3p

Jókora árbevétel-növekedést könyvelt el a Lidl és a Kaufland áruházláncok tulajdonosa a február végén zárult üzleti évében, amit nem csupán az inflációval magyaráz a vállalat.

A Lidl és a Kaufland áruházláncok tulajdonosa, a német Schwartz Group jelentős árbevétel-növekedést ért el
2024. február 29-én zárult üzleti évében – vette át a cég jelentését az ESM Magazin kiskereskedelmi szakportál.  Csoportszinten 8,5 százalékkal, 167 milliárd euróra - 64 128 milliárd forintra - nőtt a bevétel, ami nincs nagyon távol Magyarország tavalyi - 74 992 milliárd forintos - éves GDP-jétől.

Csilingeltek a Lidl- és a Kaufland-kasszák
Csilingeltek a Lidl- és a Kaufland-kasszák
Fotó: Lidl

A cégvezetés szerint nem csupán az áremelkedéseknek köszönhető a növekedés, hanem a hatékonyság
javulásának és a digitalizációnak is. A jobb költségmenedzsment segített abban, hogy lenyeljék a beszerzési árak emelkedésének egy részét. Ennek köszönhetően áraik szerintük viszonylag kedvezőek maradtak.

Visszatérés a boltokba

A Lidl 125 milliárd euró - 48 000 milliárd forint - árbevételt könyvelt el áruházaiban, ami 9,4 százalékkal volt több az előző üzleti év adatánál. A Kaufland 7,8 százalékos növekedéssel, 34,2 milliárd euróra növelte forgalmát. Ugyanakkor a közös online-bevétel 9,4 százalékkal, 1,7 milliárd euróra esett. Ez nagyjából a 2021-es pénzügyi év szintjének felel meg. Ez részben azzal magyarázható, hogy a vevők visszatértek a boltokba, miután a járvány idején sokkal többet vásároltak az interneten.

A cégcsoport hulladékfeldolgozással foglalkozó PreZero vállalkozásának árbevétele 5,9 százalékkal, 3,7 milliárd euróra csökkent, miután visszaesett egyes újrahasznosított termékek ára. A Schwartz Produktion vállalkozás, amely a kávétermékektől kezdve a tésztán át a papírig sok mindent szállít be a kereskedelmi üzletágnak, 26 százalékkal, 4,2  milliárd euróra növelte árbevételét.

Megnyitották az első külföldön termelő üzemet az Egyesült Királyságban, Derbyben, ahol italokat palackoznak. A digitális infrastruktúra és a kiberbiztonság javítására, valamint a mesterséges intelligencia integrálására tavaly alapított informatikai divízió, a Schwartz Digits 1,9 milliárd euró árbevételt ért el a pénzügyi évben. Az Schwartz Group részesedést szerzett a német Aleph Alpha mesterséges intelligencia-megoldásokat-fejlesztő cégben és pénzt pumpált a kommunikációs szolgáltatásokat nyújtó Wire-be. Az áruházak és a raktárak modernizációjára, bővítésére és a beszállítói láncok biztonságosabbá tételére összesen 8 milliárd eurót költöttek. (A magyar Lidl konkrét, hivatalos adatai majd később jelennek majd meg.)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
Vásárló Következik a nagy leállás: félő, hogy senki nem fog költeni
Buksza blog | 2025. március 19. 15:01
A gazdaság minden ágazatát érintik Donald Trump amerikai elnök vámemelései. Csak a bizonytalanság biztos. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG