Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai e-kereskedelem gyors növekedésre volt képes az elmúlt években, a koronavírus-járvány pedig további bővülést tett lehetővé a szektor számára. De mit mutatnak a számok valójában? Sikertörténet vagy rosszul értelmezett statisztika?

A gazdaság ágazatok többségére igaz, hogy a kialakult járványhelyzetben jelentős változások ment keresztül; a kiskereskedelemre és azon belül az online kereskedelemre ez hatványozottan igaz. A veszélyhelyzetet kihirdetését követően hirtelen megnőtt az érdeklődés a webáruházak iránt, hiszen otthonról biztonságosan vásárolhattunk. A csomagátvétel pedig kezelhető veszélyforrást jelentett.
Ez magyarázza, hogy az offline pánikvásárlás utáni napokban egycsapásra felpörgött a tisztítószerek, háztartási kisgépek, játékkonzolok, laptopok és irodai eszközök forgalma. A március második felében olyan „roham” kezdődött, ami az előző években a karácsonyi időszakra volt jellemző. 

Marketingszakértők szerint a növekedés legfőbb mozgatórugója az úgynevezett átterelődés volt; rengeteg tranzakció a hagyományos offline boltokból a biztonságosabb online térbe költözött. Emellett előrehozott költések is megjelentek; a home office és az otthoni oktatás miatt a hirtelen megugrott a laptopok és irodai eszközök forgalma. És természetesen extra költések is megjelentek, amellyel elsősorban a karantén-létünket igyekeztünk elviselhetőbbé tenni.

Noha a hazai e-kereskedelem az előző években is dinamikus növekedésre volt képes, az idei eredmények egészen kiugrók. Az első negyedévben az online piac teljesítménye mintegy 21 százalékot nőtt az előző év azonos időszakához képest, a második negyedév pedig ennél is magasabb bővülést hozott; az április-június periódus növekedése az előzetes adatok alapján 35 százalék feletti lehetett. Mindezek tudatában gyakorlatilag borítékolható, hogy a hazai e-kereskedelem a tavalyinál lényegesen gyorsabb ütemben fog bővülni a 2020-es évben.
A legfőbb kérdés mégis inkább az, hogy mi várható ezután. Ezzel a kérdéssel kapcsolatban optimista és pesszimista vélemények is megfogalmazhatók. 

Tulajdonképpen indokolt lehet az optimizmus, hiszen az e-kereskedelem még mindig nagyobb fordulaton pörög a várakozásoknál. A karantén időszakában az e-kereskedelem részesedése 10 százalékra nőtt a teljes kiskereskedelemhez viszonyítva, ráadásul 50-70 ezer új vásárló jelent meg az online térben. A lendület egészen biztosan kitart a további hónapokban is. 

A pesszimista hangok viszont arra hívják fel a figyelmet, hogy a gazdaság egészét érintő recesszió törvényszerűen begyűrűzik az online kereskedelembe is. A kérdés inkább az, hogy a kiskereskedelemben egyre növekvő online súly képes-e ellensúlyozni egy ilyen jellegű visszaesést. 

Ugyanakkor arról sem érdemes megfeledkezni, hogy a járványhelyzet során jelentős mértékben csökkent a külföldi webáruházakból rendelt árucikkek száma; a magyar vásárlók az Alibaba, eBay, Amazon és társai helyett nagyobb arányban a részesítették előnyben a hazai webáruházakat, ráadásul az Extreme Digital és az eMAG fúziójával olyan szereplő jött létre, ami piacvédelmet jelenthet a magyar piac iránt érdeklődő globális szereplőkkel szemben. 
 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Régi kazetták: felbecsülhetetlen emlék, pontosan meghatározott érték
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 9. 11:57
Nem is olyan régen ki gondolta volna, hogy a VHS kazetták csillaga egyszer leáldozik majd. Az ilyen kazettákon őrzött emlékek felbecsülhetetlen értéket képviselnek, de technológiai akadályok miatt egyre nehezebben válnak hozzáférhetővé – ami érthető okokból kétségbeejtő lehet.
Vásárló Miért fontos a hőkamerás vizsgálat házfelújítás előtt?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 14:38
Egy lakás vagy ház felújítása előtt az alapos tervezés nélkülözhetetlen. A hőkamerás vizsgálat az egyik legjobb módszer, amely révén pontosan láthatóvá válnak az épület hőveszteségi pontjai. 
Vásárló A székhelyhasználat jogcímét igazoló okirat jelentősége
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 14:27
Gondolt már arra, miért elengedhetetlen, hogy egy vállalkozás a bérbe vett ingatlanra vonatkozó jogviszonyt írásban is igazolni tudja? 
Vásárló Hogyan tüntesd el a nikotin- és beázásfoltokat a falról?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 8. 11:27
Képzeld el, hogy frissen festett falra tekintesz. Minden nagyszerűen néz ki, de néhány nap múlva észreveszed, hogy a régi, makacs foltok újra megjelennek. Az ilyen problémák igazán bosszantóak, hiszen a beázás nyomai, a dohányfüst okozta sárgás elszíneződések vagy egy konyhai baleset után ottmaradt korom foltjai rendre visszatérnek. 
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló A bagel titka és varázsa
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 5. 10:33
Gondoltál már arra, honnan származik a bagel, ez a népszerű reggeli finomság? A pékáruk rajongói bizonyára örömmel hallják, hogy a bagel Budapesten is hódít.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Az online vásárlás új aranykora
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 14:33
Az online vásárlás mára épp olyan megszokottá vált, mint régen a sarki bolt felkeresése. Az internetes térben böngészve szinte bármit megtalálsz: könyvet egy kellemes délutánra, élelmiszert a hétvégi vacsorához, vagy éppen alapanyagokat a legújabb kézműves hobbidhoz. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG