3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kelet-közép-európai térségben Budapest a harmadik legkedveltebb város a világ legnépszerűbb úticéljainak ranglistáján, melyet a MasterCard a külföldi látogatók adott évre vonatkozó becsült létszáma alapján állít össze évről évre. Az utazók számát tekintve a magyar főváros a régióban a második leggyorsabb ütemben növekvő város. Hogy állunk a teljes rangsorban?

 

 

A kártyatársaság becslése szerint Budapestre közel 3,2 millió külföldi látogató érkezik 2015-ben, ami a tavalyihoz képest 1,3 százalékos növekedést jelent. Ezzel az eredménnyel a magyar főváros olyan jelentős európai városokat előzött meg, mint például Brüsszel, Zürich vagy Moszkva. Globális összesítésben, 132 vizsgált nagyváros közül Budapest a 41. helyet, az európai mezőnyben a 16. helyet foglalja el, a régióban pedig csupán Bécs és Prága előzi meg.


Egyre többen jönnek

Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója szerint a hasonló méret, építészet és infrastruktúra miatt csak idő kérdése, hogy Budapest felzárkózzon az osztrák és a cseh fővároshoz, sőt jó eséllyel a régió kiemelt célállomásává is válhat, mivel továbbra is tartja az alacsony árszintet, mely sokak számára még vonzóbbá teszi. Eölyüs Endre szerint a statisztikák is bizakodásra adnak okot: az elmúlt hét évben a Budapestre érkezők számát évente átlagosan 7,4 százalékkal nőtt, ami régiós szinten a második legjobb eredmény. 

A felmérés szerint a régióban a legnagyobb összeget Bécsben költik el az utazók (218 ezer forint), több mint kétszer annyit, mint Budapesten (98 ezer forint), míg Prágában 165 ezer forint az átlagos költés. Moszkva a vendégéjszakák számát tekintve némileg elmarad a magyar fővárostól, az egy főre jutó költéseket nézve azonban a második a tíz legnépszerűbb kelet-közép európai város közül. 

Na, de melyik a legmenőbb város?

A teljes rangsort immáron ötödik alkalommal London vezeti, amely idén 18,82 millió látogatóra számíthat. A lista második helyén szereplő Bangkokban, mely bár majdnem ugyanannyi utazót vonz idén, mint a brit főváros, az előrejelzések szerint majdnem 8 milliárd dollárral kevesebbet fognak költeni. A dobogó harmadik helyén Párizs áll 16 millió utazóval és 16,6 milliárd dollár költéssel. London után a legnagyobb összeget, 17,4 milliárd dollárt a hatodik helyezett New Yorkban hagyják ott a látogatók.

 


Az adatok alapján egyértelműen kirajzolódik az ázsiai nagyvárosok előretörésének tendenciája. A négy leggyorsabb növekedést produkáló városból három található ezen a kontinensen: a Srí Lanka-i Colombo, a kínai Csengtu és a japán Oszaka. A Top 10-ben szereplő nagyvárosok fele szintén Ázsiában, három Európában (ebből az egyik Isztambul), egy Észak-Amerikában és egy a Közel-Keleten található. 

Az első tíz helyezett közül a múlt évhez képest a legnagyobb növekedést a látogatók számában Isztambul érte el (11,4 százalék), az elmúlt hét évet tekintve pedig Bangkok (11,7 százalék) és Szöul (11,4 százalék) van az élen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG