos befektetés és 9 százalékos ROI - idézi az elemzést az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál. Az utóbbi eredménye meglehetősen lehangoló a BCG és WRC szakértő szerint. Azok a vállalatok, amelyek nem tudják tartani a lépést az innovációban versenytársaikkal, lefelé tartó spirálba kerülnek. Mivel keveset fejlesztenek, folyamatosan párolog az árbevételük, ezért nincs elég pénzük innovációra, és ez így megy tovább.

A rövid tanulság: innováció nélkül elvész a versenyképesség – állapította meg Nate Shenck, a BCG kiskereskedelemmel foglalkozó részlegnek vezetője. Szerinte nem csupán heti vagy napi szinten kell ezen a téren a spiccen maradniuk a vállalatoknak, hanem óránként kell megfelelniük a kihívásoknak. A kutatásból, amelyben 11 kiskereskedelmi ág 400 vezető menedzserét keresték meg, az is kiderül, hogy mik az innováció legfontosabb területei. E szerint a napi működés javítását a válaszadók 71 százaléka tartotta nagyon fontosnak, az e-kereskedelmet 60, a nagy adatelemzések és a mesterséges intelligencia felhasználását 58 százalékuk emelte ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A nap képe: megtaláltuk az ország valószínűleg legolcsóbb lángosát
Privátbankár.hu | 2024. július 23. 10:57
A Heves megyei Zaránkon annyiba kerül egy lángos, mint egy gombóc fagyi Budapesten.
Vásárló Sokkal hamarabb nekilátnak a boltok az őszi akcióknak
Buksza blog | 2024. július 22. 12:44
A vörös-tengeri válság okozta szállítási nehézségek arra késztették a boltosokat, hogy előrehozzák év végi bevásárlásaikat. Így minden szezonális termék hamarabb kerülhet a polcokra.
Vásárló Magyarország közelébe érkezik egy újabb diszkontlánc
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. július 21. 18:29
A közelmúltban több boltlánc is bekopogott Romániába, most egy újabb jelentkező került a képbe. 
Vásárló Kihúzott egy falut a bolt nélküli sanyarúságból a legújabb technika a németeknél
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. július 20. 17:41
A kis falvak örök problémája, hogy még vegyesboltot sem feltétlenül éri meg üzemeltetni bennük, ám egy német példa arra utal, hogy egy városinak gondolt technika segíthet ezen a gondon.
Vásárló Vizsgálat indult az Aldi ellen - mi volt igazából a hűtőpultokban?
Privátbankár.hu | 2024. július 18. 11:22
100 százalék magyar - írták a hűtőpultokra, de a GVH azt gyanítja, hogy ez nem volt igaz.
Vásárló Hamarosan kiderülhet, melyik áruház nyert a júliusi „karácsonyi” vásárban
Privátbankár.hu | 2024. július 16. 10:05
A karácsonyi vásárra emlékeztető júliusi nagy akciósorozatot az Amazon kezdte a Prime Dayjel, ám az online áruházak gyorsan átvették az ötletet, sőt a hagyományos játékosok is beszálltak a versenybe. 
Vásárló Legyen résen, árcsökkenés jön a kutakon!
Privátbankár.hu | 2024. július 15. 15:46
Keddtől a benzin nagykereskedelmi ára 2 forinttal, a gázolajé pedig 3 forinttal mérséklődik.
Vásárló Az Oktogonról elment, most Romániából rajtolna újra az amerikai gyorsétteremlánc
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. július 15. 12:55
Románia lehet térségünkben az az ország, ahol az amerikai Wendy’s teszteli, hogy képes lenne-e visszatérni Európába. A kudarccal végződött előző kísérletnek Magyarország is részese volt.
Vásárló Intézkedett a Lidl: majdnem milliós fizetést kínál a kezdőknek a német üzletekben
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. július 15. 12:21
Szeptembertől többet kapnak a német Lidl-üzletek dolgozói. 
Vásárló Eddig bírta, példátlan lépésre szánta el magát a másik Aldi
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. július 15. 07:47
Az Aldi szerint minden termékét olyan olcsón kínálja a vevőknek, amilyen olcsón csak tudja, ezért a cég áruházai egyfajta kedvezményt testesítenek meg a kiskereskedelemben. Ez változhat a jövőben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG