3p

Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?

Fóliázás mint az első védvonal

Az első és legfontosabb cél a társasjátékok zöldítésénél, a külső, átlátszó fólia elhagyása. Ez viszont sokszor jár azzal, hogy a társasjáték szinte már használtnak tűnő állapotban kerül le a polcról. Gondolj csak bele, hogy az árcédulát valahova fel kell rá ragasztani, a pakolástól pedig elkopnak az élei. Ugyanez igaz például a dobozban lévő becsomagolt kártyákra és egyéb elemekre. Eddig ez megvédte a játékot attól, hogy bármilyen sérülés érje a használat előtt.

Nagy csalódás lehet sokak számára, mikor a megérkezett játék nem tökéletes külsővel érkezik. Erről sokat tudnának mesélni a SAS és KOS, a tárSASjátéKOS weboldalon, ahol nagyon vigyáznak a társasjátékokra, legyen az új, kedvezményes vagy akár akciós társasjáték. Hiszen sem vásárlóként, sem pedig eladóként nem lenne jó, ha ez megtörténne.

Fontos, hogy minden játék szép állapotban érkezzen az új otthonukba, hiszen egy kopott sarok könnyen lehet egy ünnep fájó pontja, hiszen valaki már biztos nagyon várt rá.

Hogyan lehet megvédeni a társasokat?

A társasokat viszont nagyon nehéz megvédeni, ha nincs rajtuk a külső védőfólia. Igaz, hogy környezeti és spórolási szempontból kedvezőbb megoldás, de az újrahasznosított anyagok, illetve a különböző papírok rendkívül sérülékenyek. A dobozban lévő kártyák is érzékenyek, és a dobálás vagy a gondatlan kezelés miatt könnyedén meggyűrődhetnek.

Pont ezért fontos, hogy a lehető legkevesebbet kelljen mozgatni és pakolgatni ezeket a fólia nélküli játékokat. Emellett persze érdemes elgondolkodni azon is, hogy vajon ez mennyire védi a környezetet? Nem jár-e több hátránnyal, mint előnnyel?

De akkor maradjon minden a régiben? 

Természetesen ez sem jó megoldás, hiszen a környezetvédelem a legtöbb társasjáték-forgalmazó számára igenis fontos lépés. Ez a jövő útja, ami elé nem szabad akadályt gördíteni.

A társasjátékok csomagolásának tehát egyértelműen környezettudatosabbá kell válni. Viszont mind a vásárló, mind a forgalmazó szemszögéből fontos, hogy mindez ne menjen a minőség rovására.

Ehhez arra van szükség, hogy gyártók és a kereskedők is új módon közelítsék meg ezt a kérdést, és megtalálják a jó és hatékony egyensúlyt a játékok csomagolását illetően. A vásárlók visszajelzése pedig legalább ennyit segítene, mivel az ő elvárásaikhoz és véleményükhöz igazodik a piac: fontos-e számukra a fóliázás? Mi lenne a legjobb, amit tehetnének a zöldebb társasjáték csomagolásért? Mit tehetnének a forgalmazók, hogy kevésbé sérüljenek a fóliázatlan dobozok?

A játékosok és a gyártók jó ötletekkel segíthetik egymást, hisz a cél és a társasjátékok szeretete közös.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
Vásárló Következik a nagy leállás: félő, hogy senki nem fog költeni
Buksza blog | 2025. március 19. 15:01
A gazdaság minden ágazatát érintik Donald Trump amerikai elnök vámemelései. Csak a bizonytalanság biztos. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG