3p

A marketing stratégia milyenségén múlik, hogy egy cég mennyi ügyfelet tud megszólítani, és végül mennyi érdeklődőből lesz vásárló a folyamat végén. Egy bonyolult rendszerről van szó, amely számos elemet foglal magába, de valójában az egész értékesítés sikerességének zálogát jelenti.

A marketing rendszer elemei 

A marketing rendszer alapját azok a marketingeszközök képezik, amelyek nélkül el sem indulhat maga a marketing tevékenység. Ide tartoznak a fotók, a weboldal, az ott megjelenő szövegek, az arculat, a videók… 

Csak ha ez a stabil alap megvan, akkor lehet továbblépni a marketing stratégia következő eleme, a kapcsolati fázis felé. Itt történik tulajdonképpen a hirdetések elkészítése és célzása, természetesen előzetes és utólagos adatelemzés és adatgyűjtés mellett, hiszen ezek segítenek abban, hogy a hirdetések biztosan a megfelelő felhasználókhoz jussanak el. Ha már elértél jelentős számú felhasználót, akkor azokat kategorizálni kell (hideg, langyos és forró célközönség), és az egyes kategóriákat más-más módon kell céloznod a hatékonyság érdekében. 

Ez már a marketing fázis, vagyis amikor a langyos célközönséget vásárlóvá igyekszik alakítani a cég. Ide tartozik a remarketing tevékenység, a blogcikkek írása, a hírlevelek, valamint az offline marketing. És természetesen ebben a fázisban sem maradhat el az adatok elemzése, hiszen eredményesen továbblépni kizárólag a következtetések levonásával lehet.

Az utolsó fázisban, vagyis az értékesítés szakaszában a forró célközönséget kell eljuttatni a vásárlásig, ekkor tekinthető eredményesnek a marketing rendszer. Ha nem hozza a kívánt eredményt, akkor különböző eszközöket kell bevetni, például a remarketinget, a piackutatást (vagyis az eddigi tevékenység eredményeinek vizsgáltatát, és ez alapján, ha szükséges, a stratégia módosítását), valamint ha nagyon nem történik értékesítés, akkor termékfejlesztés válhat szükségessé.

A marketing rendszer felépítésének szempontjai

A marketing rendszer felépítése során a legfontosabb a rugalmasság és a személyre szabás. Minden cég, minden piac és minden célközönség más és más, és ami működik az egyiknél, nem biztos, hogy a másiknál is fog. Emellett ott vannak még a tőlünk független, váratlan események és tényezők, amelyeket szintén figyelembe kell venni. Egy a lényeg, mindenre azonnal reagálni kell, különben súlyos összegek veszhetnek el!

Miben segíthet a szakértő?

A fenti fázisokat, lépéseket maga a cég is elvégezheti, de egy jó marketinges partner, aki napi 24 órában ezzel a témával foglalkozik, sokkal szakszerűbb és stabilabb alapot tud létrehozni, később pedig folyamatosan figyel, elemez és tanácsokat ad, amelyek alapján a rendszer sokkal eredményesebben tud működni.

Érdemes tehát szakértőre bízni ezt a rendkívül összetett feladatot, mivel egy rendszernek az a lényege, hogy az elemei egymás hatását erősítik. Az elemek összehangolása azonban speciális szakértelmet igényel.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG