1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy lengyel cég megpróbálta bejegyeztetni a Viaguara nevet energiatal- és alkoholos termékei számára. A Pfizer gyógyszergyár nem találta viccesnek a kék tablettára hajazó elnevezést, így a védjegyet nem jegyezték be, az Európai Bíróság pedig helyben hagyta a döntést.

2005. októberében a lengyel Viaguara S.A. társaság közösségi védjegybejelentést tett a Belső Piaci Harmonizációs Hivatalnál (OHIM) a VIAGUARA szómegjelölés vonatkozásában többek között energiaitalokkal és alkoholtartalmú italokkal kapcsolatban. Az amerikai Pfizer Inc. társaság azonban, amely a korábbi (többek között erekciós zavarok kezelésére szánt gyógyszerrel kapcsolatban lajstromozott) VIAGRA közösségi védjegy jogosultja, felszólalt e bejelentéssel szemben. E felszólalás alapján az OHIM a VIAGUARA közösségi védjegyként történő lajstromozását megtagadta.

A Viaguara S.A. a Törvényszéktől e határozat hatályon kívül helyezését kérte, szerdai ítéletében azonban a Törvényszék a keresetet elutasítja, és az OHIM határozatát helyben hagyja.

Energiaital és kék tabletta: a hatás messze nem ugyanaz

A Törvényszék kiemeli, hogy noha nem állapítható meg közvetlen kapcsolat az ütköző megjelölésekkel jelölt áruk között, amelyek nem hasonlóak, a korábbi védjeggyel való képzettársítás azonban lehetséges a megjelölések erőteljes hasonlóságára és a korábbi védjegy által szerzett nagyfokú jóhírnévre tekintettel.

A Törvényszék megvizsgálta a Viagra védjegy megkülönböztető képessége vagy jóhírneve esetleges tisztességtelen kihasználását is. Ez akkor valósul meg, amikor a jóhírnevet élvező védjegy imázsát vagy az általa kivetített tulajdonságokat átviszik a bejelentett védjeggyel jelölt árukra oly módon, hogy ezen áruk forgalmazását a korábbi jóhírnevet élvező védjeggyel való képzettársítás révén megkönnyítik. A Törvényszék e tekintetben megállapította, hogy bár az érintett nem alkoholtartamú italok valójában nem nyújtják ugyanazt az előnyt, amelyet az erekciós zavarok kezelésére szánt gyógyszer, a fogyasztó hajlamos arra, hogy az említett árukat a korábbi védjegy imázsa által megjelenített pozitív képzettársítások átvitele miatt megvásárolja arra gondolva, hogy hasonló tulajdonságokat fedez fel, mint például a libidó növelése. Továbbá a Viaguara S.A. által gyártott, guaranát tartalmazó alkoholos italokat illetően meg kell állapítani, hogy a felperes maga állította azt, hogy ezen áruknak más, a lelket és a testet erősítő és élénkítő hatásaik, valamint – egy gyógyszer jótékony tulajdonságaihoz hasonló   jellemzőik vannak az egészségre.

A Törvényszék ezzel összefüggésben megjegyzi, hogy bár a Viagra védjeggyel jelölt áru az erekciós zavar kezelésére használt és kizárólag recept alapján kiadott gyógyszer, ettől még nem szükségszerűen egy súlyos betegségre, hanem az életerő és a potencia képére utal, amennyiben lehetővé teszi az erekciós zavarral érintett személyek számára szexuális életük és életminőségük javulását, és egy ilyen képpel való képzettársítás nem összeegyeztethető a gyógyszer valódi „lényegével”. Mivel a szóban forgó gyógyszert a népesség ifjabb korosztálya is használja „szórakozási” céllal, a Törvényszék megjegyzi azt, hogy egy ilyen imázs nem gyógyszer jellegű árukra, többek között a bejelentett védjeggyel jelölt – eltérő természetű, de társasági események és ünnepek során fogyasztott – alkoholtartalmú italokra is átvihető.

A Törvényszék arra következtet, hogy a korábbi jóhírnevet élvező védjegyhez hasonló megjelölés használata révén a Viaguara S.A. – oly módon, hogy saját áruit népszerűsítse – az említett védjegy nyomdokába próbál lépni annak érdekében, hogy előnyt szerezzen annak vonzerejéből, elismertségéből és presztízséből, és – mindennemű pénzügyi ellentételezés nélkül – kihasználja a korábbi védjegy jogosultja által az e védjegy imázsának megteremtése és fenntartása érdekében eszközölt üzleti ráfordításokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG