Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az elmúlt évben nagyon árérzékennyé váltak a vásárlók, ezért kulcskérdés lett az árazás. A következő évben tovább folyhat a vásárlók „elbűvölése” a jó ármeghatározással.

A napi fogyasztási cikkek forgalmát monitorozó FMCG Demand Signals felmérés, amelyet a Circana piackutató cég készít azt jósolja, hogy az európai kiskereskedelem nem áll talpra 2024 második feléig – idézte a jelentést a European Supermarket Magazine kiskereskedelmi hírportál. A vásárlók továbbra is kevesebbet fognak vásárolni, mint a 2022-ben kezdődött nagy inflációs hullám előtt.

A mindennapi használati eszközök (FMCG) értékesítését továbbra is szinte kizárólag az infláció szabályozza. Ez arra szorítja a gyártókat és a kereskedőket is, hogy újragondolják a vásárlást ösztönző stratégiáikat. Egyfajta művészetté vált az értékesítés mennyiségének fenntartása vagy lehetőség szerint növelése.

Az infláció enyhülése az elmúlt fél évben nem hozta el az FMCG termékek iránti kereslet jelentős növekedését Európában. Ez mutatja mennyire megtépázta az emberek anyagi helyzetét az árak megugrása, a folyamatos válság és bizonytalanság. A fogyasztók továbbra is sokkal árérzékenyebbek, mint korábban, ami sokkal nagyobb kihívás elé állítja cégeket a márkáik iránti lojalitás fenntartásában.

Akciók, árcímkék, trükkök. Fotó: Pixabay
Akciók, árcímkék, trükkök. Fotó: Pixabay

A Circana felméréséből kiderül, hogy az európai vásárlók az elmúlt egy évben 1,3 százalékkal kevesebb élelmiszert és háztartási cikket vásároltak, mint korábban. Ez nem sokkal jobb, mint a 2022-ben mért 1,7 százalékos zsugorodás.

Új módszerekre van szükség a vásárlás ösztönzéséhez

A gyártók és a kereskedők keresik a módját, hogyan tudnák mindezek ellenére fenntartani a fogyasztók érdeklődését. Az egyik lehetőség, hogy az árak meghatározásánál a korábbinál sokkal jobban figyelembe vesznek olyan részleteket, mint a boltok földrajzi elhelyezkedése, a kiskereskedők ügyfélkörének sajátosságai, illetve termékeik egyedi jellemzői.

Ezt kutatva kiderült például, hogy az aromának sokkal nagyobb hatása van a vevők viselkedésére, mint korábban gondolták. A jól eltalált aromák például a zöldségek és a gyümölcsök esetén elfogadhatóbbá tehetik a magasabb árat is a fogyasztók számára.

További lehetőség a dinamikus ármeghatározás. Ezt szolgálhatják az elektronikus árjelzők a polcokon, amelyekkel gyorsan módosíthatók az árak. Ezzel persze csínján kell bánni, mert ronthatja a fogyasztók lojalitását, ha úgy érzik, becsapták őket egy váratlan árcsökkentéssel, miután éppen ezt megelőzőenvásároltak meg valamilyen árut. Hasonló a helyzet a promóciókkal. Rontja egy márka értékét, ha a vevő azt látja, hogy állandóan erőteljes promóciókkal próbálják azt megvetetni vele.

A Circana vizsgálata arra jutott, hogy fontos tényező a termékek rendelkezésre állása. A vásárlók kevesebb mint ötöde hajlandó várni egy árucikkre, ha azt nem kaphatja meg azonnal. Majdnem negyedük, 23 százalékuk más márka vagy helyettesítő termék után néz, ha nem találja azt, amit általában meg szokott vásárolni. Összességében nem maradt más lehetőségük a gyártóknak és a kerekedőknek, mint az, hogy folyamatosan, aprólékosan elemezzék, mikor, hol, hogyan tudnak olyan árakat szabni, amelyeket nem találnak magasnak az árérzékeny vásárlók.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
Vásárló A harisnya etikettje: hogyan válasszuk és viseljük stílusosan?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 13:17
A harisnya nem csupán kiegészítő, hanem egy kulcsfontosságú eleme lehet az elegáns megjelenésnek. Hidegebb évszakokban, amikor a hőmérséklet csökken, és a szoknyaviselés szinte kötelező, a harisnya különösen hasznos. Az ősztől tavaszig tartó időszakban a harisnya számtalan színben és mintában érhető el, és tökéletesen védi a lábakat a hidegtől. Még a tél leghidegebb napjain is remek aláöltözet.
Vásárló Nyílászárócsere: hogyan tegyük gördülékennyé és problémamentessé?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 11:56
Gondolkodtál már azon, hogy milyen hatással van otthonunk kényelmére a megfelelő nyílászárók kiválasztása és beépítése? Az ajtók és ablakok kiválasztásán túl a helyes beépítés is alapvető, hogy biztosítsuk a megfelelő szigetelést, hőmegtartást és ezzel a költséghatékonyságot.
Vásárló A szabadtéri főzés új élménye
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 12:52
A nyári esték és a hétvégi kikapcsolódások szinte elképzelhetetlenek egy közös bográcsozás vagy grillezés nélkül. A szabadtűzi ételek olyan emlékeket teremtenek, amelyek sokáig velünk maradnak. De hogyan lehet mindezt kényelmesen, biztonságosan és hatékonyan megoldani?
Vásárló Tachográf csere 2025-ben: mire figyelj, hogy ne érjen meglepetés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 11:39
Sokan azt hiszik, hogy a tachográfok cseréje csupán egy kötelező lépés a fuvarozási vállalkozások számára. Valójában, ha a határidőket nem tartod be, komoly jogi és gazdasági következményekkel számolhatsz. Az Európai Unió új szabályai szerint 2025-ben kötelező frissíteni a tachográfokat, s akik ezt elmulasztják, szigorú szankciókra számíthatnak.
Vásárló Pénzügyek vállalkozói szemmel: mit jelent ma okosan gazdálkodni?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 29. 12:16
Egy vállalkozás hatékony működésének az egyik legfontosabb alappillére a pénzügyi tudatosság. Nem elég a bevételek megszerzése, legalább olyan fontos, hogy a költségeket reálisan tervezzük, valamint időben reagáljunk a piaci változásokra. A gazdasági környezet gyorsan változik, ezért a vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy átgondolt döntéseket hozzanak, és ne hagyják, hogy a mindennapok sodrása irányítsa őket. Az okos gazdálkodás a gyakorlatban apró lépések összessége: reális költségtervezés, tartalékképzés, digitalizációs eszközök használata és stratégiai döntések meghozatala.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG