A marketing rendszer elemei
A marketing rendszer alapját azok a marketingeszközök képezik, amelyek nélkül el sem indulhat maga a marketing tevékenység. Ide tartoznak a fotók, a weboldal, az ott megjelenő szövegek, az arculat, a videók…
Csak ha ez a stabil alap megvan, akkor lehet továbblépni a marketing stratégia következő eleme, a kapcsolati fázis felé. Itt történik tulajdonképpen a hirdetések elkészítése és célzása, természetesen előzetes és utólagos adatelemzés és adatgyűjtés mellett, hiszen ezek segítenek abban, hogy a hirdetések biztosan a megfelelő felhasználókhoz jussanak el. Ha már elértél jelentős számú felhasználót, akkor azokat kategorizálni kell (hideg, langyos és forró célközönség), és az egyes kategóriákat más-más módon kell céloznod a hatékonyság érdekében.
Ez már a marketing fázis, vagyis amikor a langyos célközönséget vásárlóvá igyekszik alakítani a cég. Ide tartozik a remarketing tevékenység, a blogcikkek írása, a hírlevelek, valamint az offline marketing. És természetesen ebben a fázisban sem maradhat el az adatok elemzése, hiszen eredményesen továbblépni kizárólag a következtetések levonásával lehet.
Az utolsó fázisban, vagyis az értékesítés szakaszában a forró célközönséget kell eljuttatni a vásárlásig, ekkor tekinthető eredményesnek a marketing rendszer. Ha nem hozza a kívánt eredményt, akkor különböző eszközöket kell bevetni, például a remarketinget, a piackutatást (vagyis az eddigi tevékenység eredményeinek vizsgáltatát, és ez alapján, ha szükséges, a stratégia módosítását), valamint ha nagyon nem történik értékesítés, akkor termékfejlesztés válhat szükségessé.
A marketing rendszer felépítésének szempontjai
A marketing rendszer felépítése során a legfontosabb a rugalmasság és a személyre szabás. Minden cég, minden piac és minden célközönség más és más, és ami működik az egyiknél, nem biztos, hogy a másiknál is fog. Emellett ott vannak még a tőlünk független, váratlan események és tényezők, amelyeket szintén figyelembe kell venni. Egy a lényeg, mindenre azonnal reagálni kell, különben súlyos összegek veszhetnek el!
Miben segíthet a szakértő?
A fenti fázisokat, lépéseket maga a cég is elvégezheti, de egy jó marketinges partner, aki napi 24 órában ezzel a témával foglalkozik, sokkal szakszerűbb és stabilabb alapot tud létrehozni, később pedig folyamatosan figyel, elemez és tanácsokat ad, amelyek alapján a rendszer sokkal eredményesebben tud működni.
Érdemes tehát szakértőre bízni ezt a rendkívül összetett feladatot, mivel egy rendszernek az a lényege, hogy az elemei egymás hatását erősítik. Az elemek összehangolása azonban speciális szakértelmet igényel.