3p

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bőven lehetne még hova fejleszteni a fizetési platformokat, de valami azért már elindult itthon is.

Mit akar a kereskedő, mit akar a vásárló? Természetesen az egyik több pénzt, a másik a lehető legjobb vásárlási élményt, olcsón. A Metropolitan Egyetem oktatója, és a Big Fish Kft. vezetője, dr. Horváth Attila szerint sokat kell tenniük még a fizetési szolgáltatóknak, hogy a kereskedők is és a vevők is elégedettek legyenek a folyamattal - legalábbis ez derült ki a Smart 2017 konferencián Budapesten.

Hiszen már a legkisebb hiba is elérheti a vásárlók több mint 30 százalékánál, hogy elpártoljanak a kereskedőtől. A fizetés pillanatában még bőven átfut a vevő agyán:

  • kell neki ez a termék egyáltalán?

  • megéri az árát?

  • megtalálhatná máshol jobb áron is?

És ez csak néhány példa volt, a megszakítás oka még a túlbonyolított, vagy éppen komolytalan biztonsági rendszer, az ár feltüntetésének hiánya, vagy amikor nem sikerül befejezni a vásárlást.

Ez kell mindenkinek?

A kereskedők mindent megtesznek azért, hogy amikor fizetünk a digitális kosarunk tartalmáért, az legyen könnyű, gyors, több opciós, és nyújtsák a vásárlók számára releváns lehetőségeket. Például Németországban a kutya sem használ kártyát, mindenki átutal, hiába az egyik legfejlettebb e-kereskedelmi nemzet.

Horváth azt tanácsolja: építsük a bizalmat és bátran tegyük ki, hogy gond esetén hogyan térítjük vissza a pénzt, szóval az ügylet kockázatmentes. Tegyük láthatóvá már a vásárlási folyamat elején, hogyan lehet fizetni, és milyen szabályok vonatkoznak a kereskedésre (ÁSZF).

Növeli még a bizalmat, ha a vevő a saját devizájában láthatja az összeget, visszahozni pedig olyan megoldásokkal tudjuk, mint az egykattintásos fizetés vagy a gyors checkout.

A kereskedőnek is vannak vágyai

A kereskedő viszont más preferenciák alapján választ fizetési megoldást a boltjához. Számukra fontos, hogy a fizetési rendszer könnyen integrálható legyen a saját oldalára, be akarja építeni, a saját képére akarja formálni, nem térhet el nagyon az üzlet dizájnjától.

Persze maradjon felhasználóbarát és tartalmazzon minél több funkciót. Horváth szerint a probléma az, hohgy ezzel szemben a boltok kapnak egy több száz oldalas fejlesztési útmutatót, egy rossz “20. századi” fizetési megoldást, és alapfunkciókat, holott manapság már olyan kérdésekre kellene választ adniuk ezeknek a rendszereknek, mint például a számla megoszthatósága, a helyi devizák használata és a helyi specializációk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG