4p
Pofátlan webáruház ver át embereket sorozatosan, 2017 eleje óta már négyen feljelentették, de még mindig működik.

A 444-en jelent meg egy levél a Select Products nevű webáruházról, amely sorozatosan ver át embereket. Az interneten több olyan fórumot is találni, ahol az SP elégedetlen, becsapott vásárlói füstölögnek és fenyegetőznek feljelentéssel. A panaszuk visszatérően ugyanaz: a megrendelt és kifizetett árut nem kapták meg időben, cserébe senkit sem tudtak elérni a cégtől a problémájukkal.

A dühös emberek nem maradtak meg a fenyegetőzésnél. Az ORFK arról tájékoztatta a 444-et, hogy 2017 eleje óta négyen is feljelentették őket.

Hogyan működhetnek még 2018 végén is?

A Select Products egy első látásra igen fapados webáruház, amiben főleg, bár nem kizárólag elektronikai és számítástechnikai cuccokat kínál. Második pillantásra, ha lehet, még fapadosabbak: a termékeknél vagy nincs semmiféle leírás vagy ha van is, akkor az maximum valami minimális, fordítógépes hangulatú szöveg, és hiányoznak az átlagos webshopokban megszokott alapszolgáltatások. Még azt sem írják ki, hogy egy adott kategóriában hány fajta eladó termékük van. A Select Products ugyanis nem ezekkel, hanem az áraival próbál hatni, illetve azzal a trükkel, hogy ha nem utánvéttel, hanem előzetes átutalással rendelsz tőlük, akkor ingyenes a házhozszállítás.

Az SP főleg az ár-összehasonlító oldalakról szerezheti a vásárlóit, ezért ezeken találni a legtöbb visszajelzést az üzleti gyakorlatukról. Az Árukereső vonatkozó topikjába író „A bolt vásárlója” nevű felhasználó példája tipikus, ő ugyanakkor a vásárlók szerencsésebbik felébe tartozik, azok közé, akiknek sikerült elérniük őket:

„A bolttal való kommunikáció rendben volt, minden emailben meg tudták magyarázni, miért nem érkezik az áru a honlapon megadott időben. A rendeléstől számított 20. napon is kedvesen tájékoztattak, hogy amint beérkezik az áru, postázzák. A honlapon ekkor is - és a rendeléskor is - 'raktáron' jelzéssel szerepelt, 3-5 napos szállítással...”

A hozzászólások között ugyanis az egyik leggyakoribb észrevétel, hogy a Select Products oldala kapásból hazudik, és olyan termékeket jelez raktárkészletként, amikről aztán hamar kiderül, hogy nem voltak a kereskedő birtokában. Vannak olyan vevők, akik egyenesen arra gyanakszanak, hogy a cégnek egyáltalán nincs is raktára.

A séma igen hasonló mindig: a 3-5 napra vállalt szállítás késik, a vevő egy idő múlva megpróbál érdeklődni, ami telefonon szinte lehetetlen, de emailben is esetleges, hogy mikor válaszolnak. Amikor végre igen, mindig az a szöveg, hogy az adott cikk mégsem volt raktáron. Gyakori a hiányos, téves teljesítés is. A lemondott megrendelések után a pénz visszafizetése is gyakran csúszik.

Na, de ki és miért működtet így egy webáruházat?

A honlapon a következő szerepel az üzemeltetőről:

  • „Webáruház üzemeltető adatai:  Perfect Power Plusz Kft. (Selectproduct.hu Webáruház)
  • Telephely/Levelezési cím:   1152 Budapest, Szentmihályi út 167-169.
  • Áruvisszaküldési cím:        1152 Budapest, Szentmihályi út 167-169.
  • Adószám: 25498303-2-41”

A lap utánanézett, és kiderítette, hogy ez nem a cég érvényes adószáma, hanem egy régi, már érvénytelen. A cégnek nem a Szentmihályi úton van a telephelye, hanem Újbudán, a Lágymányosi utca 12-ben. A kamu telephely postacíme valójában az Asia Center bevásárlóközponté.

Egy megkárosított vásárló blogot is indított, ebből kiderült, hogy idén tavasszal-nyár elején a weboldalon egy hét leforgása alatt 3 teljesen különböző cég szerepelt üzemeltetőként, amik közül az egyik váltig állította, hogy annyira nincs semmi köze az online bolthoz, hogy feljelentést fog tenni a nevük szerepeltetése miatt. A háromból az egyik cég az akkoriban éppen felszámolás alatt Perfect Power Plusz Kft. volt. A cég idén májusban egyébként gazdát cserélt: az addigi tulajdonos, a békéscsabai Bánfi Zsolt eladta azt a vésztői Rostás Gergőnek.

Hiába jelentették fel négyen is

A 444 az ügyben megkereste az ORFK-t is, hogy mégis hogy működhet még mindig a webshop a feljelentések ellenére, erre ezt a választ kapták:

„A nyomozó hatóságok 2 esetben, mivel a cselekmény nem bűncselekmény, feljelentés elutasítására intézkedtek, 2 esetben az eljárást arra hivatkozással, hogy a cselekmény nem bűncselekmény, megszüntettek. A feljelentők késéssel ugyan, de a megrendelt terméket kézhez kapták, vagy a kifizetett összeg visszautalásra került részükre."

Vagyis a cég azoknak, akik feljelentést tesznek, visszaadja a pénzt, így a rendőrség is leáll, még az elindított nyomozásokkal is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG