A Lidl és a Kaufland áruházláncok tulajdonosa, a német Schwartz Group jelentős árbevétel-növekedést ért el
2024. február 29-én zárult üzleti évében – vette át a cég jelentését az ESM Magazin kiskereskedelmi szakportál. Csoportszinten 8,5 százalékkal, 167 milliárd euróra - 64 128 milliárd forintra - nőtt a bevétel, ami nincs nagyon távol Magyarország tavalyi - 74 992 milliárd forintos - éves GDP-jétől.
A cégvezetés szerint nem csupán az áremelkedéseknek köszönhető a növekedés, hanem a hatékonyság
javulásának és a digitalizációnak is. A jobb költségmenedzsment segített abban, hogy lenyeljék a beszerzési árak emelkedésének egy részét. Ennek köszönhetően áraik szerintük viszonylag kedvezőek maradtak.
Visszatérés a boltokba
A Lidl 125 milliárd euró - 48 000 milliárd forint - árbevételt könyvelt el áruházaiban, ami 9,4 százalékkal volt több az előző üzleti év adatánál. A Kaufland 7,8 százalékos növekedéssel, 34,2 milliárd euróra növelte forgalmát. Ugyanakkor a közös online-bevétel 9,4 százalékkal, 1,7 milliárd euróra esett. Ez nagyjából a 2021-es pénzügyi év szintjének felel meg. Ez részben azzal magyarázható, hogy a vevők visszatértek a boltokba, miután a járvány idején sokkal többet vásároltak az interneten.
A cégcsoport hulladékfeldolgozással foglalkozó PreZero vállalkozásának árbevétele 5,9 százalékkal, 3,7 milliárd euróra csökkent, miután visszaesett egyes újrahasznosított termékek ára. A Schwartz Produktion vállalkozás, amely a kávétermékektől kezdve a tésztán át a papírig sok mindent szállít be a kereskedelmi üzletágnak, 26 százalékkal, 4,2 milliárd euróra növelte árbevételét.
Megnyitották az első külföldön termelő üzemet az Egyesült Királyságban, Derbyben, ahol italokat palackoznak. A digitális infrastruktúra és a kiberbiztonság javítására, valamint a mesterséges intelligencia integrálására tavaly alapított informatikai divízió, a Schwartz Digits 1,9 milliárd euró árbevételt ért el a pénzügyi évben. Az Schwartz Group részesedést szerzett a német Aleph Alpha mesterséges intelligencia-megoldásokat-fejlesztő cégben és pénzt pumpált a kommunikációs szolgáltatásokat nyújtó Wire-be. Az áruházak és a raktárak modernizációjára, bővítésére és a beszállítói láncok biztonságosabbá tételére összesen 8 milliárd eurót költöttek. (A magyar Lidl konkrét, hivatalos adatai majd később jelennek majd meg.)