3p

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A marketing stratégia milyenségén múlik, hogy egy cég mennyi ügyfelet tud megszólítani, és végül mennyi érdeklődőből lesz vásárló a folyamat végén. Egy bonyolult rendszerről van szó, amely számos elemet foglal magába, de valójában az egész értékesítés sikerességének zálogát jelenti.

A marketing rendszer elemei 

A marketing rendszer alapját azok a marketingeszközök képezik, amelyek nélkül el sem indulhat maga a marketing tevékenység. Ide tartoznak a fotók, a weboldal, az ott megjelenő szövegek, az arculat, a videók… 

Csak ha ez a stabil alap megvan, akkor lehet továbblépni a marketing stratégia következő eleme, a kapcsolati fázis felé. Itt történik tulajdonképpen a hirdetések elkészítése és célzása, természetesen előzetes és utólagos adatelemzés és adatgyűjtés mellett, hiszen ezek segítenek abban, hogy a hirdetések biztosan a megfelelő felhasználókhoz jussanak el. Ha már elértél jelentős számú felhasználót, akkor azokat kategorizálni kell (hideg, langyos és forró célközönség), és az egyes kategóriákat más-más módon kell céloznod a hatékonyság érdekében. 

Ez már a marketing fázis, vagyis amikor a langyos célközönséget vásárlóvá igyekszik alakítani a cég. Ide tartozik a remarketing tevékenység, a blogcikkek írása, a hírlevelek, valamint az offline marketing. És természetesen ebben a fázisban sem maradhat el az adatok elemzése, hiszen eredményesen továbblépni kizárólag a következtetések levonásával lehet.

Az utolsó fázisban, vagyis az értékesítés szakaszában a forró célközönséget kell eljuttatni a vásárlásig, ekkor tekinthető eredményesnek a marketing rendszer. Ha nem hozza a kívánt eredményt, akkor különböző eszközöket kell bevetni, például a remarketinget, a piackutatást (vagyis az eddigi tevékenység eredményeinek vizsgáltatát, és ez alapján, ha szükséges, a stratégia módosítását), valamint ha nagyon nem történik értékesítés, akkor termékfejlesztés válhat szükségessé.

A marketing rendszer felépítésének szempontjai

A marketing rendszer felépítése során a legfontosabb a rugalmasság és a személyre szabás. Minden cég, minden piac és minden célközönség más és más, és ami működik az egyiknél, nem biztos, hogy a másiknál is fog. Emellett ott vannak még a tőlünk független, váratlan események és tényezők, amelyeket szintén figyelembe kell venni. Egy a lényeg, mindenre azonnal reagálni kell, különben súlyos összegek veszhetnek el!

Miben segíthet a szakértő?

A fenti fázisokat, lépéseket maga a cég is elvégezheti, de egy jó marketinges partner, aki napi 24 órában ezzel a témával foglalkozik, sokkal szakszerűbb és stabilabb alapot tud létrehozni, később pedig folyamatosan figyel, elemez és tanácsokat ad, amelyek alapján a rendszer sokkal eredményesebben tud működni.

Érdemes tehát szakértőre bízni ezt a rendkívül összetett feladatot, mivel egy rendszernek az a lényege, hogy az elemei egymás hatását erősítik. Az elemek összehangolása azonban speciális szakértelmet igényel.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG