1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

El tudják képzelni, hogy szüleink a vasárnapi ebédfőzéskor, két kavarás között üzentek volna egymásnak a chat-en? Ma már ez is szokványos, merthogy már főzés közben is sokan neteznek. Napi három és fél órát tölt az átlagos internethasználó a világhálón. Az internetezésre fordított idő minden évben több, ráadásul egyre többen használnak mobilnetet...

Évről évre nő Magyarországon a 18-49 évesek körében az internethasználattal töltött idő, és egyre inkább a mobil eszközökkel kommunikálunk – derül ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer felmérésének legfrissebb eredményeiből.

Míg 2011-ben összesen 201, tavaly már 207 percet töltött az interneten egy átlagos nethasználó fiatal felnőtt. Az idei első negyedévben pedig erre is rátöltöttek egy keveset, a felmérés szerint ugyanis már 209 percet, azaz közel három és fél órát neteznek a fiatal felnőttek.

Mozgásban a világháló

A kutatásból az is kiderült, hogy az asztali PC-k folyamatosan szorulnak ki a használatból. Jól látható módon a mobil eszközök, így notebookok, mobiltelefonok és legújabban táblagépek veszik át a helyét.

Az okostelefonok térhódításával ugrásszerűen – a 2011-ben mért 3 százalékról (átlagosan 6 perc) 2013-ban már 23 percre – nőtt a telefonon szörfölők által eltöltött idő. A különböző hordozható számítógépek a legfrissebb adatok szerint a világhálón eltöltött összes időből 76 perccel részesülnek szemben a tavalyi 71, és a tavalyelőtti 47 perccel.

Forrás: Digital Connected Consumer 2013, GfK Hungária

Aki teheti, nem fizet az internetért

Egy másik vizsgálat szerint Magyarországon 5 millióan használnak internetet. Ez a szám jelentős a vizsgált országok tekintetében. További részletek lent, a keretes írásunkban.

Azok közül, akik mobiltelefonon neteznek tízből négyen ha csak lehet, előnyben részesítik a wifi-kapcsolatot, további 21 százalékuk pedig túlnyomórészt wifin keresztül csatlakozik a netre – mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója. Ezzel szemben a mindig, illetve túlnyomórészt mobilhálózaton keresztül netezők aránya 2013-ban az előző évhez képest állandó súlyt, 28 százalékot képvisel – tette hozzá a szakember.

Konyhában és utazás közben is neteznek a mobilosok

Az adatok alapján a mobilinternetet használók jellemzően a más, egyéb módon nehezen hasznosítható időt töltik ki mobileszközön való böngészéssel. Tízből hatan mondták azt, hogy utazáskor, illetve várakozással töltött idejében használ mobileszközt.

Sokan, a megkérdezettek 57 százaléka akkor is mobiltelefont, vagy más mobileszközt használ, ha nem akarja bekapcsolni a számítógépét, tízből négyen pedig akkor, ha sürgősen kell valamilyen információ a netről. Ágyban fekve reggel és esti lefekvéskor az internetezők 44 százaléka, míg 35 százalék az iskolában vagy munkahelyén használja az ilyen eszközöket. A felmérés szerint érdekes, hogy a válaszadók 28 százaléka tévénézés közben, 23 százalék pedig otthoni tevékenységek, például főzés, pihenés közben netezik vezeték nélküli készülékén.

Utcákat és barátokat keresnek sokan

A mobileszközökön végzett tevékenységek sorában kiemelkedő szerepe van a térképalkalmazások használatának: minden harmadik nethasználó szokott ilyet betölteni.

Jellemző a közösségi oldalak látogatása, fórumokra való visszajelzés, a mobiltelefonálást részben költséghatékonyan kiváltó chatelés, de az online telefonálók arányában is ugrásszerű növekedés volt, a tavalyi 9 százalékról 23 százalékra nőtt idén az arányuk.

Jellemzően a fiatalok neteznek
Míg a boszniai internet felhasználók közel fele  15 és 24 év közöttiek, addig Dániában az online használók negyede idősebb 55 évesnél – mutat rá a Gemius kutatása, amelyet idén februárban készítettek. A felmérés az internethasználatot, a felhasználók összetételét életkoruk alapján vizsgálta Belorussziában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Dániában, Észtországban, Litvániában, Lettországban, Lengyelországban, Oroszországban, Szerbiában, Szlovákiában, Szlovéniában, Ukrajnában és Magyarországon.

A horvát online közönség között is a fiatalok dominálnak. Az intenethasználók harmada 14-24 év közötti. Csaknem ugyanez a helyzet Belorussziában is. Szlovákiában viszont már 12 éves korban is neteznek, a fiatalok aránya pedig 31 százalék. Bulgáriában és Litvániában megegyeznek az adatok, a nethasználók 26 százaléka mindkét helyen a 15-24 éves korosztályból tevődik össze. Csehországban 24 százalék 10-24 év közöttiek aránya, míg Ukrajnában 31 százalék a14-24 év közöttieké.

Csak szórakoznak
Mateusz Gordon, a Gemius e-kereskedelmi szakértője szerint a fiatalok az internetre mint a szórakozási forrására tekintenek. Ebből következik, hogy ahol az online közösségben a fiatalok jelenléte a meghatározó, várhatóan növekszik a multimédiás termékek eladásának száma is. Ezek közül különösen növekszik a játékok, zene vagy okostelefon applikációk forgalma, amelyeket a fiatalok könnyen elérnek az online áruházakban – mondta Mateusz Gordon.

A felmérés adatai szerint Oroszországban a közönség idősebb: az internethasználók 31 százaléka 25 és 34 év közötti korcsoportba tartozik. Ugyanez a korcsoport a legnagyobb Szerbiában is, ott 27 százalék, míg Magyarországon 26 százalék. Lengyelországban ugyanennyi, míg Lettországban és Észtországban csak néhány százalékkal kevesebb.

Sok szolgáltató az időseknek is online reklámoz
A legidősebb internethasználókkal pedig Szlovéniában és Dániában lehet találkozni. A 35-44 év közöttiek a Szlovén internetes közönség között vannak a legnagyobb számban jelen, minden ötödik ebből a korosztályból kerül ki. Míg az 55 év feletti felhasználók számos többségével  Dániában lehet találkozni, minden negyedik az idősebb korosztályból kerül ki.

Az adatok arra mutatnak, hogy minél régebbi egy országban az internetes piac, annál nagyobb az idősebbek aránya az internet felhasználók körében. Ennek oka, hogy az e-market szektor, amely egyre jelentősebbé válik,  főként az idősebb vásárlói korosztályt célozza meg.

E szegmensben bővül mind a termékek és szolgáltatások köre, és növekszik az online vásárlók száma is példaként említhető az idősebbek utaztatása, a nekik szánt rehabilitációs készülékek vagy gyógyszerek – mondta Gordon.

Magyarország a mezőny elején
A vizsgálat értelmében a legtöbb internet-felhasználó Oroszországban (61 millió), Lengyelországban (19 millió), és Ukrajnában (16 millió) található.  A sorban a következő Csehország (6 millió), Magyarország (5 millió), Dánia (4,3 millió), Belorusszia (4,8 millió), és Bulgária (4 millió), majd Szerbia és Szlovákia, (3- 3 millió ) és végül Horvátország és Litvánia ( 2-2 millió felhasználóval) 1 millió internet használó számát meghaladja Bosznia Hercegovina (1,6 millió), Szlovénia  (1,4 milliót) és Lettország (1,3 milliót). Míg az észt online közönség pár százezer főt számlál (830 ezer).

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG