2p
Két év múlva már minden második notebook mozgó alkatrész nélküli adattárolóval érkezik - egy negyedév alatt 23 millió SSD-t szállítottak le a gyártók.

Felejtsük el a merevlemezt: jön az SSD

A notebook-hirdetésekben egyre gyakrabban találkozunk az SSD fogalmával: ez a memóriatípus váltja fel fokozatosan a "hagyományos" merevlemezeket az adattárolásban. Az SSD egyre elterjedtebb használatával csendesebb, alacsonyabb fogyasztású, gyorsabb számítógépeink lesznek.

Forrás: Wikimedia Commons / Dsimic

Az SSD (solid state drive, szilárdtest-meghajtó) memóriaegységek ugyanis félvezető memória áramkörökből épülnek fel és a hagyományos merevlemezes adattároló egységekkel ellentétben nem tartalmaznak mozgó alkatrészt, valamint jóval kisebb az energiaigényük is.

Két év, és minden második laptop csendesebb és gyorsabb lesz

Az SSD memóriaegységek világpiaci forgalma 2014-ben 11,58 milliárd dollár volt, ami az idén 13,12 milliárd dollárra, 2016-ra pedig 14,12 milliárd dollárra emelkedik.

Iparági becslések szerint az SSD memóriaegységekkel szerelt notebookok részaránya az idei 30 százalékról 2017-re már 50 százalék fölé emelkedik a merevlemezes meghajtókkal szerelt készülékek kárára. Az SSD memória egységek világpiaci forgalma pedig a 2014-es 83 milliónak közel két és félszeresére emelkedik 2019-re.

Ebből a tortából egyre nagyobb szeletet hasíthat ki egyébként a Samsung: a cég az idén várhatóan 4,57 milliárd dollár bevételre tesz majd szert az SSD-k értékesítésével, ami 35 százalékos világpiaci részesedést biztosít majd számára. Konkurensei, az amerikai Intel és SanDisk vállalatok ezzel szemben 2,25 és 2,20 milliárd dollár bevétellel 17-17 százalékos piaci részesedésen osztozkodnak majd.

2015 első negyedévében 23,19 millió SSD-egységet szállítottak ki a gyárakból; ezek teljes kapacitása meghaladta az 5,65 exabájtot. Valószínűleg nem segít sokat ekkora kapacitás elképzelésében, de azért eláruljuk: egy exabájt 1,048 millió terabájt. Az alábbi charton a 2015 első negyedévében kiszállított SSD-egységek piaci megoszlását ábrázolja a storagenewsletter.com:

Az I. negyedévben 23,19 millió SSD-egységet szállítottak le a gyártók - ki mekkora szeletet szerzett meg a tortából?

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG