4p
Egészen különleges utak léteznek a világban, viszont ezeken a lenyűgöző kilátásért és utánozhatatlan élményért komoly árat kell fizetni – sokszor nemhogy két autó nem fér el egymás mellett, hanem kiépített korlát sincsen, vagy bűnbandák garázdálkodnak. Összegyűjtöttük a világ legveszélyesebb útjait.

Karakoram országút

A Pakisztánt és Kínát összekötő utat időnként a világ nyolcadik csodájaként is szokás emlegetni, mivel amellett, hogy a legmagasabb pontja közel 4600 méterrel van a tengerszint felett, hihetetlenül nehéz körülmények közt épült, hegyek közt kivájva 1966 és 1979 közt.

(Wikimedia Commons/Mohib Baig)

A nagyközönség számára 1986 óta nyitott úton sziklaomlások, földcsuszamlások, havazások, áradás, állatcsordák és száguldozó sofőrök veszélyeztetik a közlekedőket.

Pánamerikai autópálya

A PAH alapvetően nem lenne veszélyesebb, mint az átlagos amerikai autópálya, csakhogy az Alaszkától egészen Chiléig húzódó útvonal némelyik szakaszán egyáltalán nem életbiztosítás áthaladni.

(Wikimedia Commons/Tedbarth)

Mexikóban és más közép-amerikai országokban a drogkartellek jelentenek fenyegetést, míg Panamában a FARC kormányellenes gerillái előszeretettel rabolják el az óvatlanokat, hogy aztán váltságdíjért tartsák őket fogva.  A több mint 48 ezer kilométer hosszú utat csupán csak egy 96 kilométeres szakasz töri meg, a Darién Gap Panama és Kanada között, itt még nagyobb a FARC hatalma.

Szecsuán-Tibet autópálya

A Csengdut és a tibeti főváros Lhasát összekötő autópálya amellett, hogy 2028 kilométer hosszú, más szempontból is veszélyes – a legmagasabb pontja mintegy 6000 méteren van, ezért az erre utazók közül sokan rosszul lesznek a magaslati betegség, és az 1954-es megnyitás óta évente több ezer ember életét követeli ez az útvonal.

Szibériai út Jakutszk felé

Szibérián átutazni mindig komoly kihívás, de a Csontok útjának keresztelt, nagyrészt lebetonozatlan út még az átlagosnál is nagyobb megterhelést jelent.

A Csontok útján jelentősen könnyebb télen utazni, mivel ekkor a föld és a víz is fagyott, viszont nyáron, mikor sokat esik, hajlamos brutális sártengerré változni, amin csak a legkeményebb terepjárók tudnak átkelni. Ráadásul a kialakuló óriási forgalmi dugókban gyakoriak a rablások is.

Guoliang alagút

Mikor a kínai kormány úgy döntött, hogy nem éri meg azzal vacakolni, hogy kiépítsenek egy olyan utat, amit csak 300 ember használna, 13 helyi fogta magát és alagutat fúrt a tömör sziklafalon keresztül. Az 1977-ben megnyílt alagút 4,5 méter magas és 3,5 méter széles, és esős időben gyakorlatilag járhatatlan.

(Wikimedia Commons/山海风)

Észak-Yungas út

A bolíviai La Paz és Coroico közt húzódó, egyébként „halálútnak” keresztelt, közel 65 kilométeres útszakasz legfőbb jellemzői több mint 900 méteres szintkülönbség esés, valamint közel 200 hajtűkanyar. 2006 óta 200-300-an halnak meg itt átlagosan évente, de szerencsére ez a tendencia javulni látszik, ugyanis a legveszélyesebb útszakasznak már van egy lebetonozott, kétsávos alternatívája.

(Wikimedia Commons/Alex Proimos)

Tündéri rétek útja

Angyali neve ellenére a Nanga Parbet hegy lakói által épített pakisztáni út a világ legveszélyesebbjeként számon tartott út, amit csak a legkeményebb idegekkel rendelkezők keresnek fel.

(Wikimedia Commons/Rameez Javed)

A több száz éves, 16 kilométeres útvonalat csak nyáron lehet használni, és megépítése óta nem volt karbantartva, ezért néhány helyen alig járható, ráadásul sehol sincsenek kiépítve korlátok.

A legextrémebb vasútvonalak - a Privátbankár.hu cikkében

Legyen szó akár rosszul megépített, veszélyes terepen húzott sínekről, vagy éppen a pocsék utasbiztonságról, összeszedtünk néhányat olyan vasúti utak közül, ahol nem árt figyelni. Részletek. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A megbízható rögzítés az építőipar alapja
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 16:45
Az építkezések és felújítások világában sokszor a legapróbb részletek döntik el, mennyire lesz tartós és biztonságos a végeredmény. Akár egy családi ház szerkezetéről, akár ipari létesítményről van szó, a stabil rögzítés nélkülözhetetlen. Azok az elemek, amelyek a háttérben végzik a dolgukat, valójában a teljes szerkezet biztonságát tartják kézben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG