3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hazai e-kereskedelem gyors növekedésre volt képes az elmúlt években, a koronavírus-járvány pedig további bővülést tett lehetővé a szektor számára. De mit mutatnak a számok valójában? Sikertörténet vagy rosszul értelmezett statisztika?

A gazdaság ágazatok többségére igaz, hogy a kialakult járványhelyzetben jelentős változások ment keresztül; a kiskereskedelemre és azon belül az online kereskedelemre ez hatványozottan igaz. A veszélyhelyzetet kihirdetését követően hirtelen megnőtt az érdeklődés a webáruházak iránt, hiszen otthonról biztonságosan vásárolhattunk. A csomagátvétel pedig kezelhető veszélyforrást jelentett.
Ez magyarázza, hogy az offline pánikvásárlás utáni napokban egycsapásra felpörgött a tisztítószerek, háztartási kisgépek, játékkonzolok, laptopok és irodai eszközök forgalma. A március második felében olyan „roham” kezdődött, ami az előző években a karácsonyi időszakra volt jellemző. 

Marketingszakértők szerint a növekedés legfőbb mozgatórugója az úgynevezett átterelődés volt; rengeteg tranzakció a hagyományos offline boltokból a biztonságosabb online térbe költözött. Emellett előrehozott költések is megjelentek; a home office és az otthoni oktatás miatt a hirtelen megugrott a laptopok és irodai eszközök forgalma. És természetesen extra költések is megjelentek, amellyel elsősorban a karantén-létünket igyekeztünk elviselhetőbbé tenni.

Noha a hazai e-kereskedelem az előző években is dinamikus növekedésre volt képes, az idei eredmények egészen kiugrók. Az első negyedévben az online piac teljesítménye mintegy 21 százalékot nőtt az előző év azonos időszakához képest, a második negyedév pedig ennél is magasabb bővülést hozott; az április-június periódus növekedése az előzetes adatok alapján 35 százalék feletti lehetett. Mindezek tudatában gyakorlatilag borítékolható, hogy a hazai e-kereskedelem a tavalyinál lényegesen gyorsabb ütemben fog bővülni a 2020-es évben.
A legfőbb kérdés mégis inkább az, hogy mi várható ezután. Ezzel a kérdéssel kapcsolatban optimista és pesszimista vélemények is megfogalmazhatók. 

Tulajdonképpen indokolt lehet az optimizmus, hiszen az e-kereskedelem még mindig nagyobb fordulaton pörög a várakozásoknál. A karantén időszakában az e-kereskedelem részesedése 10 százalékra nőtt a teljes kiskereskedelemhez viszonyítva, ráadásul 50-70 ezer új vásárló jelent meg az online térben. A lendület egészen biztosan kitart a további hónapokban is. 

A pesszimista hangok viszont arra hívják fel a figyelmet, hogy a gazdaság egészét érintő recesszió törvényszerűen begyűrűzik az online kereskedelembe is. A kérdés inkább az, hogy a kiskereskedelemben egyre növekvő online súly képes-e ellensúlyozni egy ilyen jellegű visszaesést. 

Ugyanakkor arról sem érdemes megfeledkezni, hogy a járványhelyzet során jelentős mértékben csökkent a külföldi webáruházakból rendelt árucikkek száma; a magyar vásárlók az Alibaba, eBay, Amazon és társai helyett nagyobb arányban a részesítették előnyben a hazai webáruházakat, ráadásul az Extreme Digital és az eMAG fúziójával olyan szereplő jött létre, ami piacvédelmet jelenthet a magyar piac iránt érdeklődő globális szereplőkkel szemben. 
 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG