4p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem akarják "összezavarni" a vásárlókat - mondta a netes kereskedőóriás feje, Jeff Bezos. Az Amazon tovább akarja erősíteni a videós tartalmakat kínáló rendszerét, ám elég rossz módszert választott ehhez. A lépésből mi, felhasználók jöhetünk ki a legrosszabbul.

Eljött  az idő, amikor kénytelenek vagyunk szembenézni azzal, hogy egyes techcégek túl nagyra nőttek és sajnos egyre több az olyan eset, amikor vissza is élnek az ezzel járó hatalommal.

Jön a karácsony

Úgy tűnik, így tesz most az Amazon is: a világ egyik legnagyobb forgalmú kereskedése tegnap bejelentette, hogy felfüggeszti az Apple tv és a Google Chromecast forgalmazását, mivel az eszközök "összezavarják" a vásárlókat - írja a Bloomberg.

Mindkét eszköz egy televízióhoz, vagy bármely kijelzőhöz csatlakoztatható hardver, amelyek gyakorlatilag felokosítják a készülékeket, így a tévénken tudunk netezni, letölteni, filmeket venni és nézni, illetve elérhetjük a világhálót.

Egyetlen egy baj van velük: nem kompatibilisek az Amazon fizetős streaming szolgáltatásával, az Amazon Prime Video-val. Jeff Bezos szerint ezzel felesleges fejfájást okoznak a vásárlóknak, amit orvosolni kell. Természetesen az orvosság mi más is lenne, így karácsony előtt, mint a Fire TV, az Amazon saját gyártású streaming-kütyüje, ami olyan, mint a másik kettő. Ez az Amazon egyik legnépszerűbb terméke, a videósteamingben pedig óriási pénz van, amiből a kereskedőből szolgáltatóvá avanzsált cég még többet akar, tehát elemi érdeke, hogy a saját hardverét és a Prime Video fizetős szolgáltatást nyomassa a vásárlóknál.

Ezt még akkor is megteszik, ha ezért a vásárlók elsöprő többségét kell kellemetlen helyzetbe hozni: ugyanis a Video Prime havidíjas szolgáltatás, amit a vásárlók mindössze 20 százaléka vesz igénybe. Ahogy a Bloomberg is megvilágítja a kérdést: mi lesz azokkal a fogyasztókkal, akik Apple tv-n akarják a Netflix kínálatát böngészni?

Nem ez az első

Az Amazon egyébként nem először fitogtatta az erejét: korábban a New York-i Hachette Book kiadócsoport könyveit tiltotta le, és tette elérhetetlenné kínálatukat az oldalon, mire egyes szerzők felnyomták a céget versenyellenes tevékenység miatt.

Komoly következmények

Miért fáj ez nekünk, innen Magyarországról, ahol például a Netflix el sem érhető, de a Chromecast és az Apple tv sem vetette meg nagyon a lábát? Egyrészt azért, mert ezek a szolgáltatók - az Amazonnal együtt - szinte biztos, hogy a közeljövőben itthon is elkezdenek operálni. Másrészt azért, mert az ilyen izmozás nem kevesebb, mint a színtiszta cenzúra. Gyakorlatilag az Amazon lehetetlenné tette bizonyos vásárlóknak, hogy hozzájussanak az interneten megtalálható egyes tartalmakhoz kizárólag azért, hogy a sajátja legyen az egyetlen fogyasztható médium.

De ha ez nem ütné ki eléggé a biztosítékot, akkor gondoljunk bele abba, mit léphet erre az Apple és a Google? Ha nincs szerencsénk, akkor mindkét cég bejelenti, hogy minden eszközüket és tartalmat kivonnak az Amazon boltjából - nyilván nem teszik meg, mivel nagyon sokat buknának - viszont ami reálisabb, hogy közlik: saját eszközeiken nem teszik lehetővé az Amazon elérését. Appok törlődhetnek, a Kindle könyvolvasó szoftverét teszik tiltólistára, és az Amazonon vásárolt tartalmak használatát is lehetetlenné teszik.

Az ilyen önző lépésektől előbb-utóbb eljöhet az a rettentően buta időszak, ami az Apple első időszakára volt jellemző, miszerint mindenki csak zárt rendszerekben gondolkozik, a cross-platform lehetőségek csak akkor jöhetnének szóba, ha hackerek csinálnak hozzá keretet, a felhasználók pedig minimum 6 kütyüt visznek magukkal, minden feladatra külön-külön egyet. Ez minden lenne, csak nem felhasználó-centrikus tervezés.

Azt nem tudni egyelőre, hogy mi lesz a Google vagy az Apple válasza, de az előbbi húzza majd a rövidebbet, mivel az Apple rendelkezik saját bolthálózattal. Reméljük, hogy végül nem a felhasználók húznak majd a még rövidebbet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG